New College Course of the Future Gelotology 101 (مطالعه خنده) – یک خنده بدون دلیل می خندد.

توسط irmusic4, جولای 22, 2021


New College Course of the Future Gelotology 101 (مطالعه خنده) – یک خنده بدون دلیل می خندد.
صفحه 1 از 5
New College Course of the Future Gelotology 101 (مطالعه خنده): یک دلیل خنده بدون دلیل می خندد.
Ed.D Haynes ، ژن.
1 مدیر آموزش
2 مربی الحاقی
3 معلم مجاز یوگای خنده
4 Ed.D رهبری آموزشی و مدیریت ، دانشگاه کاپلا
چکیده – یک دوره انتخابی جدید در همه کالج ها مورد نیاز است. Gelotology 101 (مطالعه خنده) این دوره به عنوان یک گواهینامه در مورد آنچه که به عنوان یوگای خنده معروف است طراحی شده است. این دوره یک دوره تعاملی سرگرم کننده است که از جوک و کمدی استفاده نمی کند. این درسی است که دانشجویان را به استفاده از خنده های ساختگی که خنده مسری و واقعی می شوند ترغیب می کند. این دوره به دانشجویان می آموزد که چگونه از طریق خنده استرس را کاهش دهند. همچنین به دانشجویان آموزش می دهد که چگونه برنامه های خنده خود را در حرفه خود شروع کنند. تحقیقات در حال رشد نشان می دهد که دانش آموزان برای اجرای این دوره به عنوان بخشی از برنامه درسی کالج نیاز دارند.
اصطلاحات شاخص – ژلوتولوژی ، یوگای خنده ، کاهش استرس ، آموزش ، برنامه درسی ، دوره انتخابی.
مقدمه
ژلوتولوژی سالهاست که در بهبود سلامت نقش دارد. بیشترین اهمیت آن در زمینه بهداشت شناخته نشده بود. امروزه مجموعه فزاینده تحقیقات منجر به توسعه یک پروژه سنگفرش شده است که اثبات می کند مطالعه ژلوتولوژی می تواند نقش مهمی در برنامه های درسی دانشگاه داشته باشد. طبق استینبرگ (2016) ، هر روز باید یادگیری را تغییر دهیم ، نوآوری کنیم و دوباره فکر کنیم. آمازون ، گوگل و اپل شرکت هایی هستند که از این روش برای موفقیت استفاده کرده اند. شرکت های هر صنعتی در صورت پیروی از این روش می توانند موفق شوند. دوره ژلوتولوژی نمونه ای از تغییر با ارائه چیزهای جدید و ابتکاری است. این دوره بر اساس شیوه های موجود بنا شده و این دوره با تمرین تعاملی خود که متفاوت از دوره های سنتی است ، یادگیری را دوباره می اندیشد. دوره ژلوتولوژی مانند هیچ دوره دانشگاهی نیست. این شامل خندیدن و بازیگوشی کودکانه در هر کلاس است.
امروز ، مشاغل با نوآوری پیشرفت می کنند. در یک بازار رقابتی ، این نوآوری است که کلید بقای سازمان است. تقریباً هر ساله شرکت های مختلف تلاش می کنند تا در راس آنها قرار بگیرند. برای داشتن شماره یک و به دست آوردن هرچه بیشتر سهم بازار ، یک شرکت باید دائماً به دنبال راه های جدیدی برای تجارت باشد. طراحی یک دوره در مورد ژلوتولوژی نمونه ای از تفکر خارج از چارچوب و تفکر نوآورانه در دنیایی است که به سرعت در حال تغییر است. دوره ژلوتولوژی نوآورانه است زیرا چیزی جدید و متفاوت از دوره های سنتی ارائه شده در دانشکده است. تکالیف ، برنامه های درسی ، کارهای گروهی و فعالیت های کلاسی. برای ایجاد یک دوره منحصر به فرد طراحی شده اند که دانشجویان را در مورد عملی که در بسیاری از کالج ها ارائه نمی شود آموزش می دهد.
منحصر به فرد این دوره برای سرگرم کننده و جالب توجه بودن دانشجویان طراحی شده است. در همان زمان آنها یاد خواهند گرفت که چطور چیزی مثل خندیدن می تواند بر استرس تأثیر بگذارد.
به گفته تینگ و لی (2012) ، چندین نویسنده اهمیت ارائه دوره های انتخابی مورد علاقه دانشجویان را ذکر کردند. هرچه علاقه دانش آموزان به محتوا بیشتر باشد ، تأثیر آن بر یادگیری دانش آموز بیشتر است. طبق گفته Morreall (2014) ، آموزش و پرورش قرار است آمادگی برای زندگی باشد. این ویژگی ها باید ویژگی های فکری و شخصی مورد نیاز برای داشتن انسانی موفق و کاملاً مناسب را پرورش دهد ، اما آموزش سنتی یکی از مهمترین این ویژگی ها – شوخ طبعی را نادیده می گیرد یا به طور فعال سرکوب می کند. دوره جدید ژلوتولوژی شامل شوخ طبعی است و ابزارهای جدیدی را برای کمک به دانشجویان در کنار آمدن با استرس فراهم می کند.
دوم زمینه
“یوگا” از یک کلمه ریشه سانسکریت “Yuj” (پیوستن) گرفته شده است ، از این رو “یوگا” به معنی پیوستن بدن ، ذهن و “خود” (روح) است “(Setty ، Pailoor و Mahadevan ، 2016 ، ص 89) یوگا شناخت و درک خود را ارتقا می بخشد. داشتن این درک به شما امکان می دهد تا با استرس روزمره زندگی روزمره کنار بیاید. از طریق تمرین افراد قادر به زندگی شاداب تر ، پر از شادی و سلامتی بوده اند. یوگا به عنوان یک ورزش می تواند به بهبود بدن و کاهش استرس کمک کند. گالانتینو ، بزدوکا ، ایسلر-روسو و هولبروک (2004) یک مطالعه آزمایشی را روی شرکت کنندگان با کمردرد انجام دادند. نتایج نشان داد که شرکت کنندگان کاهش ناتوانی و استرس را تجربه کردند. و افزایش انعطاف پذیری. با گذشت زمان یوگا به تمرینی تبدیل شده است که از آیین های باستانی نشات گرفته است.
یوگا عملی است که قرن ها بسیاری از آن استفاده می کردند. تاریخچه یوگا به متن مذهبی باستان برمی گردد که در آن تکنیک های یوگا شرح داده شده است. طبق گفته های Kumar and Aanand (2015) ، اعتقاد بر این است که منشأ آن هند است. برخی از آنها یوگا را 3000 سال قبل قدمت می دهند. سنگ های باستانی حکاکی های افرادی را نشان می دهد که ژست های یوگا دارند. سال ها پیش اعتقاد بر این بود که مردم ساعت ها کار می کنند و برای استراحت به زمان نیاز دارند. بقیه به بدن آنها اجازه می داد تا آرام شود و انرژی خود را بازیابد. وقتی مردم در این دوران باستان استراحت می کردند ، اثرات هماهنگ بی حرکت نشستن را کشف کردند. ارتباط ذهنی و روحی به سنتی تبدیل شد که بسیاری از آنها به عنوان راهی برای حذف خود از زندگی پرمشغله استفاده می کردند. در حالی که انواع مختلفی از یوگا وجود دارد. محبوب ترین مقوله های یوگا به چهار بخش گسترده مربوط به دوره ودیک ، قبل از کلاسیک ، کلاسیک و پس از کلاسیک تقسیم شده است. هر یک از این دوره ها به مرور تغییر کرده و یوگا را به اشکال مختلف تغییر داده است.
امروز ایالات متحده به یکی از بزرگترین بازارهای یوگا تبدیل شد. به رسمیت شناختن یوگا مورد توجه قرار گرفت ، مجمع عمومی سازمان ملل متحد 21 ژوئن را روز جهانی یوگا اعلام کرد. مردم در سراسر جهان این روز را با ارج نهادن به سنت هایی که قرن هاست مرسوم است ، جشن می گیرند. اقدامات یوگا از طریق استراحت به کاهش استرس و بهبود روح و روان و روح کمک می کند. با پیشرفت یوگا در طی سالها ، اشکال جدیدی از یوگا ایجاد شد.
Gelotology اصطلاحی است که در سال 1964 توسط ادیت تراگر و ویلیام فرای ابداع شد. این تمرین از ریشه یونانی gelos (برای خندیدن) Butler (2014) شکل گرفت. مادان کاتاریا ، یک پزشک عمومی در هند ،
صفحه 2 از 5
————————————————————————————————————
هنگام تحقیق درباره مقاله ای که وی برای یک مجله بهداشت می نوشت ، اصطلاح یوگای خنده را ابداع کرد (Kataria، 2002). کاتاریا اولین کلوپ خنده را در پارکی در بمبئی هند آغاز کرد و اکنون این کلوپ های خنده در سراسر جهان گسترش یافته است. یوگای خنده خنده را با تمرینات تنفسی یوگیکی استفاده شده در یوگا ترکیب می کند. چیزی که یوگای خنده را متفاوت می کند این است که شامل خندیدن و به دنبال آن دوره های مدیتیشن است. هیچ شوخی ، طنز و کمدی استفاده نشده است. تحقیقات نشان داده است که بدن تفاوت بین خنده واقعی و خنده ساختگی را نمی داند. کاتاریا این مفهوم را برای فریب ذهن به شادی توسعه داد. روند خنده های جعلی باعث آزاد شدن اندورفین در جریان خون می شود و باعث ایجاد واکنش شیمیایی برای کاهش استرس می شود. جنبش کاتاریا از طریق ایجاد باشگاه های خنده رایگان ایجاد می شود.
شرکت کنندگان در این کلوپ های رایگان حضور می یابند تا بخندند ، با ژلوتولوژی آشنا شوند و از مزایای سلامتی این کلمه خنده بهترین دارو استفاده کنند. به گفته خاتچادوریان (2010) ، کاتاریا انرژی خود را بر روی ارتقا benefits فواید درمانی و سلامتی تمرینات خود متمرکز کرد. کارهای کاتاریا از هند آغاز شد و اکنون در سراسر جهان گسترش یافته است. طبق ‘Yoga،’ (2011) ، یوگای خنده در 60 کشور انجام می شود.
در هند ، کاتاریا در زندانهای با حداکثر امنیت ، در مدارس کودکان بی خانمان و در م institutionsسسات نابینایان تمریناتی را انجام داد. او همکاران خود را تشویق می کند تا در مکانهای مشابه یوگای خنده را به اشتراک بگذارند. طبق گفته باتلر (2014) ، فرای مطالعاتی را در مورد فرآیندهای فیزیولوژیکی که هنگام خنده اتفاق می افتد منتشر کرد و از این ادعا که خنده برابر با ورزش است ، پشتیبانی می کند. واگنر ، رحمس ، كوهل و پوتا (2014) تحقیقی ادامه مطالب را در مقایسه با فعال كردن عضلات تنه هنگام یوگای خنده در مقایسه با تمریناتی مانند كرانچ و تمرینات لیفتینگ پشت انجام دادند. نتایج نشان داد که در هنگام بالاترین شدت یوگای خنده ، عملکرد خنده قابل قیاس با تمرینات سنتی است. بنابراین ، یوگای خنده نه تنها یک روش عالی برای کاهش استرس است ، بلکه نوعی ورزش بدنی نیز محسوب می شود.
III نیاز به یک دوره ژلوتولوژی
خنده درمانی موضوعی است که می تواند در محیط دانشگاه به دانشجویان آموزش داده شود. با توجه به Dolgoff-Kaspar، Baldwin، Johnson، Edling، & Sethi (2012) ، مربیان می توانند از طریق Laughter Yoga International مجاز شوند. بنیانگذار این سازمان ، دکتر مادان كاتاریا افراد را در اصول خنده درمانی آموزش می دهد (دولگوف-كاسپار ، و دیگران ، 2012). پس از اینکه دانشجویان دوره یوگای خنده را به پایان رساندند ، می توانند در مورد این برنامه آموزش های بیشتری را برای ارتقا مهارت های خود دنبال کنند. در حال حاضر این آموزش در خارج از دانشگاه در دسترس است ، اما نیاز به گسترش این برنامه درسی کالج وجود دارد. دانش آموزان مهارت جدیدی را در یک فضای مشترک فرا می گیرند و دانش جدیدی را برای استفاده در حرفه و زندگی شخصی خود به دست می آورند. این دوره جدید به دانشجویان کمک می کند تا مهارت های رهبری را بیاموزند تا یاد بگیرند چگونه برنامه هایی را در مورد ژلوتولوژی طراحی کنند که در خارج از کلاس قابل استفاده است. به عنوان مثال دانشجویان پزشکی می توانند از آنچه در این دوره آموخته شده است برای کمک به بهبود بیماران استفاده کنند. یک کسب و کار همچنین می تواند با شروع یک برنامه خنده در محل کار خود برای کاهش استرس کارکنان سود کسب کند.
یک دوره جدید در مورد ژلوتولوژی می تواند به ایجاد تغییراتی در دانشگاه و حوزه بهداشت متفقین کمک کند. به گفته گروگان ، دونالدسون و سیمونز (2007) ، رهبرانی که می توانند روش های پذیرفته شده را به چالش بکشند بیشترین شانس را دارند که برای اعضای خود یادگیری را ارتقا دهند. ابتکار عمل در شناسایی مشکلات و توسعه راه حل ها ، توانایی یک رهبر در اقدام و حل مشکلات پیچیده را نشان می دهد. دوره ژلوتولوژی یک دوره است
روشی را که بیشتر پرستاران نیاز به آموزش دارند ، زیرا خنده درمانی در زمینه بهداشت متحدین شناخته می شود.
چهارم مشکل توصیف شده
طراحی دوره جدید به موسسه کمک می کند تا محتوای جدید و ایده های ابتکاری را که ممکن است تغییر ایجاد کند ، بررسی کند. طراحی دوره جدید به عنوان یکی از اساتید دانشکده انتفاعی ، پیشنهادی برای تأمین نیازهای دانشجویان است که در جلسات خنده نمونه در زمان کلاس مشاهده شده است. بعنوان یک عضو هیئت علمی که دانشجویان تازه وارد را آموزش می دهد ، اغلب دانشجویان از دروس انتخابی ارائه شده توسط کالج شکایت دارند. مشاهده این مسئله به عنوان یک مسئله منجر به ایجاد دوره جدیدی برای رسیدگی به شکایات دانشجویان از برنامه درسی فعلی شد. تغییراتی که رخ می دهد شامل موارد زیر است:

* یک دوره انتخابی اضافی

* یک دوره ابتکاری علاقه به دانشجویان

* یک دوره منحصر به فرد که در سایر کالج ها ارائه نمی شود

* دانش جدید به متخصصان پزشکی به عنوان بخشی از تحقیقات در حال رشد

* یکی از دوره های آموزشی نوع که ممکن است دانشجویان جدیدی را به خود جذب کند

* دانش آموزان را در زمینه انتخاب شغل جدید آموزش دهید

* محتوای اضافی برای اضافه شدن به نمونه کارهای دانشجویان
آنچه مهمتر است این است که دوره جدید با ارائه دوره ای از نوع که در سایر کالج ها ارائه نمی شود ، تغییری در موسسه شما ایجاد می کند. با بررسی ادبیات ، کمبود آموزش پرستار در زمینه درمانهای جایگزین مانند ژلوتولوژی وجود دارد. این دوره می تواند به جذب دانشجویان جدیدی که می خواهند در مورد خنده بیشتر بدانند و اینکه چگونه می تواند به بهبود کیفیت زندگی بیماران کمک کند کمک کند. ‘Academic Programs ‘(2014) اهمیت نهادها را برای حفظ و دستیابی به موفقیت مالی بیان می کند. با بهبود مستمر ، کالج ها نام تجاری خود را برای مطابقت با تغییرات در بهداشت و درمان و دانشگاه ایجاد می کنند. طبق گفته Papandrea (2014) ، کالج Mount Ida با برجسته کردن برنامه های دانشگاهی خود در برابر کل موسسه ، از رویکرد دیگری به مارک تجاری استفاده کرد.
توسعه یک برنامه جدید به دانشکده ها این امکان را می دهد تا برنامه جدید خود را برای دانشجویان جدید به بازار عرضه کنند و احتمالاً از این روش جدید برای نام تجاری استفاده کنند. اوبراین و دینز در تینگ و لی (2012) اهمیت تنوع دانش آموزان در تحصیلات خود را بیان کردند. کارفرمایان فارغ التحصیلانی را که مهارت های متنوعی دارند در مقایسه با باریک بودن و تمرکز بر رشته های خود ترجیح می دهند. رشته های انتخابی به دانش آموزان فرصت یادگیری مهارت های اضافی را می دهد که می تواند آنها را در هنگام اشتغال بیشتر در بازار باز کند. تصویب یک دوره جدید در مورد ژلوتولوژی به دانشکده ها این امکان را می دهد تا مهارت های جدیدی را در دانش آموزان بیاموزند که به پیشرفت مهارت ها و نمونه کارهای آنها کمک می کند. در پایان دوره به دانشجویان گواهینامه اعطا می شود که می تواند در کارنامه دانشجو نیز قرار بگیرد. به گفته d’Erizans and Bibbo (2015) پس از پایان دوره ، دانش آموزان معمولاً مطالبی را که یاد گرفته اند می گیرند و یا آن را دور می اندازند یا وسایل را در انبار قرار می دهند. بدون تفکر و تأمل زیاد ، دانش آموز نمی فهمد که چگونه می توان از این محتوا برای افزایش تحصیلات خود استفاده کرد. تهیه کالای ملموس مانند گواهی نامه به دانشجویان. دانش آموزان می توانند سند را به صورت الکترونیکی ذخیره کنند یا مورد را در نمونه کارهای حرفه ای خود در یک مکان مرکزی و با دسترسی آسان ذخیره کنند.
V. مزایای مربوط به حوزه سلامت متفقین
توسعه یک دوره انتخابی در مورد ژلوتولوژی با آموزش مهارتهای اضافی به دانشجویان پرستاری برای کمک به بهبود کیفیت زندگی بیماران ، به بهبود زمینه بهداشت متحدین کمک می کند. گاهی اوقات دارو به تنهایی راه حل بهبودی بیماران نیست. به گفته پرسمن و کوهن (2005) ، علی رغم کتابهای خودیاری ، مجلات مشهور و مکملهای روزنامه یکشنبه که گفته اند تأثیر مثبت (PA) می تواند سلامت افراد را بهبود بخشد ، با جستجوی PsycINFO مشخص شد که بیست برابر بیشتر مطالعات در مورد افسردگی خوشبختی و سلامتی نیاز به ادامه تحقیق و آموزش در مورد سایر روشهای درمانی مانند ژلوتولوژی و یوگای خنده است.
اثرات یوگای خنده باعث بهبود کیفیت زندگی بیماران شده است. طبق تحقیقات فولی ، ماتیس و شفر (2002) در Quoidbach ، Mikolajczak و Gross (2015) تحقیق استفاده از تمرینات خنده ای 1 دقیقه ای شبیه سازی شده را آزمایش کردند. مشخص شد که خنده های ساختگی منجر به افزایش احساسات مثبت می شود. اساس این یافته ها شواهد محکمی ارائه کرده است که نشان می دهد استفاده از این روش های درمانی جایگزین می تواند به بهبود تجربیات مثبت فرد کمک کند. برای متخصصان بهداشت مهم است که در مورد این روش های درمانی جایگزین آگاهی داشته باشند.
دانش آموزانی که در مورد ژلوتولوژی می آموزند در معرض مشاغل جدیدی قرار خواهند گرفت که در زمینه بهداشت متفقین تأثیر دارند. به گفته وارن (2001) ، پزشکان دلقک در صدها بیمارستان و مراکز بهداشتی حداقل در دوازده کشور مختلف در جهان (از جمله کانادا ، انگلیس ، فرانسه ، برزیل ، اتریش ، آلمان ، ایتالیا ، سوئیس ، اسپانیا و ایالات متحده) حضور دارند . از آنجا که افراد بیشتری در مورد این روش برای بهبود سلامت آموزش می بینند ، این ممکن است جهت مراقبت های بهداشتی را تغییر دهد. بسیاری از بیمارستانها تغییرات بیماران را در نتیجه مراقبت و سرگرمی پزشکان دلقک مشاهده کرده اند. اسپیتزر (2006) اظهار داشت كه چگونه پزشكان دلقك به یك بیمار دوازده ساله در بخش سوختگی كمك كردند تا فریاد را قطع كرده و ساكن شود. همچنین پزشکان دلقک فقط مخصوص کودکان نیستند. بیماران بزرگسال نیز از مراجعه به پزشکان دلقک بهره مند می شوند. “جامعه ما تمایل دارد که بازی برای بزرگسالان را کنار بگذارد. بازی به عنوان یک لذت غیرمولد ، کوچک یا حتی گناهکار تلقی می شود. تصور این است که وقتی به بزرگسالی رسیدیم ، زمان جدی شدن رسیده است. بین مسئولیت های شخصی و شغلی ، دیگر فرصتی برای بازی وجود ندارد »(تارتاکوفسکی ، 2012 ، پاراگراف 1). هدف این تحقیق آموزش بیشتر افراد است ، بنابراین آنها از تحقیقات در مورد ژلوتولوژی آگاهی بیشتری دارند. دانش آموخته شده با ارائه دوره جدید می تواند تا حد زیادی بر حوزه سلامت متحد تأثیر بگذارد.
III مزایای محیط کار
طراحی یک برنامه درسی ژلوتولوژی می تواند در جامعه نیز تأثیر بسزایی داشته باشد. افراد بیشتری که در اصول ژلوتولوژی آموزش دیده اند شناخت بیشتری از اهمیت آن در جامعه شناخته خواهد شد. فواید یک دوره در مورد ژلوتولوژی نه تنها به افراد در زمینه بهداشت متفقین کمک می کند ، بلکه به عموم مردم نیز کمک می کند. استرس در محیط کار به نگرانی روزافزون کارفرمایان تبدیل شده است. به گفته هیرش (2005) ، محل کار آمریكا به دلیل كاهش منابع و رقابت بیشتر ، شاهد افزایش استرس بوده است. کمبود منابع باعث شده تا افراد ساعت های بیشتری کار کنند و خطر افزایش استرس خود را به خطر بیندازند. از برنامه های خنده نیز می توان برای کاهش استرس کارمندان استفاده کرد. نتایج کارکنان تحت فشار نشان داده است که کارکنان به احتمال زیاد ناسالم ، با انگیزه ضعیف ، بهره وری کمتر و در کار ایمن نخواهند بود. نتایج این امر می تواند توانایی سازمان را برای موفقیت در یک بازار رقابتی مانی ، سریتاران و گایاتری (2014) تحت تأثیر قرار دهد. پرداختن به مشکلات استرس می تواند به بهبود جامعه و بهره وری تجارت کمک کند ، که این امر در اقتصاد تأثیر دارد.
مطالعه ای که توسط مانی ، Sritharan و Gayatri (2014) انجام شد نشان داد که استرس شغلی بر بهره وری ، غیبت از کار ، خطاهای محل کار و نارضایتی شغلی تأثیر می گذارد. آنها همچنین آموزش کارمندان و دانش بیشتر در مورد استرس شغلی را پیشنهاد کردند.
آموزش در این زمینه می تواند مشکلات را برطرف کند و راه حلهای ارزشمندی برای بهبود در محل کار ارائه دهد.
بکمن ، رجیر و یانگ (2007) مطالعه ای را انجام دادند (شکل 1.) که بر روی عناصر یوگای خنده در مورد اثربخشی شخصی در محل کار تمرکز داشت و یک تغییر مثبت 100٪ را در یک گروه کنترل از شرکت کنندگان در خنده پیدا کرد.
شکل 1. یوگای خنده در مورد کارایی شخصی در محل کار
از تأثیر گروه های خنده در محیط کار بر باورهای مربوط به اثربخشی شخصی ، تالیف بکمن ، رجیر و یانگ. حق چاپ 2007 توسط مجله پیشگیری اولیه با مجوز.
به مدت 14 روز یک جلسه یوگای خنده به مدت 15 دقیقه انجام شد. (شکل 1) نتایج گروه های خنده را بر اساس تغییراتی در ابراز وجود ، خوش بینی ، انگیزه ، سازگاری ، خودتنظیمی ، خود واقعی سازی ، پذیرش از خود و خودآگاهی نشان می دهد.
نتایج مثبتی که در این مطالعه مشاهده شده منجر به نتیجه گیری اولیه می شود که گروه های خنده محل کار می توانند طیف متنوعی از کارمندان را مجذوب خود کنند ، با حداقل سرمایه گذاری زمان می توانند موثر باشند و ممکن است تأثیرات مثبتی بر خودباوری داشته باشند که نشان داده شده است با رفتارهای مثبت محیط کار ارتباط برقرار می کند (بکمن ، رجیر و یانگ ، 2007).
مطالعاتی مانند آنچه در (شکل 1) به تصویر کشیده شده است ، نیاز به تحقیقات بیشتری دارند و باید در محل کار اجرا شوند. کاتاریا ، بنیانگذار یوگای خنده ، مفهوم یوگای خنده را در سراسر جهان معرفی کرده است. او در کنفرانس های مختلف صحبت می کند تا استفاده از خنده برای کاهش استرس را گسترش دهد. با استفاده از مطالعات خود ، كاتاریا دریافته است كه اجرای مداخلات خنده در محیط كار مزایایی از جمله: بهبود ارتباطات تیم سازی ، نوآوری ، خلاقیت ، افزایش دامنه توجه در جلسات و بهبود اوج عملکرد دارد (Kataria، n.d.).
برنامه های خنده درمانی باعث ایجاد سرگرمی در محل کار می شود. شناخته شده است که کار یک مکان جدی است. با این حال ، سرگرمی در محل کار اکنون رایج شده است. “در زمان بچه ها ، ما بیرون می رویم تا بازی کنیم.” بعداً در زندگی ، ما “ورزش” می کنیم یا “موسیقی” بازی می کنیم ، “او در یک پست می نویسد. “اما پس از آن در تضاد شدید ، ما هر روز خانه های خود را ترک می کنیم و به کار خود می پردازیم. این اصطلاح به معنای انجام کارهای غیر روحیه دار ، غالباً خسته کننده و یوک است »(آلسوپ ، 2010 ، ص 50). با این حال ، این در سال های اخیر تغییر کرده است.
شرکت هایی مانند گوگل که یکی از بهترین مکان ها برای کار است ، مفاهیم کار و بازی را درک می کنند. همچنین ، هنگامی که کارمندان خوشحال هستند می تواند تأثیر مستقیم بر فروش داشته باشد. طبق Baldonado (2015) ، سرگرمی در محل کار یک موضوع مهم در تجارت است. یوگای خنده به عنوان یکی از روشهای موثر سرگرمی در محل کار نامگذاری شد. شرکت های مشهوری مانند Pike Place Fish ، Southwest Airlines ، FaceBook و Google همه این روش ها را در فرهنگ خود گنجانده اند. این سازمان ها متوجه شده اند که چه مدت زمان برای کار صرف می شود. مطابق با
اورت (2011) ، ما بیش از 90،000 ساعت را در محل کار خود سپری می کنیم و با رکود اقتصادی کارمندان اکنون باید دو برابر کار را با نیمی از منابع انجام دهند. مدت زمان صرف شده در محل کار باعث ایجاد فشار روانی بیشتر در کارمندان می شود.
وقتی شرکت ها فرهنگ سرگرمی را در محل کار به کار می گیرند ، عملکرد بهتر می شود. یرکس (2003) به چندین مزیت استفاده از سرگرمی در محل کار اشاره کرد ، از جمله تحریک خلاقیت ، پرورش تعهد ، بهبود روابط کارمندان و کاهش استرس. پروژه سنگ قبر ، نشان دهنده مزایای برنامه های خنده در محل کار است. تغییرات مثبت ایجاد یک دوره در مورد ژلوتولوژی ، با بهبود یادگیری و تقویت تغییرات ، از مزایای تخصص آموزش و مدیریت است.
امروز مشاغل با نوآوری رشد می کنند. در یک بازار رقابتی ، این نوآوری است که کلید بقای سازمان است. تقریباً هر ساله شرکت های مختلف تلاش می کنند تا در راس آنها قرار بگیرند. برای داشتن شماره یک و به دست آوردن هرچه بیشتر سهم بازار ، یک شرکت باید دائماً به دنبال راه های جدیدی برای تجارت باشد. حتی در دوران اقتصادی ضعیف ، تلاش برای تحقیق و توسعه متوقف نمی شود. به گفته Jaruzelski و Dehoff (2010) ، بیش از 90 درصد از مدیران اجرایی نظرسنجی گفتند که نوآوری حیاتی است زیرا آنها برای صعود آماده می شوند ، و اکثریت سهام خود را حفظ یا گسترش داده و محصولات جدید را برای بهبود رشد و حاشیه دنبال می کنند.
یک دوره در مورد ژلوتولوژی یک دوره ابتکاری است که برای جذب دانش آموزان طراحی شده است. به عنوان یک مربی در تخصص آموزش و رهبری ، درک اهمیت طراحی دوره هایی که دانش آموزان را درگیر می کند ، مهم است. Yearwood ، Cox و Cassidy (2016) اظهار داشتند که تعامل دانشجویی باید در سه قسمت طراحی شود: تعامل دانش آموز با مربی. تعامل دانش آموزان با همسالان خود. و تعامل دانش آموزان با محتوا. ترکیب این سه بالاترین سطح پیشرفت را برای یادگیری دانش آموزان تضمین می کند. دوره ژلوتولوژی از سه شکل تعامل با آموزش دانش آموزان برای تعامل با یکدیگر ، تعامل با مربی با پیروی از دستورالعمل های تعاملی هدایت شده و تعامل با محتوای آموزشی نوآورانه استفاده می کند.
اثرات منفی عدم درگیر کردن فعال دانش آموزان می تواند منجر به کناره گیری ، افت تحصیلی ، بی حوصلگی ، انفعال ، غیبت ، بی هدف ، پرهیز و بی علاقگی شود. دوره ژلوتولوژی یک کلاس جذاب را ارائه می دهد که دانشجویان را سرگرم می کند و در عین حال مهارت های جدید را به آنها می آموزد. دوره های امروز باید نوعی سرگرمی را در یادگیری برای جلب توجه بیشتر دانش آموزان داشته باشد. Argan and Sever (2010) این شکل از یادگیری را آموزش و پرورش توصیف می کند که ترکیبی از سرگرمی و یادگیری است. آرگان و سیور با استفاده از پرسشنامه به عنوان ابزاری برای جمع آوری اطلاعات ، تحقیقی را درباره دوره آموزش در دوره های ارتباطی بازاریابی انجام دادند. یافته های این مطالعه نشان داد که استفاده از آموزش پزشکی می تواند به بهبود توجه و مشارکت دانش آموزان کمک کند. این مطالعه همچنین نشان می دهد که سایر رشته ها باید آموزش تخصصی خود را نیز گسترش دهند. هدف من این است که یک روز دوره های ژل شناسی را در همه کالج ها ارائه دهم. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد اجرای دوره ژلوتولوژی در کالج یا کارگاهی در زمینه کاهش استرس از طریق خنده در محل کار خود ، لطفاً با دکتر Gene Haynes در info@learn2laugh.com تماس بگیرید.
چهارم منابع
برنامه های دانشگاهی برای ایجاد درآمد اضافی. (2014).
گزارش آموزش عالی ASHE ، 41 (1) ، 28-76.
Alsop، R. J. (2010). همش کار بدون هیچ تفریحی. مدیریت نیروی کار ، 89 (10) ، 50.
Argan، M.، & Sever، N. S. (2010). ساختارها و روابط برنامه های کاربردی آموزش در کلاس های بازاریابی: چگونه
آیا می توان از edutainment به عنوان آهنربا برای انتخاب یک دوره استفاده کرد؟ فناوری آموزشی معاصر ، 1 (2) ، 118-133.
Baldonado، A. M. (2015). سرگرمی در محل کار: یادگیری از Google ، خطوط هوایی Southwest و Facebook. مجله بین المللی ، 15 – 17.
Beckman، H.، Regier، N.، & Young، J. (2007). تأثیر گروه های خنده در محیط کار بر باورهای مربوط به اثر بخشی شخصی. مجله پیشگیری اولیه ، 28 (2) ، 167-182.
باتلر ، بی. (2014). خنده: بهترین دارو ؟. فصلنامه OLA ، 11 (1) ، 11-13.
d’Erizans، R.، & Bibbo، T. (2015). زمان انعکاس اوراق بهادار الکترونیکی و اینجا توسعه ذهنیت های رشد است. مدرسه مستقل ، 74 (2) ، 78-85.
Dolgoff-Kaspar، R.، Baldwin، A.، Johnson، S.، Edling، N.، & Sethi،
G. K. (2012). تأثیر یوگای خنده بر تغییرات خلقی و ضربان قلب در بیمارانی که منتظر پیوند عضو هستند: یک مطالعه آزمایشی درمانهای جایگزین در بهداشت و پزشکی ، 18 (5) ، 61-66.
Ernest، D. R.، & Dwyer، W. O. (2010). به قول خودشان: یک استراتژی آنلاین برای افزایش استرس-
Everett، A. (2011). مزایا و چالش های تفریح ​​در محل کار.
رهبری و مدیریت کتابخانه ، 25 (1) ، 1-10.
گالانتینو ، م. ال. ، بزدوکا ، تی ام. ، ایسلر-روسو ، جی ال. ، و هالبروک ،
M. L. (2004). تأثیر یوگای هاتا اصلاح شده بر کمردرد مزمن: یک مطالعه آزمایشی درمان های جایگزین در بهداشت و پزشکی ، 10 (2) ، 56.
گروگان ، م. ، دونالدسون ، جی ، و سیمونز ، ج. (2007 ، 19 مه). برهم زدن وضع موجود: پایان نامه اقدام پژوهی به عنوان یک استراتژی تحول آفرین. پیوندها ، 2 (1). بازیابی شده از
Hirsh، S. (n.d.) کاهش استرس در محل کار: کارفرمایان دریافتند تنش باعث کاهش بهره وری می شود. خورشید بالتیمور.
در Nagendra (به نقل از Setty ، Pailoor و Mahadevan (2016) تأثیر یوگا بر پرخاشگری انسان و رفتار خشونت آمیز: مروری بر کتاب مقدس و مطالعات علمی یوگای هند. تاریخچه اجتماعی و آموزش ، 5 (1) ، 83-104.
Jaruzelski، B.، & Dehoff، K. (2010 ، ژانویه. 1). سود پایین ، هزینه مداوم: نوآوری جهانی 1000. تحقیقات- مدیریت فناوری ، 1 ، 3.
Kataria، M. (2002). بدون دلیل بخندید (ویرایش دوم). بمبئی ، هند: بین المللی مادوری.
Kataria، M. (n.d.). آموزش خنده یوگا آموزش معلم یوگا و صدور گواهینامه یوگای خنده. بازیابی شده از
خاتچادوریان ، ر. (2010). گورو خنده نیویورکر ، 86 (25) ، 56-65.
Kumar، V. R.، & Aanand، S. (2015). یوگا: موردی از نوآوری معکوس. پوروشارتا: مجله اخلاق مدیریت و معنویت ، 8 (2).
Mani، K. P.، Sritharan، R.، & Gayatri، R. (2014). تأثیر استرس شغلی بر عملکرد کارکنان. مجله بین المللی مطالعات و تحقیقات تجارت آنامالایی ، 6 (1) ، 47-55.
Morreall ، J. (2014). شوخ طبعی ، فلسفه و آموزش. فلسفه و نظریه آموزشی ، 46 (2) ، 120-131.
Papandrea، D. (2014). با نام تجاری در هیئت مدیره. تجارت دانشگاهی ، 17 (12) ، 82-86.
Pressman ، S. D. ، و کوهن ، S. (2005). آیا مثبت بر سلامتی تأثیر می گذارد؟ بولتن روانشناختی ، 131 (6) ، 925-971. doi: 10.1037 / 0033-2909.131.6.925
Quoidbach ، J. ، Mikolajczak ، M. ، & Gross ، J. J. (2015). مداخلات مثبت: دیدگاه تنظیم هیجان. بولتن روانشناختی ، 141 (3) ، 655-693.
doi: 10.1037 / a0038648.
اسپیتزر ، پی. (2006) دلقک های بیمارستان – مزخرفات دادگاه امروزی در محل کار. لانست ، 36834-35. doi: 10.1016 / S0140- 6736 (06) 69919-4
Steinberg، S. (2016). امروز رهبران فردا را آماده کنید. TD: استعدادیابی ، 70 (1) ، 48-53.
تارتاکوفسکی ، م. (2012 نوامبر ، 11). اهمیت بازی برای بزرگسالان. [پست ورود به سیستم وب]. برگرفته از اهمیت بازی برای بزرگسالان /
Ting، D. H.، & Lee، C. C. (2012). درک انتخاب دانش آموزان از موارد انتخابی و پیامدهای آن. مطالعات در آموزش عالی ، 37 (3) ، 309-325.
doi: 10.1080 / 03075079.2010.512383
Warren، B. (2001). دانستن خنده: پزشکان دلقک چه می دانند و چگونه یاد می گیرند که آنچه انجام می دهند انجام دهند؟ مقاله کاری NALL. بازیابی شده از
واگنر ، H. ، Rehmes ، U. ، Kohle ، D. ، و Puta ، C. (2014). خندیدن: تمرینی سخت گیرانه برای عضلات تنه. مجله رفتار حرکتی ، 46 (1) ، 33-37.
doi: 10.1080 / 00222895.2013.844091
Yearwood، D.، Cox، R.، & Cassidy، A. (2016). اتصال- تعامل-توانمند سازی: یک مدل طراحی دوره. گفتگوی تحول آفرین: مجله تدریس و یادگیری ، 8 (3) ، 1-15.
Yerkes، L. (2003). چگونه محلی را ایجاد کنیم که مردم عاشق کار باشند.
مجله کیفیت و مشارکت ، 26 (4) ، 47-50.
یوگا (2011). ام ام ام ، ها ها ها ها! (2011). New York Times Upfront، 143 (9)، 4.

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *