کتاب  “گفتگو با خودم”  مجموعه ای از خاطرات ارشد تهماسبی چندی پیش توسط انتشارات ماهور منتشر شد.

به گزارش خانه موسیقی ایران، وی در مقدمه کتابش نوشته است: «در این کتاب سرگذشت زندگی‌ام را که بخش‌هایی از آن کنار هنرمندانِ مشهوری سپری شده، نوشته‌ام. در نقل روابطم با آنها، از هر دو روی سکه گفته‌ام و خوب و بد را با هم آورده‌ام؛ برخوردی که شاید به نظر بعضی، هنجارشکنانه و کمی دور از عرف باشد.

بیشترِ زندگی من به تدریس و تحقیق گذشته‌ است و خودم را قبل از هر چیز، یک «معلم» می‌دانم؛ از همین رو یاد گرفته‌ام و سعی کرده‌ام در بیان رویدادها و نقل گفته‌ها صادق و امانت‌دار باشم؛ دراین ­باره به خودم اطمینان دارم؛ اما در مورد درستی قضاوت‌هایم درباره اشخاص و عملکردهایشان و تحلیل رویدادها، چنین یقینی نیست و قضاوت درباره این قسمتش به عهده شما. طبیعتاً در اینجا هنگامی که بحث تحلیل و داوری در بین بوده، از دیدگاه‌ خودم برخورد کرده‌ام؛ حالا این شما هستید که بگویید کجاها درست اندیشیده‌ام و کجاها به خطا رفته‌ام.»

ارشد تهماسبی آهنگساز و نوازندهٔ تار و سه تار متولد سال ۱۳۳۶ است که پیشتر نیز کتاب‌هایی در زمینۀ موسیقی ایرانی منتشر کرده و کاست‌ها و سی‌دی‌های متعددی نیز در این زمینه ارائه کرده‌ است. وی همچنین همکاری‌های متعددی با حسین علیزاده در زمینه هم‌نوازی و اجرای کنسرت داشته‌است.

source

توسط irmusic4