همان طور که می دانید سایت های مختلف از طریق بک لینک به یکدیگر مرتبط می شوند. در گذشته بک لینک ها بر اساس یک اصل ساده یعنی «هر چه تعداد بک لینک بیشتر، نتایج بهتر» کار می کردند؛ ولی امروزه این روند با تغییرات الگوریتیمی گوگل که از سال 2011 شروع شد دیگر کاربرد چندانی ندارد. از این تاریخ به بعد محتوای بی کیفیت و هرزنامه های مملو از کلمات کلیدی و پیوندها توسط گوگل محدود می شد. بنابراین با توجه به آخرین به روز رسانی های گوگل، امروزه شما باید مطابق با استراتژی های خاصی از بک لینک ها استفاده کنید؛ زیرا تبادل بک لینک  تاثیر بسزایی در سئو سایت شما خواهد داشت.

تفاوت تبادل بک لینک در گذشته و امروز

در دهه 90 الگوریتم های جستجو بسیار ساده بودند و از داده های مختصری برای رتبه بندی صفحات وب استفاده می کردند. بنابراین در این دوران تبادل بک لینک یک موضوع خام، ولی موثر بود. در واقع نرم افزارهای رتبه بندی اولیه، تنها می توانستند از معیارهای عددی برای رتبه بندی صفحات وب استفاده کنند؛ در حالی که امروزه گوگل از پردازش زبان طبیعی (NLP) برای درک محتوای نوشته شده استفاده می کند.

به عبارت دیگر در گذشته، یک بک لینک می توانست در رتبه بندی سایت تاثیر بسزایی داشته باشد و از آنجایی که رقابت در اینترنت کم بود، صاحبان وب سایت برای تبادل بک لینک گاها ناچار به پرداخت هزینه های دلاری سنگینی بودند. این پیوندها اغلب به سایت شما رتبه  خوبی می دادند و آن را به سمت SERP ها هدایت می کردند؛ حتی اگر محتوای چندان مفیدی در آن ها قرار نمی دادید.

تبادل بک لینک







اما امروزه با روی کار آمدن NLP باید در حین نوشتن یک پست، حساسیت زیادی به خرج دهید و بتوانید برای ادعای خود بینش و شواهد کافی ارائه کنید. در واقع یک واقعیت همراه با مدرک، بسیار قوی تر از یک واقعیت بدون مدرک است.

بک لینک های امروزی باید به گونه ای باشند که به ما این توانایی را بدهند تا برای ادعاهای خود پشتیبان مناسبی ارائه کنیم. آن ها همچنین ما را مجبور می کنند مقاله ها، تحقیقات، محصولات، مطالعات، پست‌ ها، داستان‌ ها و هر نوع محتوای دیگری که در بهتر شدن محتوای ما موثر هستند، را ارائه کنیم؛ زیرا تنها در این صورت است که تبادل بک لینک توسط گوگل مجاز و طبیعی شناخته می شود.

گوگل چگونه تبادل بک لینک طبیعی و غیر طبیعی را تشخیص می دهد؟

سایتی با ترافیک مناسب را در نظر بگیرید که در قبال دریافت مبلغی مشخص با شما تبادل لینک می کند. این سایت ممکن است هر روز محتوای جدیدی برای وبلاگ خود ایجاد کند که هدف اصلی تمام آن ها پیوند دادن به سایت های دیگر، در قبال دریافت هزینه باشد. به احتمال زیاد در صورت رعایت نکردن اصول اولیه بعد از یک دوره کوتاه، گوگل این سایت را به عنوان یک سایت تبادل کننده لینک می شناسد. در این حالت هر چه پیوندها با موضوع مورد نظر ارتباط معنایی و مفهومی کمتری داشته باشد و هدف آن تنها افزایش ترافیک سایت باشد، احتمال بیشتری دارد که گوگل این کار را به عنوان یک حرکت عمدی و دستی برای جذب مخاطب در نظر بگیرد.

بنابراین برای داشتن یک تبادل بک لینک طبیعی بهتر است در انتخاب سایت و نوع تبادل دقت بالایی داشته باشید.

نکات مهم تبادل بک لینک

نکات مهم تبادل بک لینک







حال که اطلاعات کاملی در مورد بک لینک ها و نحوه شناسایی آن ها توسط گوگل پیدا کردید، بهتر است نکات طلایی و مهم تبادل و دریافت بک لینک در گوگل را نیز بدانید. این نکات عبارتند از:

1) تولید محتوا باکیفیت

داشتن محتوا باکیفیت در سایت یکی از بهترین روش های جذب مخاطب است.  بنابراین یکی از روش هایی که می توانید برای ایجاد پیوند درست انجام دهید، تولید محتوا باکیفیت و انتشار آن در سراسر اینترنت است.  کمترین چیزی که از این طریق نصیب شما می شود، ترافیک طبیعی و ایجاد بک لینک معتبر است.

2) ایجاد یک شبکه تجاری کلیدی

لینک سازی علاوه بر سئو به شبکه سازی نیز مربوط می شود.

فرض کنید لینک سازی را در پلتفرم های موجود شروع کرده اید. در طول این مسیر آیا تنها به دنبال ساختن لینک متقابل برای سایت خود هستید یا سعی می کنید با افراد نزدیک یا موازی با جایگاه خود ارتباط برقرار کنید؟

در واقع شما باید نسبت به قابلیت تجاری روابط خود کاملا آگاه باشید و یک شبکه تجاری کلیدی برای خود بسازید.

در اکثر مواقع ممکن است سایت ها با سایت ‌های دیگری که در راستای استراتژی تجاری آن ها هستند، مانند سایت ‌های تبلیغاتی، مهندسی داده، طراحی وب، تحلیل ‌گران و سایر سایت های مرتبط، تبادل بک لینک داشته باشند. بعد از پیدا کردن سایت هایی موازی با هدف تجاری خود، ایجاد محتوای پست مهمان و پیوند های سه طرفه متقابل، راحت تر و واقعی تر است.

بنابراین به جای داشتن چشم انداز های بیش از حد بالا، یک شبکه تجاری قابل دوام بسازید و در ابتدا با سایت هایی در سطح خود شبکه سازی کنید.

نکات مهم تبادل بک لینک







3) در پست مهمان از کیفیت غافل نشوید

تشخیص این موضوع که دو سایت صرفا با هدف پیوند متقابل یک محتوای بی ارزش ایجاد کرده اند، برای گوگل کار چندان سختی نیست. بنابراین این نکته را در نظر داشته باشید که برای افزایش رتبه، باید پیوندهای خود را در محتوای مناسب و باکیفیتی قرار داده باشید. همانطور که گفته شد گوگل برای تشخیص این موضوع از پردازش زبان طبیعی استفاده می کند.

حتی اگر قرار است به عنوان میزبان با سایت دیگری تبادل بک لینک انجام دهید، مطمئن شوید که محتوا مناسب و باکیفیت را در سایت خود قرار می دهید. همه چیز از جمله کلید واژه ها، موضوع، سبک، قالب و کیفیت محتوا باید کاملا بررسی شود.

جمع بندی

تبادل بک لینک می تواند کمک خوبی برای ارتقا رتبه سایت شما باشد؛ اما باید این نکته را در نظر داشته باشید که هنگام تبادل بک لینک حتما از قوانین طلایی گوگل مثل اطمینان از تداوم وجود پیوند از سایت مورد نظر به سایت شما، عدم بهینه سازی بیش از حد و استفاده زیاد از پیوند و در نهایت تداوم در تولید محتوا باکیفیت و جذب ترافیک ارگانیک، استفاده کنید. تمام موارد گفته شده در این مقاله به شما کمک می کند تا به تدریج و متناسب با قوانین گوگل رتبه خوبی در این موتور جستجو کسب کنید.

source

توسط