فشار Google برای جایگزینی کوکی ها برای تبلیغات دیجیتال از حریم خصوصی محافظت نمی کند به همان اندازه که خط اصلی Google را تقویت می کند

توسط irmusic4, جولای 24, 2021


فشار Google برای جایگزینی کوکی ها برای تبلیغات دیجیتال از حریم خصوصی محافظت نمی کند به همان اندازه که خط اصلی Google را تقویت می کند
روز دوشنبه ، گوگل اعلام کرد که قصد دارد آزمایش جایگزینی کوکی های شخص ثالث را با تبلیغ کنندگان در سه ماهه دوم سال جاری آغاز کند. این شرکت آنچه را که Federated Learning of Cohorts (FLoC) می نامد در حال آزمایش است و می گوید “با آنچه مشاهده کردیم و ارزشی که این راه حل برای کاربران ، ناشران و تبلیغ کنندگان ارائه می دهد ، تشویق می شود.”
اول ، لازم به ذکر است که کاربران ، ناشران و تبلیغ کنندگان علایق بسیار متفاوتی دارند. به عنوان مثال ، مکالمه در مورد حذف کوکی ها بیشتر بر پیامدهای حریم خصوصی برای کاربران متمرکز شده است.
اما گوگل انگیزه دیگری دارد. بیش از 80٪ تجارت آن از طریق فروش تبلیغات تأمین می شود. این بیش از 30٪ از بازار تبلیغات دیجیتال را تشکیل می دهد. بسیاری از این تبلیغات به کوکی ها بستگی دارد. علی رغم همه صحبت ها در مورد یافتن روشی بیشتر برای حفظ هدف تبلیغات دیجیتال ، متمرکز بر حریم خصوصی ، انگیزه اصلی Google ادامه فروش تبلیغات دیجیتال است. اگر قرار باشد گزینه دیگری برای کوکی ها باشد ، Google می خواهد کسی باشد که آن را کنترل می کند.
برای کسانی که نمی دانند ، کوکی ها قطعات کوچکی از کد هستند که وب سایت ها و تبلیغ کنندگان برای ردیابی کارهایی که شما در اینترنت انجام می دهید استفاده می کنند. کوکی ها مزایایی دارند. به عنوان مثال ، وب سایت ها می توانند از آنها برای ورود شما به سیستم استفاده کنند. این راحت است زیرا به این معنی است که شما مجبور نیستید هر بار که از آمازون بازدید می کنید رمز ورود خود را تایپ کنید. این کوکی های شخص اول نامیده می شوند و توسط وب سایتی که بازدید می کنید در مرورگر شما قرار می گیرد تا فقط بر تعاملات شما در آن سایت تأثیر بگذارد.
کوکی های شخص ثالث از نظر موجودیت برای ردیابی فعالیت و رفتار شما در بین برنامه ها و وب سایت ها متفاوت هستند. سپس این سایت ها می توانند با استفاده از این اطلاعات تصمیم بگیرند چه نوع تبلیغاتی را به شما نشان دهند و شما را در سایت های مختلفی که بخشی از یک شبکه تبلیغات هستند شناسایی کنند. به این ترتیب که ، به عنوان مثال ، کفش هایی که نگاه می کردید ناگهان در News Feed شما در فیس بوک قرار می گیرند.
درک اینکه چرا ممکن است چند نگرانی مربوط به حریم خصوصی ایجاد کند کار سختی نیست. همچنین به همین دلیل شرکت هایی مانند اپل از سال گذشته به طور پیش فرض این کوکی ها را در Safari مسدود کرده اند. Brave ، مرورگر دیگری مبتنی بر Chromium (موتور مرورگر منبع باز Google) ، کوکی های شخص ثالث را نیز به طور پیش فرض مسدود می کند. در ژانویه سال گذشته ، گوگل گفت که طی دو سال آنها را به طور پیش فرض در Chrome مسدود می کند. اکنون که در نیمه راه آن مهلت قرار داریم ، Google شروع به ارائه تغییرات پیشنهادی خود کرده است.
Chetna Bindra ، مدیر محصولات گروه گوگل برای اطمینان و حفظ حریم خصوصی ، در بیانیه ای گفت: “با ایجاد شبیه سازی بر اساس اصول تعریف شده در پیشنهاد FLoC Chrome ، تیم های تبلیغاتی Google این اولین حریم خصوصی را برای کوکی های شخص ثالث آزمایش کرده اند.” “نتایج نشان می دهد که وقتی نوبت به ایجاد مخاطبان علاقه مند می رسد ، FLoC می تواند سیگنال جایگزینی م effectiveثری برای کوکی های شخص ثالث فراهم کند.”
بزرگترین تغییر این است که به جای استفاده از کوکی ها برای ردیابی و شناسایی یک کاربر خاص ، مرورگر شما فعالیت شما را تجزیه و تحلیل می کند و به سادگی یک شناسه گروه ارائه می دهد که نشان دهنده علایق مشترک بین طیف وسیعی از کاربران است.
به عنوان مثال ، در مدل فعلی ، آنچه اساساً اتفاق می افتد این است که یک وب سایت کوکی را نگاه می کند و می گوید: “اوه ، هی جیسون است. ما مدتی او را ردیابی کرده ایم و می دانیم که او حدود 40 سال سن دارد ، دارای چهار بچه ها ، خانه شخصی خود را دارد و به تازگی در جستجوی چیزهای دستشویی حمام است. ما باید تبلیغات Home Depot را به او نشان دهیم. ”
نسخه جدید در عمل تفاوت چندانی ندارد. شناسه گروه مطالب بیشتر ممکن است در عوض بگوید: “این کاربر بخشی از گله پدر میانسال است. بیایید تبلیغات مربوط به Home Depot را به آنها نشان دهیم.” (من نمی دانم یک گله در اینجا بیشتر بخوانید پدر میانسال وجود دارد یا خیر ، اما مطمئناً من نیز بخشی از آن خواهم بود).
این دقیقاً نحوه کارکرد آن نیست ، اما یک خلاصه به اندازه کافی نزدیک است تا ببینید تنها تفاوت این است که وب سایت شخصاً شما را شناسایی نمی کند. در عوض ، مرورگر شما الگوهای مرور وب و سابقه جستجو را ارزیابی می کند و شما را به گروهی یا “گله” اختصاص می دهد ، بر اساس آنچه تصمیم می گیرد مورد علاقه شما باشد.
اما برچسب زدن به عنوان بخشی از یک گروه می تواند مشکل ساز باشد. فرض کنید یک وب سایت وام دهنده می بیند که کاربر بخشی از گله است که نماینده یک گروه اقلیت یا از یک منطقه جغرافیایی خاص است و تصمیم می گیرد نرخ یا پیشنهاد محصول خود را متناسب تنظیم کند. این دقیقاً نوع نگرانی ابراز شده توسط فدراسیون مرزهای الکترونیکی در سال 2019 است.
به نظر من یک نکته قابل ذکر است که FLoC “اولین حریم خصوصی برای کوکی های شخص ثالث” نیست. گزینه “اولین حریم خصوصی” به سادگی ردیابی نکردن افراد است. هر وب سایتی در اینترنت می تواند بدون پیگیری کاری که انجام می دهید ، تبلیغات را نشان دهد. این روش تبلیغات دیجیتال بود تا زمانی که شرکت های فناوری متوجه شدند که می توانند با “شخصی سازی” تبلیغات برای مطابقت با کاربران منفرد ، هزینه بیشتری را از تبلیغ کنندگان دریافت کنند.
استدلال گوگل این است که یک گزینه مناسب باید وجود داشته باشد زیرا ناشران و تبلیغ کنندگان برای حفظ “اینترنت پر رونق” به ردیابی بستگی دارند. آنچه آنها اغلب نمی گویند این است که در هر مرحله از این فرآیند ، Google یا شماره یک یا دو واسطه بین آن ناشران و تبلیغ کنندگان است.
انگیزه Google برای ایجاد جایگزینی برای کوکی ها مربوط به حریم خصوصی کاربر نیست. این در مورد محافظت از مدل تجاری بسیار سودآور گوگل است. من پیشنهاد نمی کنم که تبلیغات دیجیتال بد است ، فقط فکر می کنم ما باید آنچه را که واقعاً درباره آن صحبت می کنیم ، تصدیق کنیم: کنترل گوگل در صنعت ردیابی تبلیغات.
یک مطالعه در سال 2016 از دانشگاه پرینستون گزارش داد که Google به اندازه دو سوم از کل فعالیت های آنلاین ، بخشی از طریق مرورگر بسیار محبوب Chrome خود را ردیابی می کند. ممکن است کوکی ها از بین بروند ، اما مطمئناً ردیابی اینگونه نیست. پیشنهاد Google فقط کوکی های میان سایت یا شخص ثالث را مسدود می کند.
وقتی تصمیم می گیرد کدام تبلیغات را در وب سایت های دیگر به شما ارائه دهد ، Google همچنان می تواند از تمام اطلاعاتی که جمع می کند هنگام ورود به Google یا Chrome استفاده کند. این فقط از کوکی ها برای پیگیری کاری که شما از سیستم عامل آن انجام می دهید استفاده نمی کند.
مسدود کردن کوکی ها در Chrome به این معنی است که رقبای Google در تبلیغات دیجیتال نمی توانند از کوکی ها استفاده کنند. این به تنهایی مسئله ای است که انگلستان قصد دارد این اقدام را به عنوان ضد رقابتی بررسی کند. در عین حال ، این شرکت همچنان بزرگترین بخش تجارت تبلیغاتی خود – تبلیغات جستجو – را بدون تغییر قابل توجهی حفظ خواهد کرد.
دو راه حل واضح و ساده وجود دارد. اول ، تشخیص دهید که حریم خصوصی باید به صورت آنلاین داده شود ، اما تبلیغات اینگونه نیست. این بدان معنا نیست که شما نمی توانید تبلیغ کنید ، اما باید این کار را در حوزه ای انجام دهید که در واقع از حریم خصوصی محافظت می کند به جای اینکه بخواهید حریم خصوصی را به حوزه تبلیغات تغییر دهید.
راه حل دیگر و حتی بارزتر این است که گوگل از Chrome دست بکشد. آن را به چیزهای خاص خود بچرخانید. این می تواند از علاقه Google برای کنترل فناوری استفاده شده توسط مرورگر برای ردیابی کاربران و شبکه تبلیغاتی استفاده کننده از آن جدا شود.
اگر گوگل واقعاً به حریم خصوصی اهمیت می داد ، این کار بدون هیچ مشکلی است. این واقعیت که همه چیزهایی را که باید بدانید به شما نمی گوید.
برای اعلان های Insider ثبت نام کنید! با آنچه می خواهید بدانید به روز باشید. برای اطلاع رسانی های فشرده مشترک شوید

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *