ری‌را برقی کانسپت اولین کراس‌اوور برقی ملی با برد 420 کیلومتر در دومین نمایشگاه تحول صنعت خودرو رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار مجله ماشین، خودرو ری‌را که دارای اولین پلتفرم داخلی با قابلیت توسعه مبتنی بر قوای محرکه بنزینی و برقی‌سازی است معرفی شده ولی همچنان به تولید انبوه نرسیده است.

قبل‌تر ایران خودرو اعلام کرده بود که از سال ۹۸ در حال کار بر روی پروژی برقی سازی کراس‌اوور ری‌را است.

حال در روز اول دومین نمایشگاه تحول صنعت خودرو، ایران‌خودرو از ری‌را برقی کانسپت رونمایی کرد.

ری‌را برقی کانسپت
نمای عقب ری‌را برقی کانسپت

طراحی ری‌را برقی کانسپت

طراحی بیرونی ری‌را برقی کانسپت شباهت بسیار زیادی به ری‌را بنزینی دارد با این تفاوت که مسیر گردش هوا در جلوپنجره دسخوش تغییراتی شده است. همچنین بین کاپوت و جلو پنجره، لوگوتایپ IKCO اضافه شده است. در سمت راست این لوگوتایپ حروف EV آبی رنگی نیز وجود دارد که بر برقی بودن این کانسپت تاکید می‌کند.

برای درک بهتر برای بیننده که نسخه برقی با نسخه بنزینی تفاوت دارد، نواری آبی رنگ که تمام عرض خودرو را پوشش می‌دهد، در بالای سپر جلو کشیده شده است. در نمای پشت ری‌را برقی کانسپت نیز همان نوار آبی رنگ تمام عرض را کنار خروجی‌‌های اگزوز مشاهده می‌کنیم. نکته قابل توجه اینجاست که خروجی اگزوزها در نسخه برقی حذف نشده‌اند و به صورت نمادین وجود دارد.

ری‌را برقی کانسپت
تمای جانبی ری‌را برقی کانسپت

در نمای جانبی نیز از المان‌های آبی رنگ و کلمه هوای پاک بالای گلگیر و درهای جلو استفاده شده است. البته این نسخه مخصوص نمایشگاه می‌باشد و بعید است که نسخه‌ای که برای عرضه تولید می‌شود دارای همچین نوشته‌هایی باشد.

روز معرفی نسخه بنزینی ری‌را خیلی از دنبال کنندگان صفحه اینستاگرام مجله ماشین در زیر پست این خودرو از کیفیت رنگ و لوگوتایپ ری‌را که در روی درب صندوق عقب حک شده بود رضایت نداشتند.خوشبختانه در ری‌را برقی کانسپت شاهد افزایش کیفیت رنگ و این لوگوتایپ نیز هستیم.

در داخل کابین نیز تفاوت چندانی با نسخه بنزینی وجود ندارد. صندلی‌های ری‌را برقی کانسپت از ترکیب دو رنگ آبی و سفید با تریم چرمی بهره‌می‌برند. البته به نظر نگارنده کیفیت ساخت داخل کابین نیاز به دقت بیشتری دارد و امیدواریم در نسخه تولید انبوه کابین این خودرو با کیفیت و دقت تولید بیشتری عرضه بشود.

ویژگی‌ها و امکانات ری‌را برقی کانسپت

ری‌را برقی کانسپت که اولین خودرو برقی تولید داخل به حساب می‌آید مجهز به سنسور باران، سنسور نور، چراغ روشنایی روز، گرمکن صندلی های ردیف جلو، سیستم پایش فشار باد لاستیک، کروز کنترل و محدود کننده سرعت، آینه های جانبی برقی، نمایشگر ۱۲ اینچی تاچ، سنسور پارک جلو و عقب، دوربین ۳۶۰ درجه، ترمز پارک برقی، اتوهلد، سیستم کنترل حرکت در سراشیبی، سیستم شروع حرکت در سربالایی، سیستم کنترل پایداری و سیستم کنترل کشش می‌باشد.

ری‌را برقی کانسپت
کابین ری‌را برقی کانسپت

مشخصات فنی ری‌را برقی کانسپت

ری‌را برقی کانسپت از یک پیشرانه برقی که توان تولید ۱۶۱ اسب بخار قدرت( ۱۲۰ کیلووات) و ۳۰۰ نیوتن متر گشتاور را دارد. ظرفیت باتری این کراس‌اوور برقی ملی ۵۳ کیلووات ساعت است و با شارژرهای ایستگاه شارژ که از نوع سریع است در ۳۰ دقیقه و با شارژرهای معمولی ۸ ساعت زمان می‌برد تا به طور کامل شارژ شود.

طبق ادعا ایران‌خودرو بیشنه پیمایش در سیکل NEDC 420 کیلومتر است. ولی این اعداد روی کاغذ است و باید منتظر ماند و بعد از تست و بررسی عدد دقیق را اعلام کرد.

لازم به ذکر است شتاب صفر تا صد کیلومتر  بر ساعت این خودرو برقی ۸.۸ ثانیه می‌باشد.

 

source

توسط