به عقیده‌ی کارشناسان اگر سامسونگ بتواند AMD را با نمونه‌ی ۴ نانومتری تراشه‌های سرور تحت تأثیر قرار دهد، این موضوع می‌تواند منجر به دریافت سفارش‌های بیشتر از سوی AMD برای فناوری اختصاصی GAA سامسونگ شود.

کیم‌ یانگ‌پانگ، پژوهشگری که در مؤسسه‌ی اقتصاد صنعتی و تجارت کره‌ی جنوبی کار می‌کند، می‌گوید: «اگر سامسونگ این‌بار موفق به دریافت سفارش برای تراشه‌های ۴ نانومتری AMD شود، راه را برای معاملات در حوزه‌ی پردازنده‌های مخصوص سرور باز خواهد کرد؛ جایی که سامسونگ تاکنون درآن حرفی برای گفتن نداشت. این فرصتی برای افزایش نفوذ سامسونگ فاندری خواهد بود.»

در حال حاضر، فرآیند N3B شرکت TSMC برای تولید پردازنده‌ی سه نانومتری A17 Pro به‌کار رفته در آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس استفاده می‌شود. امسال هیچ گوشی هوشمند دیگری از تراشه‌ی ۳ نانومتری استفاده نخواهد کرد هرچند انتظار می‌رود این موضوع در سال ۲۰۲۴ تغییر کند.

علاوه‌بر این، A18 Pro سال آینده ممکن است وارد هر چهار مدل گوشی آیفون شود که با استفاده از لیتوگرافی N3E TSMC ساخته خواهد شد. اپل با این شرکت قرارداد همکاری دارد؛ زیرا TSMC امسال هزینه‌ی تراشه‌های معیوب را برعهده می‌گیرد و میلیون‌ها دلار برای بزرگ‌ترین مشتری خود صرفه‌جویی می‌کند.

ظرفیت تولید فرایند ۳ نانومتری TSMC به گونه‌ای است که نمی‌تواند سفارشات کل بازار را مدیریت کند در نتیجه این شرکت قیمت خود را برای تولید پردازنده‌های ۳ نانومتری افزایش داده است. این موضوع به برخی از سازندگان با سابقه‌ی تراشه مانند اپل، اجازه داده تا به سامسونگ فاندری روی بیاورند. گفته می‌شود که سامسونگ فاندری با افزایش بازدهی تولید فرآیند ۴ نانومتری و ۳ نانومتری به ۷۰ درصد، به دریافت سفارش از یک مشتری بزرگ اروپایی نزدیک است.

انتظار می‌رود پردازنده‌ی اگزینوس ۲۴۰۰ ساخت سامسونگ، در تمامی بازارهای خارج از آمریکا، قدرت گلکسی S24 و گلکسی S24 پلاس را تأمین کند. گزارش‌ها حاکی از آن است که این تراشه توسط سامسونگ فاندری و با استفاده از لیتوگرافی ۴ نانومتری تولید می‌شود.

سامسونگ با طراحی منحصربه‌فرد خود امید زیادی برای سال آینده دارد. گفته می‌شود این شرکت از فناوری پکیجینگ جدیدی استفاده خواهد کرد که می‌تواند دما و عملکرد تراشه را بهبود بخشد.

source

توسط