فیل راجرز (Phil Rogers)، مدیر ارشد استراتژی موقت گروه امبریسر (Embracer Group)، می‌گوید: «مشاهده کاهش تعداد کارمندان، یک فرآیند دردناک بوده، اما می‌دانیم که یک امر ضروری است تا به اهداف جدید و مورد نیاز خود برسیم».

حتی در سالی که اهم اخبار تحت سلطه اخراج کارکنان در صنعت بازی‌های ویدیویی بود، تعدیل نیرویی که گروه امبریسر در قبال کارکنانش انجام داده، بسیاری را شگفت‌زده کرده است. این شرکت در اوایل سال جاری و پس از شکست خوردن در اخذ قرارداد ۲ میلیارد دلاری با گروه Savvy Games عربستان سعودی، طرح بازسازی خود را آغاز کرد و اخیراً تأیید نمود که این امر منجر به اخراج حدود ۹۰۰ کارمند شده است.

در مصاحبه‌ای با GamesIndustry، مقام اجرایی گروه امبریسر و مدیرعامل CDE Entertainment (بخشی که استودیوی‌های کریستال داینامیکس (Crystal Dynamics) و ایدوس مونترال (Eidos Montreal) تحت نظارت آن فعالیت می‌کنند)، به کاهش شدید تعداد کارکنان شرکت اشاره کرده و می‌گوید که گروه امبریسر در مسیر درستی برای کاهش بدهی‌ها و هزینه‌های درونی قرار دارد و کاهش تعداد کارکنان یک قسمت دردناک اما ضروری از این فرآیند محسوب می‌شود.

طی فرایند بازسازی، اتفاقات زیادی رخ می‌دهد، اما بدیهی است منفی‌ترین نکته‌ای که وجود دارد، تاثیر این اتفاقات بر مردم است، چیزی که گروه امبریسر واقعاً آن را احساس می‌کند. اینکه شاهد کاهش تعداد کارمندان باشیم برای ما اتفاقی دردناک بوده، اما می‌دانیم که امری ضروری است تا به اهداف جدید و مورد نیاز خود برسیم. بنابراین به طور کلی، پیشرفت خوبی داریم و ادامه می‌دهیم.

فیل راجرز (Phil Rogers)

طرح‌های بازسازی گروه امبریسر تأثیر قابل توجه‌ای نیز بر تعدادی از استودیوهای آن داشته است. در میان نمونه‌های مشابه، استودیوی Volition، توسعه‌دهنده عناوین Saints Row، تعطیل شده و سازنده TimeSplitters، یعنی استودیوی Free Radical Design، در آستانه پیوستن به این طرح است. همچنین توسعه‌دهنده بازی‌های Tomb Raider، یعنی استودیوی کریستال داینامیکس، اخراج‌های متعددی را تحمل کرده و شرکت سازنده عناوین Borderlands، یعنی گیرباکس اینترتینمنت (Gearbox Entertainment)، به فروش خواهد رسید.

گروه امبریسر قبلاً گفته بود که به عنوان بخشی از تلاش‌های بازسازی خود، چند استودیو دیگر را می‌بندد و پروژه‌های در حال توسعه بیشتری را در ماه‌های آینده لغو خواهد کرد.


نظر شما در این باره چیست؟

source

توسط