اجتناب از سیل – مسائل مالیاتی با حقوق آب در تجارت کشاورزی

توسط irmusic4, جولای 5, 2021


اجتناب از سیل – مسائل مالیاتی با حقوق آب در تجارت کشاورزی
زمینه
به رسمیت شناختن آب به عنوان یک منبع گرانبها در استرالیا منجر به گسترش طرح های صدور مجوز قانونی در سراسر ایالت ها و ادامه مطالب مناطق مختلف ما شده است. در بسیاری از موارد ، مجوز آب به عنوان یک دارایی قابل توجه در یک تجارت معمول تولید اولیه شناخته می شود. علاوه بر این ، تولیدکنندگان اولیه به طور فزاینده ای درگیر معاملات و معاملات مربوط به حقوق آب می شوند. این موارد شامل ، به عنوان مثال ، فروش مجوزهای آب به عنوان بخشی از فروش عمده زمین و تجارت ، تجارت حقوق آب یا انتقال حقوق آب بین نهادهای مرتبط در جریان بازسازی گروه های خصوصی.
بنابراین برای مشاورانی که برای تولیدکنندگان اصلی اقدام می کنند بسیار مهم است که از رژیم قانونگذاری گسترده تر حاکم بر حقوق آب و همچنین از روش مالیات ویژه ای که به موجب قانون مالیات بر درآمد برای حقوق آب ارائه می شود ، درک کنند.
چارچوب حقوقی
قانون عمومی
از نظر تاریخی ، مالکان زمین دارای حقوق قانون عادی بودند که از آبی که به سرزمینشان می ریزد ، از آب های زیرزمینی و از رودخانه ها یا نهرهایی که از سرزمینشان عبور می کنند یا مجاور آن هستند ، آب استخراج کنند (معروف به “حقوق آب ساحلی”). 2 این حقوق غیرقابل تفکیک از زمین و لزوماً با حمل و نقل زمین منتقل می شدند. تنها محدودیت در میزان آبی که می توان استخراج کرد ، عدم تداخل در استفاده معقول سایر مالکان زمین است که از چنین حقوقی برخوردارند. علاوه بر این ، یک صاحب زمین نمی تواند حق بیشتری در آب نسبت به علاقه خود به زمین مجاز داشته باشد.
حقوق آب به عنوان یک مفهوم حقوقی متمایز وجود نداشت و در عوض بخشی از مجموعه حقوق مربوط به مالکیت زمین بود
مجوزهای قانونی
قانون عادی در تمام ایالت ها و سرزمین ها تا حدود زیادی با قوانینی جایگزین شده است که 4 طرح های قانونی جامعی را برای تنظیم منابع آب با صدور مجوزهای آب فراهم می کند. این شامل منابع آب در سیستم های رودخانه ای عمده مانند حوضه موری-دارلینگ و منابع آب محلی تر مانند سفره های زیرزمینی و دریاچه ها است.
به طور کلی ، دارنده پروانه آب حق دارد مقدار مشخصی از آب را برای استفاده تجویز شده در شرایط و ضوابط مجوز ، از یک منبع مشخص آب استخراج کند. این منابع آبی ممکن است شامل یک مسیر آب ، آبهای زیرزمینی ، چشمه ها ، سدها و سایر کارهای آب باشد.
ادارات دولتی مربوط به ایالت و سرزمین ثبت های آب را که اطلاعات مربوط به حقوق آب و مالکیت آنها را ثبت و نگهداری می کند ، نگهداری می کنند. با این حال ، بر خلاف دفاتر ثبت نام املاک ، هیچ مفهوم گسترده ای در مورد عدم صلاحیت عنوان اعمال شده برای حقوق آب ثبت شده در یک دفتر ثبت آب وجود ندارد.
تجارت آب
حجم آبی که می تواند از یک منبع خاص آب استخراج شود ، اصطلاح مهم مجوز است. این حجم به عنوان حق استحقاق آب بیان می شود ، و این حق دائمی برای یک مقدار مشخص آب است. نسبت استحقاقی که دارنده پروانه ممکن است در یک سال آبی استفاده کند ، تخصیص گفته می شود. این تخصیص بسته به میزان دسترسی به آب ، نیازهای جریان محیطی و قوانین مربوط به ایالت و فدرال تغییر می کند. تخصیص ، استحقاق و / یا پروانه آب همه قابلیت تجارت دارند. در نیو ساوت ولز ، ویکتوریا و استرالیای جنوبی ، حق مالکیت آب توسط مالکان زمین و غیر مالکان به صورت دائمی یا موقت قابل خرید و فروش است.
تجارت آب در حوضه موری-دارلینگ ، که فعال ترین بازار آب استرالیا است ، بسیار قابل توجه است. اکنون تعدادی از مبادلات آب بوجود آمده اند که بستری فراهم می کنند که بر اساس آن می توان به راحتی حقوق آب را در حوضه معامله کرد.
حقوق آب به عنوان اموال قانونی
تفکیک حقوق آب از املاک و مستغلات زمینه ای را فراهم می کند تا حقوق آب به عنوان املاک قانونی در نظر گرفته شود. 5 در واقع ، قوانین در برخی از حوزه های قضایی بسیار آموزنده در این زمینه است. به عنوان مثال ، در استرالیای جنوبی ، مجوزهای آب و تخصیص آب به شرح زیر است:
“اموال شخصی و ممکن است مطابق مقررات [قانون مدیریت منابع طبیعی 2004] یا به موجب این قانون مطابق با هر قانون دیگری در مورد تصرف یا اموال به دیگری منتقل شود.” 6
قانون جدید نیو ساوت ولز ، اگرچه به طور خاص بیان نمی کند که حقوق آب مالکیت است ، اما سیستمی را ارائه می دهد که حقوق آب را به روشی مشابه املاک و مستغلات درمان می کند. به عنوان مثال ، قانون جدید نیو ساوت ولز اجازه می دهد تا وامها و هشدارها در برابر مجوزهای آب ثبت شود. 7 مقررات مشابهی هم در استرالیای جنوبی و هم در ویکتوریا وجود دارد ، اما مقررات مربوطه در استرالیای جنوبی همانطور که در تاریخ نوشتن است هنوز شروع نشده است. .
به رسمیت شناختن حقوق آب به عنوان وجود حقوقی جداگانه از سرزمینی که این حقوق به آن مربوط می شوند ، در پرداخت مالیات بر حقوق آب تحت قانون مالیات بر درآمد اساسی است که در زیر بررسی می شود.
مفاهیم مالیاتی
حساب درآمد یا سرمایه
توانایی دارندگان پروانه برای انجام فعالیت های تجاری آب نیاز به ارزیابی این موضوع دارد که آیا سود حاصل از فروش یا انتقال حقوق آب می تواند باعث افزایش درآمد شود تا سود سرمایه.
سود حاصل از درآمد بالقوه به عنوان درآمد عادی تحت قانون 6-5 قانون ارزیابی مالیات بر درآمد 1997 (Th) (IT AA 1997) قابل ارزیابی است و طبیعتاً واجد شرایط هیچ یک از امتیازات فعلی قابل اعمال در مورد سود سرمایه نیست ، از جمله 50٪ تخفیف عمومی .8
همچنین این احتمال وجود دارد که اگر معاملات به ویژه مکرر انجام شوند ، مجوزها و تخصیص ها به عنوان سهام معامله در نظر گرفته شوند. غیر قابل تصور است که یک مayدی که در فعالیت های معاملاتی منظم و منظم آب فعالیت می کند ، به عنوان مشاغلی در زمینه برخورداری از حق استحقاق آب در نظر گرفته شود. در بازار شرکت های دولتی ، مدیران صندوق ها و بیشتر بخوانید سایر سازمان های بزرگ خرید و فروش حق آبه رشد چشمگیری داشته است. اگرچه بخش قابل توجهی از آن دارایی ها ممکن است اجاره داده شود ، اما در جریان معاملات برخی از آنها تحویل داده می شوند.
همچنین ممکن است یک معامله منزوی شامل تحصیل یک حق استحقاق آب با قصد سود از فروش آن منجر به درآمد عادی شود. 9
در بیشتر موارد ، به احتمال زیاد حقوق آب متعلق به تولیدکنندگان اولیه به عنوان حساب سرمایه در نظر گرفته می شود و بنابراین باید فقط منجر به مالیات تحت رژیم مالیات بر سود سرمایه (CT) شود.

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *