داستانهایی از دخمه بازاریابی آنلاین شماره 8 – اثر جانبی ناخوشایند جنبش محلی فروشگاه
آنچه مشاغل محلی B2C برای باز ماندن باید به آن توجه کنند
از آنجایی که COVID-19 در زندگی ما وارد شده است ، در شبکه های اجتماعی درباره جنبش #ShopLocal تجمع های زیادی صورت گرفته است. من هم در آن تیم تشویقی بوده ام – شما چه می کنید؟
اما وقتی فشار به زیر فشار می آید ، آیا واقعاً در حالی که همچنان از آمازون یا برخی از فروشگاه های بزرگ در یک کشور دیگر سفارش می گیرید و از تمام فروش های آبدار در فصل تعطیلات استفاده می کنید ، از محلی پشتیبانی می کنید؟
خوبه. من فکر می کنم بسیاری از ما ، از جمله خودم ، مقصر هستیم.
که من را به این دلیل سوق می دهد که چرا این قطعه را می نویسم …
معضل حمایت از محلی: گاهی انجام چنین کاری آسان نیست.
روز دیگر ما به بخشی برای BBQ خود احتیاج داشتیم. ما با چند فروشگاه محلی تماس گرفتیم و هیچ کس قسمت مورد نیاز ما را حمل نکرد.
آمازون چنین کرد. و روز بعد آن را دریافت کردیم.
شنبه گذشته من مصمم و مصمم بودم که از مشاغل محلی حمایت کنم و تصمیم گرفتم چندین هدایا را در لیست کریسمس خود بخرم.
به طور خلاصه ، این چیزی است که من پیدا کردم:
• من برای تحویل یک کالای 10 دلاری 45 دقیقه رفت و برگشت رانندگی کردم ، بنابراین می توانم 10 دلار هزینه حمل و نقل را پس انداز کنم.
• به دلیل COVID-19 ، قبل از ورود به فروشگاه و بیرون نگاه کردن ، مجبور شدم در خارج از خانه ، در سرما در صف بایستم.
• در آن سوی خیابان فروشگاه دیگری بود که می خواستم بررسی کنم. ترکیب دو برابر بیشتر بود بنابراین من این ایده را انتقال دادم.
• یک فروشگاه که من واقعاً می خواستم به آن بروم (و پشتیبانی آن) ساعت 2 بعد از ظهر بسته شد. ساعت 2:30 بود که به آنجا رسیدم.
• دو تا از فروشگاه های بوتیک که به آنجا رفتم ، کسری از موجودی موجود در فصل تعطیلات را داشتند. باز هم ، به دلیل همه گیری ، آنها مجبور شدند قفسه های راهروی وسط را بردارند تا بتوانند فاصله اجتماعی را در خود جای دهند.
• یک فروشگاه مخصوص کوچک دیگر هر بار فقط به یک مشتری اجازه ورود می داد و دو نفر جلوی من بودند. وقتم تمام شده بود ، بنابراین به ماشینم برگشتم.
• و حتی با استرس مقابله با ترافیک و یافتن پارکینگ شروع نکنید …
من چهار ساعت نبودم و تمام تلاش خود را برای حمایت از محلی انجام دادم اما اصلاً راحت نبود! ناگفته نماند که تا رسیدن به خانه چقدر خسته شده بودم.
حالا با روحیه شفافیت کامل ، به یک فروشگاه بزرگ رفتم و حدس زدم چه؟
به دلیل بزرگ بودن فروشگاه ، صف آرایی درب منزل نیست.
من دقیقاً همان چیزی را پیدا کردم که می خواستم.
من در حالی که در صف ایستاده ام و برای خرید از آن استفاده کردم ، یک کوپن 30٪ تخفیف روی تلفن خود پیدا کردم.
و در عرض چند دقیقه داخل و خارج شدم.
رقابت برای مشاغل کوچک محلی دشوار است.
اما اگر می خواهند زنده بمانند مجبور خواهند شد.
فروشگاه های جعبه بزرگ ، از جمله آمازون ، قیمت و انتخاب رقابتی خود را ارائه می دهند زیرا زیرساخت های لازم برای حمایت از این اقدامات مبتنی بر ارزش را دارند.
و اینطور نیست که این نیز بخشی از هر اقتصاد “جدید” باشد.
وقتی بچه بودم ، اینترنت نداشتیم ، اما سفارش پستی داشتیم. آن کتاب آرزو کریسمس با شکوه و ضخیم Sears را که از طریق پست ارسال شده است ، به یاد دارید؟
پدر من و من و برادرم می نشستیم که در بخش اسباب بازی حوصله مان را سر می زد و با انتظار خوشایند آنچه صبح صبح کریسمس افتتاح می شد ، مورد علاقه هایمان را دور می زد.
توجه داشته باشید ، تحقق آن لیست آرزوها به اندازه الان راحت نبود.
امروز مصرف کننده فقط کافی است از راحتی خانه خود خرید کند و voila! چند روز بعد ، هدیه ها آماده می شوند تا بسته بندی شوند و در زیر درخت قرار گیرند.
به عنوان یک تجارت کوچک (به خصوص تجارت آجر و ملات) چگونه می توانید با آن رقابت کنید؟
در اینجا چند ایده برای بررسی وجود دارد:
از نظر ارزش فکر کنید. چه چیزهایی را می توانید در جدول تهیه کنید که مشتری شما نتواند در یک فروشگاه آنلاین جعبه بزرگ یا آمازون تهیه کند؟
این مناطق تمرکز را برای مشتریان خود در نظر بگیرید:
• خدمات مشتری. هرچه شخصی تر باشید ، بهتر است.
• منحصر به فرد بودن محصول. چه چیزی بدست آورده اید که الف) در هیچ جای دیگری یافت نمی شود و ب) جایگزینی عالی برای آنچه که در جای دیگر خریداری کرده اند ایجاد می کند؟
• کیفیت. بیشتر اوقات ، قیمت کیفیت را تعیین می کند. قیمت ارزان تر به معنی کیفیت پایین تر است. رقابت در قیمت سخت است بنابراین می توانید در عوض با کیفیت رقابت کنید؟
• راحتی چگونه می توان برخلاف آمازون ، خرید با شما راحت تر کرد؟ به عنوان مثال ، آیا می توانید همان راحتی هایی را که آمازون دوست دارد ارائه دهید:
o سهولت استفاده
o ادامه مطالب قیمت های فروش
حمل و نقل رایگان / کم هزینه
o تحویل سریع
همیشه درمورد ارزش ادراکی کسب و کار خود فکر کنید زیرا این همان چیزی است که مصرف کنندگان تصمیم خرید خود را بر اساس آن تعیین می کنند.
برای اینکه مردم از جنبش محلی خرید حمایت کنند ، محصولات یا خدمات باید از کیفیت / ارزشی برابر یا بالاتر از آنچه آمازون یا سایر نهادهای آنلاین جعبه بزرگ ارائه می دهند ، باشند.
COVID-19 قطعاً تأثیر بسزایی در مشاغل کوچک ، به ویژه مشاغل آجر و ملات که متکی به مشتریان محلی است ، گذاشته است. مطالب بیشتر اثر موج دار این همه گیر در حال حاضر بسیار زیاد بوده و خواهد بود).
اگر زمانی برای بررسی دقیق مدل کسب و کار شما وجود داشته است ، اکنون زمان آن است!
شما باید راه های خلاقانه ای برای مقابله با سایت های تجارت الکترونیکی پیدا کنید ، سایتهایی که فقط با شیوع همه گیر همه گیر می شوند و رقابت می کنند.
برای موفقیت در کسب و کار شما ،
سوزان فريسان
P.S. اگر آنچه را در اینجا می خوانید دوست دارید ، می خواهید در خبرنامه ما ثبت نام کنید ، جایی که هر هفته از ارسال وبلاگ ، اطلاعیه ها و استراتژی های ایجاد کسب و کار مطلع می شوید. برای دریافت راهنمای وب سایت رایگان ما اینجا را کلیک کنید:
منابع توصیه شده:
* مقاله: پیام “محلی خرید” در همه جا وجود دارد ، اما مقاومت در برابر معاملات در طی یک بیماری همه گیر سخت است. توسط اخبار سی بی سی
* مقاله: نمی دانید چگونه می توان با COVID-19 فروش تعطیلات را افزایش داد و از چه استراتژی بازاریابی فصلی استفاده کرد؟ برای بازاریابی مشاغل کوچک خود به صورت محلی 4 نکته را بخوانید
* مقاله: اگر مشاغل فروشگاهی خود را اداره می کنید یا در منطقه جغرافیایی خدماتی ارائه می دهید ، تلاش های بازاریابی وب سایت خود را بر روی تکنیک های محلی SEO مانند این موارد متمرکز کنید:
* مقالات: نحوه خرید محلی و مسئولانه در طول COVID-19 و 5 مزایای خرید محلی توسط کسب و کار کوچک قبل از میلاد.