از پلاستیکین تا دیجیتال_ توسعه انیمیشن سه بعدی

توسط irmusic4, جولای 12, 2021


از پلاستیکین تا دیجیتال_ توسعه انیمیشن سه بعدی
انیمیشن های اولیه
شکل اولیه انیمیشن 3 بعدی قبل از استفاده از رایانه تکامل یافته است. مدت ها قبل از تکامل فیلم های کاملاً متحرک دیجیتالی ، سه بعدی مانند Frozen ، از تکنیکی که به عنوان “خشت سازی” شناخته می شود ، برای ساخت تصاویر متحرک استفاده می شد.
این شامل دستکاری خاک رس ، پلاستلین یا سایر موادی است که برای ساخت مدل استفاده می شود ، به شکل هایی برای هر فریم از فیلم. این تکنیک توسط شرکت انیمیشن سازی انگلیس Aardman Animations ، در سریال محبوب آنها Wallace and Gromit (1989) ترویج و پیشگام شد ، اما این شکل هنری ممکن است در واقع تاریخ اصلی آن به سال 1897 بازگردد ، و اولین فیلم کاشی کاری برجای مانده از فیلم The Sculptor’s Nightmare (1908) بود. )
پیشرفت تکنیک
استودیوی انیمیشن سازی لایکا بعداً با استفاده از چاپ 3 بعدی تکنیک انیمیشن سنتی رس را ایجاد کرد و هزاران حالت مختلف چهره را برای هر شخصیت ایجاد کرد.
آنها بیان هر فریم را با حرکتی سیال تغییر می دهند و باعث می شوند انگار شخصیت ها در حال صحبت و حرکت هستند. لایکا چندین فیلم از جمله Coraline و ParaNorman ساخت ، اما مورد استقبال دیزنی قرار نگرفت و به همین ترتیب در گیشه موفقیتی کسب نکرد.
رفتن به تلویزیون
Pixar برای اولین بار از انیمیشن CGI 3-D استفاده کرد ، با داستان اسباب بازی در سال 1995. این یک موفقیت بزرگ بود و آنها در ادامه 11 انیمیشن بلند دیگر از جمله Monsters Inc را ایجاد کردند.
در اوایل دهه 2000 ، نمایش های کارتونی نیز شروع به معرفی انیمیشن 3 بعدی کردند. این شامل جیمی نوترون بود اما بسیاری دیگر تا به امروز وجود داشته است.
توجه به جزئیات
جزئیاتی مانند مو یا خز شاخص اصلی پیشرفت های مدرن انیمیشن بوده است.
یکی از پیشرفته ترین انیمیشن های اوایل سال 2000 ، شگفت انگیزان بود. این شامل حرکات واقع بینانه تر ، سیالات و مدلهای دقیق آناتومی انسان بود.
به ویژه ، موهای شخصیت ویولت یک قسمت اصلی از شخصیت او بود ، زیرا ساخته شده است که اغلب چهره او را پنهان می کند. به همین ترتیب ، مو از 1000 رشته جداگانه ساخته شده است.
انیماتورهای پیکسار نیز خود را درگیر فیلم کردند تا ایده بهتری از حرکت انسان پیدا کنند. این تیم که «آلفا امگا» نامیده می شد ، باید به چهار گروه تقسیم شود ، با یک تیم که مدل سازی ، سایه و چیدمان را توسعه می دهد ، دیگری دوربین نهایی ، نور و جلوه ها است. تیم سوم ، به عنوان “شخصیت شخصیت” شناخته می شود ، همه شخصیت ها را تقلب می کند ، مجسمه سازی دیجیتالی می کند و سایه می زند ، در حالی که تیم شبیه سازی “مدل های مو و لباس را تولید می کند.
Monsters Inc. (2001) شروع به تمرکز بر پرداخت جزئیات ویژه به خز Sulley کرد که شامل 2،320،413 قطعه منفرد بود. با توجه به جزئیات ، برای ساخت فیلم به 3500 پردازنده رایانه ای نیاز داشت.
به همین ترتیب ، کار در فیلم Disney Tangled روی انیمیشن دقیق موهای راپونزل متمرکز بود. قبل از گره خوردن ، بیشتر شخصیت های زن متحرک موهایشان را بهم می بستند یا بهم می بستند ، زیرا رشته های مختلف موهای بلند بصورت دیجیتال شامل پردازش های رایانه ای بالایی بود.
در مقابل ، موهای راپونزل از 100000 شی (رشته) تشکیل شده است که به یکدیگر برخورد می کنند ، روی شانه های او می ریزند و از روی زمین و شخصیت های دیگر سر می خورند. به این در اینجا بیشتر بخوانید ترتیب ، راپونزل یکی از پیشرفته ترین شخصیت های انیمیشن تا به امروز است.
تیم متعهد به تولید موهای بسیار واقع گرایانه بودند ، و راپونزل با استفاده از “کتاب مقدس مو” ساخته شده توسط گلن کین ، که موهای آریل را از The Little Mermaid متحرک کرده بود ، و خز The Beast را از Beauty و The Beast ساخته بود.
آنها سپس به انجام یک سری آزمایشات ادامه دادند. از جمله انداختن 70 فوت پارچه از بالکن برای بازسازی موهایش بیشتر بخوانید که از برج می افتد ، کلاه گیس های کنار میزهایشان و استفاده از یک مدل زنده. آنها حتی تا آنجا پیش رفتند که کلاه ایمنی با 70 فوت خط ماهیگیری متصل کردند و در حالی که آنها را پوشیده بودند از راهروهای اداره می دویدند.
یک تیم اصلی متشکل از 10 مهندس نرم افزار صرفاً برای تکرار حرکت موهای بلند واقعی در یک محیط CG طول کشید. حتی رنگ نیز یک وظیفه بود – بلوند از نگهداری بالایی برخوردار است زیرا برای جلوگیری از مصنوعی نشان دادن آن به چندین رنگ نیاز دارد. بنابراین برای ظرافت واقعی جلوه دادن موهای راپونزل به کارهای ظریف تیمهای فندک و سایه بان نیاز بود.
Ice-Cool Creations
موفقیت بزرگ بعدی دیزنی در گیشه Frozen بود ، و گرچه از توجه به جزئیات مو و ویژگی های صورت Tangled بی بهره بود ، اما این فناوری پیشرفته به این معنی بود که این استودیو می توانست دنیایی کاملاً دقیق ایجاد کند – ظاهر و درخشش برف و یخ.
Frozen موفق به فروش گیشه ای شد و دنباله آن ، Frozen II ، به پردرآمدترین فیلم انیمیشن تاکنون تبدیل شده است.
چه کسی می داند چه پیشرفتهایی در انیمیشن در آینده به وجود می آید؟ و آیا دیزنی و پیکسار به صحنه 3-D خود ادامه خواهند داد؟
ما مشتاقانه منتظر کشف این موضوع هستیم!

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *