10 نکته برای پیاده سازی موفقیت آمیز راه حل مدیریت رابطه

توسط irmusic4, جولای 22, 2021


10 نکته برای پیاده سازی موفقیت آمیز راه حل مدیریت رابطه
استفاده از یک راه حل مدیریت رابطه می تواند با مشکلات زیادی همراه باشد. در اینجا چند پیشنهاد در مورد چگونگی کاهش خطر و افزایش موفقیت در استقرار بعدی وجود دارد.
چه کاری لازم است تا موفقیت آمیز راه حل مدیریت ارتباط را پیاده کنید؟ چرا برخی از پیاده سازی ها نتوانند مزایای مورد انتظار را به همراه داشته باشند؟ حتی اگر نرم افزاری که انتخاب کردید قابلیت مورد نیاز را فراهم می کند ، چرا برخی کاربران از استفاده از راه حل خودداری می کنند؟ در اینجا ده نکته برای درست کردن آن آورده شده است.

* ابتدا زمان مناسبی را برای جستجوی راه حل اختصاص دهید حتی اگر قبلاً نرم افزار CRM خود را خریداری کرده اید ، قبل از تعریف دامنه ، در برابر اصرار برای شروع پیکربندی و استفاده از نرم افزار مقاومت کنید. مدیریت روابط قبل از هر چیز یک استراتژی تجاری است و هر مشاغل متفاوت خواهد بود. فروش ، بازاریابی ، خدمات و سایر فعالیتها برای بیشتر مشاغل حیاتی است. قبل از شروع به پیکربندی نرم افزار ، اهداف اصلی راه حل را مستند کنید.
لیستی از حداکثر دوازده هدف اصلی ایجاد کنید و اولویت را با تیم خود به توافق برسانید. برای هر هدف اصلی ، فرایندها و داده هایی را که باید جمع آوری شوند ثبت کنید. همچنین آنچه مهم است و بعداً می توان برای آن باقی گذاشت نیز در نظر بگیرید. به عنوان نمونه تعیین تقسیم بندی مشتری بسیار آسان تر از هنگام تنظیم نرم افزار است
یک دامنه کاملاً مشخص ، پایه و اساس اجرا را ایجاد می کند. این بدان معنی است که بیشتر تفکرات سخت در جلو انجام می شود. وقتی نوبت به پیکربندی نرم افزار می رسد ، تصمیمات بیشتر اتخاذ می شوند و امیدوارم مسئله پیکربندی باشد. همچنین توجه شما را به جای مجموعه ای از ویژگی هایی که نرم افزار شما ارائه می دهد ، به کسب و کارتان متمرکز می کند. یک سند خوب باید شامل اهداف اصلی ، نقش ها و مسئولیت ها ، نیازهای خروجی ، مشکلات احتمالی نرم افزار ، بهبود مشاغل یا تغییرات فرآیند ، تصمیماتی باشد که هنوز باید اتخاذ شوند ، تبدیل داده ها ، الزامات یکپارچه سازی ، الزامات آموزش کاربر نهایی و فرصت های زنده
ساده باش خروجی خود را در یک سند Word مستند کنید. مدیریت ارشد را در اهداف اصلی قرار دهید و از آنها بخواهید که وارد سیستم شوند. اگر این حق را کسب کنید ، در راه کاهش خطر در اجرای خود هستید.

* فاکتور “آنچه در آن برای من است” را تعیین کنید انواع اصلی کاربران و نقش آنها را در نظر بگیرید. به هر یک از این نقش ها و فاکتور “چه چیزی در من می آید” فکر کنید. اگر نمی توانید چیز مهمی تهیه کنید که به آنها کمک کند کار خود را انجام دهند ، پس چرا آنها از راه حل استفاده می کنند؟ یک شرکت بزرگ نیوزیلندی اخیراً راه حل فروش خود را پیاده سازی کرده است و عامل اصلی آن دسترسی به خریدهای قبلی مشتری خود بوده است. این امر به فروشندگان آنها این امکان را می داد تا به راحتی بفهمند چه موقع اجاره نامه واگذار شده است و چه زمانی باید وارد این قرارداد شوند. حتی اگر آنها در سیستم ERP خود به این اطلاعات دسترسی داشتند ، به ندرت زحمت می کشیدند زیرا استفاده از آنها برای آنها بسیار سخت بود.
با دسترسی آسان به این اطلاعات تضمین می کرد که فروشندگان از CRM استفاده می کنند. خیلی ساده به نظر می رسد و همینطور هم هست.

* مراحل را اجرا کنید و سریع تحویل دهید یک تیم پروژه را ماهها حبس نکنید تا راه حل را ارائه دهید – تا زمانی که زندگی می کنید ، شرایط تجاری احتمالاً تغییر کرده است. اگر کار دیگری انجام نمی دهید ، مراحل را تحویل دهید و هر مرحله بیش از دو ماه طول بکشد. بر روی درست سازی عملکرد اصلی و داده ها تمرکز کنید و سپس حرکت کنید. دامنه باید به شما امکان دهد اولویت بندی کنید و اطمینان حاصل کنید که اصول اولیه را درست می گیرید.

* نمونه اولیه راه حل را در نظر بگیرید و کاربران کلیدی را در طول راه درگیر کنید کاربران اصلی را که در اجرای آن دخیل هستند نگه دارید. اگر از نرم افزار نمونه اولیه بگیرید و کاربران را در بازبینی های منظم درگیر کنید ، احتمال تحویل چیزی که آنها می خواهند استفاده کنند بسیار بیشتر خواهد بود. همچنین به شما این امکان را می دهد که هنگام حرکت تغییرات جزئی ایجاد کنید. این کاربران همچنین با همکاران خود صحبت خواهند کرد و به ایجاد حرکت برای پیاده سازی کمک می کنند.

* فناوری خود را با دقت انتخاب کنید به جای انتخاب فناوری خود با شرکت در یک نمایش فروش نرم و هیجان زده در نمودارها و نمودارهای زیبا ، برخی از فرآیندهای اصلی را برای شرکت خود در اختیار فروشنده قرار دهید و از آنها بخواهید اینها را با داده های شما نشان دهند. به شما این امکان را می دهد که نه تنها توانایی نرم افزار ، بلکه توانایی شرکت پیاده سازی را در درک نیازهای خود درک کنید.
تمرکز خود را بر روی یک راه حل نرم افزاری بگذارید که به راحتی قابل استفاده باشد ، با نرم افزار دسکتاپی که قبلاً در اختیار دارید کار می کند و چابکی و انعطاف پذیری را فراهم می کند. مهمتر از همه شما به نرم افزاری نیاز دارید که با تغییر الزامات تجاری شما و نرم افزاری که شما کاربران می خواهید از آن استفاده کنید ، به راحتی قابل تغییر است. تشخیص دهید که تغییر به دلایل زیادی همچنان اتفاق خواهد افتاد و موفقیت شرکت شما به توانایی آن در تعدیل سریع و مثر تغییر تغییر می یابد.

* به اندازه کافی خوب ، به اندازه کافی خوب است ، نرم افزار را با جستجوی هر ویژگی ممکن که ممکن است لازم داشته باشید ارزیابی نکنید. این نرم افزار باید بتواند به صورت سفارشی تهیه شود تا بدون نیاز به فروشنده به لزوماً نسخه های جدید ، قابلیت های جدیدی را ارائه دهد. به این نکته توجه کنید که کاربران شما به راحتی می توانند از این نرم افزار استفاده کنند ، چقدر به آموزش نیاز خواهید داشت و نحوه کار آن در ابزارهای موجودی که امروز برای بهره وری از دفتر استفاده می کنند ، است.
اغلب به اندازه کافی خوب به اندازه کافی خوب است. انتخاب ابزاری که مردم از آن استفاده کنند بسیار مهمتر است. بسیاری از شرکت ها با هر گزینه در جهان نرم افزار را انتخاب می کنند و سپس تنها بخشی از عملکرد را اجرا می کنند. ویژگی های بیشتر با شانس موفقیت بیشتر برابر نیست. بازه های زمانی طولانی تر و کارایی بیش از حد مهندسی شده ، خطر ناموفق بودن پروژه شما را افزایش می دهد.

* تمرکز بر پذیرش کاربر تمرکز بر ابزاری که به روشی که افراد شما کار می کنند ، باشد. اگر آنها عادت به ارسال ایمیل یا رزرو جلسه با مشتری به روشی خاص دارند ، CRM نباید این مورد را تغییر دهد. در صورت امکان تعداد برنامه های موجود در دسک تاپ را کاهش دهید. کاربر باید در مورد آنچه برای استفاده از CRM استفاده می کند آموزش ببیند ، اما با حداقل آموزش آنها باید بتوانند به راحتی استفاده از CRM خود را انتخاب کنند و ارزش خود را در استفاده از آن ببینند.
بر برخی از خروجی های اصلی در مرحله یک تمرکز کنید که بینشی را بیشتر بخوانید درباره کسب و کاری که قبلاً در دسترس نبود ارائه می دهد.

* هماهنگی کسب و کار و مدیریت روابط IT باید توسط تجارت و همچنین IT هدایت شود. مهم است که این تجارت الزامات تجاری خود را امضا کند. هنگام تعیین دامنه کلی و مرحله یک قابل تحویل ، اطمینان حاصل کنید که بخشهای مناسب شرکت شما بهم متصل شده اند. مهم است که IT در انتخاب فناوری متناسب با محیط زندگی آنها نقش داشته باشد ، پشتیبانی از آنها برای آنها آسان باشد و با سیستم های دیگر ادغام شوند. احتمالاً مهمتر این است که این نرم افزار اطلاعات مناسب را مدیریت کرده و از فرایندهای تجاری لازم پشتیبانی می کند.
به یاد داشته باشید که CRM میزبان فقط یک “چگونه” است – نه “چه”. چه سیستم شما روی سرورهای محلی شما اجرا شود و چه از طریق اینترنت اجرا شود ، CRM چیزهای زیادی بیش از خرید یک محصول است. ابتدا بر روی انواع قابلیت ها و عملکردهای CRM مورد نیاز کاربران خود ، چه در کوتاه مدت و چه در طول زمان ، تمرکز کنید.

* Go Live به این معنی نیست که همه چیز بیش از حد است بسیاری از سازمان ها معتقدند که وقتی راه حل CRM به کار خود ادامه دادند ، همه کارها تمام شده است ، با این وجود مدیریت روابط در هر سازمانی ادامه خواهد یافت. با گذشت زمان انواع جدیدی از مشتری ها ، محصولات و روش های تجاری به وجود می آیند. مهم است که به مدیریت توصیه کنید که آنها باید به طور مداوم در CRM سرمایه گذاری کنند.
پس از اجرای اولیه ، نیازهای شما برای مراحل بعدی کاملاً واضح تر خواهد بود. اطمینان حاصل کنید که موفقیت در اجرای اولیه را بررسی کرده اید و قصد دارید بعد از Go Live به کارمندان آموزش بیشتری بدهید. ادامه بررسی اولویت های مداوم در کسب و کار.

در آخر ، اطمینان حاصل کنید که شریک اجرای شما افراد اصلی شما را آموزش می دهد تا آنها بتوانند بدون نیاز به تعامل با شریک زندگی خود ، هر زمان که به پیشرفت جزئی نیاز دارید ، به بیشتر بخوانید بهبود راه حل شما ادامه دهند. همچنین وقت کافی برای افراد خود بگذارید تا بررسی کنند که آیا این مزایا ارائه می شود تا بتوانید پیشرفت های آینده خود را به خوبی تنظیم کنید.
خلاصه
همچنین مهم است که درک کنیم مدیریت ارتباط فقط مربوط به مشتری نیست. همچنین می تواند برای مدیریت تأمین کننده ، مدیریت کانال ، مدیریت شریک یا برای اجرای یک راه حل خاص صنعت که ممکن است مشتری در آن شامل شود یا نباشد ، استفاده شود. شاید کلمه اختصاری بهتری باید xRM باشد که x تقریباً به معنی هر چیزی باشد.
نکات فوق نظرات من بر اساس چند سال تجربه عملی است و امیدوارم که در اجرای بعدی کمک کند.

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *