اهمیت بازاریابی مبتنی بر همدلی

توسط irmusic4, جولای 21, 2021


اهمیت بازاریابی مبتنی بر همدلی
3 روش استفاده از بازاریابی محتوای همدلانه
وقتی کلمه “همدلی” را می گویم ، آن را با چه چیزی مرتبط می کنید؟
مهربانی با یکی از اعضای خانواده که دوران سختی را پشت سر می گذارد؟ وقتی همسرتان روز بدی را پشت سر می گذارید از او حمایت می کنید؟ یا ، آیا یک مثال مربوط به تجارت به ذهن خطور می کند؟
من حدس می زنم که بسیاری از مردم “همدلی” را با خرید و فروش مرتبط نمی دانند. متأسفانه ، بسیاری از مارک ها نیز چنین نمی کنند!
اما همانطور که از COVID-19 جلو می رویم ، بازاریابی مبتنی بر همدلی فقط کار صحیحی نیست ، مشتریان شما اکنون انتظار آن را دارند.
بسیاری از مطالعات انجام شده در طی همه گیری نشان می دهد که مردم می خواهند مارک ها همدلی بیشتری داشته و از تأثیر طولانی مدت آن بر زندگی خود آگاه باشند.
امیدوارم که شما در این مدت با مشتریان خود به طور واقعی و همدلانه ارتباط برقرار کرده باشید و مجبور خواهید بود که به این کار ادامه دهید!
بنابراین اکنون که متوجه شدیم همدلی بودن مهم است ، بیایید دقیقاً تعریف کنیم که چیست.
در واقع ، این خود را در جای بهتر مشتریان قرار می دهید تا از آنها خدمات بیشتری بگیرید. و برخلاف همدردی ، که احساس ترحم است ، همدلی به معنای تصور کردن خود در موقعیت شخص دیگری است.
نمونه هایی از همدلی برند
بیایید به یک مثال در دنیای واقعی نگاه کنیم: IKEA اخیراً با استفاده از فیلم های گرفته شده توسط کارمندان ، ویدئویی را تهیه کرده و لحظاتی را در خانه ثبت کرده است.
این شرکت با تفکر مانند مشتریان خود ، در جریان بحران COVID-19 همبستگی و ارتباط خود را نشان داد – و به مردم یادآوری کرد که شاید آنها باید فضای خود را صنوبر کنند!
در اینجا چند روش وجود دارد که صاحب مشاغل کوچک می تواند از بازاریابی محتوای همدلانه استفاده کند:
• یک وبلاگ یا ویدیوی DIY درست کنید تا به مردم نشان دهد چگونه با استفاده از محصول شما چیزی ایجاد می کنند. خواه پرورش گیاهان ، به روزرسانی کمد لباس آنها با چند قطعه کلیدی ، کاردستی یا پیگیری امور مالی آنها ، این می تواند یک روش خوب برای تأمین چیزی مفید به مشتریان یا طرفداران شبکه های اجتماعی باشد که وقت بیشتری را در خانه می گذرانند.
• بخشی از درآمد خود را بدهید یا محصولات خود را به یک امر خیرخواهانه اهدا کنید. در طول بیماری همه گیر ، یکی از مشتریان ما در جامعه بسیار مطالب مرتبط فعال بود و تعدادی ماسک صورت به کارمندان بهداشت اهدا کرد. مردم برای ادامه این اقدامات خیرخواهانه پس از همه گیری به دنبال مارک های تجاری هستند.
مهم نیست که چگونه به بازاریابی مبتنی بر همدلی نزدیک می شوید ، مطمئن شوید که چیزی با ارزش برای مخاطبان خود ارائه می دهید.
طبق تحقیقات سال 2019 فارستر ، 65٪ از مصرف کنندگان می گویند که در حال حاضر مواد زیادی را از بازاریابان دریافت می کنند و تقریباً بسیاری فکر می کنند که آنها محتوای بی فایده دریافت می کنند.
همدلی بودن بهانه شما برای دستفروشی کرک یا از دست دادن راه حل واقعی برای مردم نیست.
نحوه استفاده از همدلی برای تقویت بازاریابی

* به محرک های احساسی ضربه بزنید. بله ، محصول یا خدمات شما یک راه حل به خریداران ارائه می دهد ، اما این جنبه منطقی معادله است. چه عواطفی رفتار مشتریان شما را تحریک می کند؟
به عنوان مثال ، یکی از مشتریان ما خدمات درمانی درمانی ارائه می دهد. وندی رایت به جای اینکه فقط بر روی اعداد و ارقام تمرکز کند ، عمیقاً به دلیل تصمیم گیری مالی می پردازد.
او در مورد مبارزات قبلی خود با پول و اهمیت نگاه به امور مالی با “کنجکاوی دلسوزانه” برای همدلی با مشتری های خود ، که معمولاً از بدهی یا پس انداز احساس شرم یا اضطراب می کنند ، صحبت می کند.

* به مشتریان خود گوش فرا دهید. یک مطالعه 2018 توسط M&C Saatchi بررسی کرد که چقدر 34000 تجربه واقعی مشتری از مارک ها با وعده های خود صف آرایی کرده اند. آنها دریافتند که 18 درصد از مصرف کنندگان در 12 ماه گذشته استفاده از مارک تجاری را به دلیل وعده ناقض قطع کرده اند.
27 درصد معتقدند که تجربه با مارک ها بدتر می شود ، نه بهتر.
آیا با کیفیت و خدماتی که شایسته مشتریان شما است پیگیری می کنید؟
من قبلاً بارها در این مورد صحبت کرده ام ، از جمله اهمیت پرداختن به نظرات منفی مشتری. هسته اصلی همدلی برند ، نحوه رفتار شما با مشتری است که مشتری بازخورد منفی می دهد.
به عنوان مثال ، هنگامی که مشتری پس از عدم پذیرش رزرو ، Airbnb و بسیاری از افراد را به تبعیض نژادی متهم کرد ، پس از استفاده از مشخصات جعلی یک مرد سفیدپوست پذیرفت ، Airbnb به سرعت پاسخ داد.
آنها سیاست ‘Open Doors’ خود را آغاز کردند ، که هر میهمان را که احساس می کند در جایی دیگر مورد تبعیض قرار گرفته اند ، خواه در یک ملک Airbnb دیگر باشد یا در هتل ، قرار می دهد.
بخوانید: “چگونه مدل تجاری خود را با تغییر زمان تغییر دهیم” ، در وب سایت ما. همانطور که از بیماری همه گیر ویروس کرونا خارج می شویم ، بدیهی است که برخی چیزها برای همیشه تغییر کرده اند. در یک نظرسنجی اخیر ، 81٪ از کانادایی ها موافقت کردند که این بحران شرایط جدیدی ایجاد می کند و تأثیر پایداری بر جامعه خواهد گذاشت. وقت آن است که به بازاریابی خود نگاه کنید و ارزیابی کنید که آیا هنوز برای مخاطبان هدف شما منطقی است. من نکات بسیار خوبی در مورد تعریف و تأمین نیازهای مشتری برای موفقیت آینده شما به اشتراک می گذارم! ادامه مطلب.
* تفاوت ها را به خاطر بسپارید و احترام بگذارید. هیچ دو مشتری یکسان نیستند ، حتی اگر هر دو در مخاطبان هدف شما قرار بگیرند. افراد از موقعیت های جغرافیایی ، نسل ها و جنسیت های مختلف همه لزوماً همان چیز را از شما نخواهند خواست.
هنگامی که در حال ایجاد استراتژی بازاریابی محتوای همدلانه خود هستید ، با تحقیقات عمیق شخصیت مشتری شروع کنید. یک شخصیت بازاریابی بخشی از مخاطبان شما را تعریف می کند ، به عنوان مثال “هزاره باهوش فناوری” یا “مادر جوان صرفه جو”.
برای طراحی این ابزارهای مفید بازاریابی ، می توانید به اطلاعات دموگرافیک خود ، بررسی و یا مصاحبه با مشتریان خود نگاه کنید و در رسانه های اجتماعی گوش دهید.
با توسعه این شخصیت های بازاریابی ، ایده بسیار بهتری در مورد چگونگی نزدیک شدن و جذب مخاطب خود با ارائه محتوای مرتبط به آنها که از دریافت شما استقبال می کنند ، خواهید داشت.
این احتمال وجود دارد که شما مجبور باشید در طول همه گیری استراتژی بازاریابی خود را محوری کنید ، اما این بدان معنا نیست که اکنون به روال معمول خود باز خواهد گشت.
وقت آن است که یک کیلومتر را در کفش مشتریان خود بیشتر قدم بزنید. بنابراین مهربان باشید ، سطح احساسی مشتری خود را در حال حاضر درک کنید و محتوای ارزشمندی را ارائه دهید که به او مربوط باشد زیرا همه ما تمام تلاش خود را می کنیم تا قویتر از همیشه به جلو حرکت کنیم.
در AMPLiFY من! آکادمی تجارت ، من یک جلسه آموزش کامل در مورد بازاریابی همدلی و مراحل حیاتی مورد نیاز در مورد ایجاد یک استراتژی بازاریابی مبتنی بر همدلی را اختصاص دادم. از آنجا که می دانم پول تنگ است و ممکن است در تجارت خود با مشکل روبرو شوید ، می توانید فقط با 1 دلار ثبت نام کنید و به مدت 45 روز به کل کتابخانه آموزش ویدئو دسترسی کامل داشته باشید.
برای موفقیت در کسب و کار شما ،
سوزان فريسان

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *