برای بهبود فروش خود از کلمات جادویی استفاده کنید

توسط irmusic4, جولای 6, 2021


برای بهبود فروش خود از کلمات جادویی استفاده کنید
این مقاله هشتمین مقاله از ده مقاله درباره تاریخچه تبلیغات و بازاریابی است.
1937 یکی دیگر از استادان کلمات ساز از گذشته ، المر ویلر بود.
المر ویلر بازاریاب نبوغ ناب بود و می دانست که بعضی از کلمات نسبت به سایر کلمات با اثربخشی کمتری نتایج را افزایش می دهند.
در سال 1937 او جمله خود را نوشت: “جملات آزمایش شده ای که می فروشند”. یک کتاب کلاسیک تقریباً فراموش شده اما احتمالاً یکی از بهترین کتاب هایی که در این زمینه نوشته شده است. و این داستان چگونگی انجام این کار است.
ویلر یک فروشنده آگهی در چندین روزنامه بود و همه چیز برای او بزرگ شروع شد وقتی که او سعی کرد خرده فروشان را متقاعد کند که یک آگهی در روزنامه هایش مردم را به سمت فروشگاه هایشان سوق می دهد. خرده فروشان شک نکردند ، اما افرادی که فقط به فروشگاه هایشان مراجعه می کردند کافی نبودند – آنها خرید نمی کردند.
امروز هم این اتفاق می افتد. مردم از فروشگاه ها بازدید می کنند. دریافت پست الکترونیکی مستقیم و وارد سایتهای اینترنتی شوید. اما تعداد بسیار کمی از آنها در واقع هر چیزی را خریداری می کنند.
احتمالاً به این دلیل که در اکثر موارد به مشتریان احتمالی هیچ دلیلی برای خرید داده نمی شود.
در مشاغل آجر و ملات این امر می تواند به دلیل فروش ضعیف باشد. در مورد نامه های مستقیم و اینترنت به دلیل کپی ضعیف احتمالاً بیشتر است
پس از تجزیه و تحلیل دقیق ، ویلر نتیجه گرفت که دلیل عدم خرید مردم از فروشگاه هایشان این نبوده است که فروشندگان کلمات درست را بیان نکرده اند.
همین امر باعث شد تا ویلر “آزمایشگاه های ورد” معروف خود را راه اندازی کند. شاید این عبارت را شنیده باشید: “صدای جیر جیر را بفروشید نه استیک”. خوب ، این ویلر بود که برای اولین بار این عبارت را ابداع کرد و به نوشتن اولین کتاب خود ادامه داد: “جملات آزمایش شده ای که می فروشند”.
طی 10 سال تحقیق ، ویلر بیش از 105000 کلمه و عبارت را روی بیش از 19 میلیون نفر آزمایش کرد. یک شاهکار باورنکردنی. از نتایج آن می توانید از امروز سود ببرید.
این واقعاً یک منبع باورنکردنی است که می تواند بخاطر کمک به بسیاری از مردم در چرخاندن کار خود سرزنش شود. این متعلق به کتابخانه هرکسی است.
ویلر دریافت که شما باید سوالی را بپرسید که مشتریان نتوانند به آن “نه” بگویند.
ویلر همچنین آنچه را که او می نامید اختراع کرد: “امتیازات ویلر”. پنج نفر وجود دارد. بنابراین چیزی یا چیزی به مشتریان خود پیشنهاد دهید. نه چیزی یا هیچ چیز
تمام اصول ویلر و نتایج آزمایش شده با هر شغلی سازگار است.
1940 کلاید بدل ، و همچنین فوق العاده فروشنده ، یک مدرس دانشگاه بود. او از اینكه نتوانست كتاب مناسبی ادامه مطالب درباره نسخه های قانع كننده پیدا كند بسیار ناامید شد. بنابراین تصمیم گرفت خود را بنویسد.
“نحوه نوشتن تبلیغاتی که به فروش می رسد” به عنوان پرفروش ترین فروش درآمد.
1940 جیمز وب یانگ هر هفته مدخلی را در “عصر تبلیغات” منتشر می کرد. او بعداً همه اینها را در کتابی به نام: “دفتر خاطرات یک مرد تبلیغات” جمع کرد.
1945 رمان “هاكسترها” منتشر شد و بعداً به فیلم تبدیل شد. این امر به صنعت تبلیغات حمله کرد و تأثیر مخربی داشت.
1949 دویل دان و در اینجا بیشتر بخوانید برنباخ راه اندازی شد
1955 لئو بورنت تبلیغ خود را به نام “انسان مارلبورو” معرفی کرد. تصویر یک گاوچران ، ثروت این مارک کوچک سیگار را تغییر داد و آن را به یک فروشنده بزرگ تبدیل کرد.
وی به عنوان مرد موفق ترین تبلیغات تبلیغاتی شناخته می شود.
وی و همچنین مرد مارلبورو با “The Jolly Green Giant” “The Pillsbury Doughboy” “Tony the Tiger” و بسیاری دیگر مشهور است.
از او نقل شد که گفت:
“ساده سازی کنید آن را به یادماندنی کنید ، مطالعه آن را جذاب کنید”
لئو برنت یک مفهوم بازاریابی “اختراع” کرد که به عنوان “درام ذاتی” شناخته می شود. او حساب کرد که هر محصول یا خدماتی ، هر چقدر کسل کننده باشد ، از کیفیت ذاتی برخوردار است. کسی باید به خرید آنها ادامه دهد ، کسی باید به ساخت آنها ادامه دهد و این “درام ذاتی” بود که باعث برجسته شدن محصول می شود.
برنت معتقد بود که مردم جذب داستان می شوند ، آنها می خواهند شخصیت های جدیدی را تجربه کنند. آنها می خواهند در مورد رمز و راز و عاشقانه و هر چیز دیگری بخوانند.
شاید به همین دلیل است که او بسیاری از شخصیت های خود را از تاریخ و فولکلور گرفته است. او می دانست که چه چیزی ذهن آینده داران را تحریک می کند.
1957 “متقاضیان پنهان” ساخته ونس پكارد به عنوان پرفروش تر درآمد. این حمله حمله جنجالی دیگری به صنعت تبلیغات است.
1960 “تیم خلاق” دویل دان برنباخ نوشتن متن را با طراحی هنری (که معمولاً در صنعت معمول نیست) مخلوط کرده و به کمپین “کوچک فکر کن” برای فولکس واگن راه می یابد. مفهومی که هنوز هم ادامه دارد.
1960 روپرت ، کونیگ و لوئیس راه اندازی شد و در سال 1962 اولین آژانس عمومی شد.
1961 راسر ریوز ، رئیس آژانس تبلیغاتی تد بیتس و شرکت ، کتاب خود را منتشر کرد: “واقعیت تبلیغات”.
او در این کتاب مفهوم انقلابی جدیدی را نشان داد. تقریباً به اندازه “فروشندگی در چاپ” جان ای کندی انقلابی است.
او تکنیک جدیدی را به جهانیان نشان داد که باعث شهرت وی شد. او آن را نامید: “گزاره فروش منحصر به فرد” یا USP.
اساساً ، USP شما باید به زبانی ساده کیفیت واحدی را که محصول یا خدمات شما دارد ، توضیح دهد و آن را در برابر هر رقابتی برجسته کند.
USP شما باید یادآوری تبلیغات شما را برای مشتری های آینده آسان تر کند – زیرا آنها فقط باید ادعای قوی و قوی شما را به خاطر بسپارند.
1963 کلاید بدل ، به دلیل تقاضای عمومی ، نوشت: “چگونه فضای سفید را به تبلیغاتی که می فروشد تبدیل کنیم.”
1964 اوگیلوی ، بنسون و ماتر با ماتر و کراوتر مستقر در لندن ادغام می شوند و اگیلوی و ماتر را تشکیل می دهند.
1965 راسر ریوز در 55 سالگی از تد بیتس استعفا داد
1966 ولز ، رید و گرین تاسیس کردند. مری ولز اولین زنی می شود که مدیر یک آژانس تبلیغاتی می شود.
1970 Saatchi و Saatchi در لندن تأسیس شدند
1986 نیدهم هارپر ، BBDO و دویل دین و برنباخ با هم ادغام شده و گروه Omnicom را ایجاد کردند و به بزرگترین آژانس در جهان تبدیل شدند.
1987 WPP مارتین سورل JWT را در اولین تصاحب خصمانه خریداری کرد
WPP 1988 گروه اوگیلوی را خریداری کرد
1993 اینترنت به صورت تجاری در دسترس قرار می گیرد و 5 میلیون کاربر برای آنلاین شدن درگیر می شوند
1995 Saatchi و Saatchi به Cordiant تغییر نام یافت
1997 WPP JWT و O&M را ادغام کرد و اتحاد را تشکیل داد تا با پرداخت 2 میلیارد دلار بزرگترین گروه رسانه ای ایالات متحده شود.
1999 تبلیغات در اینترنت به 2 میلیارد دلار می رسد
2003 حدود 5 میلیارد دلار برای تبلیغات در اینترنت هزینه می شود

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *