مدیریت سهامداران و استراتژیهای مدیریت

توسط irmusic4, جولای 5, 2021


مدیریت سهامداران و استراتژیهای مدیریت
مدیران پروژه با تجربه اهمیت مدیریت ذینفعان را درک می کنند. سهامداران می توانند بسیاری از جنبه های یک پروژه را تحت تأثیر قرار دهند ، از جمله بودجه ، منابع و پیشرفت کلی آن. برای مدیریت خوب ذینفعان ، باید خط ارتباطی روان ایجاد شود. این امر مستلزم این است که یک مدیر پروژه گزارش های منظمی را به ذینفعان ارائه دهد و هر زمان که ذینفعان بازخورد می دهند ، به طور فعال گوش دهند. برای برقراری ارتباط صحیح این موضوع با ذینفع ابتدا باید آنها را شناسایی کرد.
اصطلاح ذینفع شامل هر کسی می شود که تحت تأثیر پروژه قرار گیرد ، هم در داخل سازمان و هم در خارج. ذینفعان معمولی می توانند شامل سرمایه گذاران ، نهادهای نظارتی ، فروشندگان ، تیم های پروژه ، مدیران ارشد ، اعضای هیئت مدیره و موارد دیگر باشند. بدیهی است که همه آن ذینفعان به همان میزان تحت تأثیر پروژه نخواهند بود ، بنابراین گام بعدی شناسایی چگونگی و میزان تأثیرگذاری هر یک از سهامداران است.
پس از شناسایی سهامداران ، پس از آن باید تجزیه و تحلیل با توجه به علاقه آنها به پروژه و تأثیر آنها بر نتیجه آن انجام شود. این دو معیار در مجموع به اولویت بندی ذینفعان در هنگام مدیریت پروژه کمک می کند.
به عنوان مثال ، اگر یک ذینفع نفوذ زیادی بر روی پروژه دارد ، اما علاقه ای به پیشرفت روزانه آن ندارد ، پس نباید هر روز آنها را با گزارش وضعیت آزار دهد. برای کمک به اولویت بندی ذینفعان پروژه ، انجام یک فرآیند تصویری به نام نقشه برداری ذینفعان معمول است.
به خاطر داشته باشید که ادامه مطالب یک ماتریس نقشه برداری ذینفعان تنها بخشی از داستان را ارائه می دهد ، زیرا ذینفعان انسان هستند و به طور طبیعی در برابر وقایع و ارتباطات به روش های منحصر به فردی واکنش نشان می دهند ، حتی اگر از سطح علاقه و نفوذ مشابهی برخوردار باشند. بعضی از افراد ممکن است صبر بی پایان داشته باشند ، در حالی که دیگران زود خشمگین می شوند. این مهم در نظر گرفته می شود زیرا برنامه های ارتباطی با ذینفع در حال تهیه است.
وقتی این کار انجام شد ، وقت آن است که با پیشرفت پروژه ، یک برنامه کلی برای مدیریت آنها ایجاد کنید. از آنجا که بدون وجود یک رابطه قابل قبول با ذینفعان ، این پروژه برای برخی از قایقرانی های خشن در نظر گرفته شده است.
برقراری ارتباط برای رابطه مثبت با هر یک از ذینفعان ضروری است. ذینفعان به ارتباطات شفاف تجاری ، عاری از اصطلاحات واضح و متناسب با برنامه های شلوغ و ارائه اطلاعات متناسب با علاقه پروژه آنها نیاز دارند. برخی از ذینفعان تماس های تلفنی و برخی دیگر ایمیل ها را دوست دارند. برخی از ذینفعان گزارش های وظیفه عمیق در اینجا بیشتر بخوانید را مطالبه می کنند ، در حالی که برخی دیگر گزارش های کلی وضعیت پروژه را می خواهند.
اگر یک نرم افزار مدیریت پروژه انتخاب شده باشد ، باید بتواند به طور موثر با ذینفعان ارتباط برقرار کند ، اجازه می دهد تا روابط را تقویت کند و پیشرفت را ارتقا دهد و از هرگونه انسداد بوروکراتیک جلوگیری کند. Projectmanagementcompanion.com دارای مجموعه ای از ابزارهای گزارش دهی آسان است که می تواند گزارش وضعیت ، گزارش وظایف و گزارش پیشرفت پروژه را ایجاد کند ، توزیع سریع گزارش های متناسب با سهامداران آسان است.
به یاد داشته باشید که ارتباطات یک خیابان دو طرفه است ، ذینفعان باید در طول این روند گوش فرا دهند ، و نه فقط آنها را با گزارش و به روزرسانی تغذیه کنید. آنجاست که یک استراتژی برای انطباق با تغییرات مفید است.
هنگام بازخورد مهم است که به طور فعالانه به ذینفع گوش فرا دهید. همیشه س askال کنید تا واقعاً بفهمید که آنها از پروژه چه می خواهند. بهتر است اکنون س askال بپرسید و بعداً باید به جلسه دیگری بپردازید که زمان بیشتری را نیز به طول می انجامد. مسلماً اجرای تغییرات در یک طرح پروژه نیاز به توزیع مجدد منابع دارد. ابزارهای مدیریت منابع می توانند در این مورد کاملاً مهم باشند.
از نرم افزاری استفاده کنید که دارای ابزار بار کاری است و به شما امکان می دهد سریع بار کاری را که به کل تیم اختصاص داده شده است در یک نمای تقویم بررسی کنید ، و سپس به راحتی و فقط با چند کلیک منابع کار و پروژه را مجدداً اختصاص دهید. این اجازه می دهد تا تغییرات ایجاد شده توسط ذینفعان فقط در عرض چند دقیقه انجام شود.
به طور طبیعی ، ذینفع همیشه درست نیست ، اطمینان حاصل کنید که جنگ ها را با دقت انتخاب کنید. مشکلی نیست که به یک ذینفع نه بگویید ، آماده باشید تا با داده های جامع از استدلال دفاع کنید.
از ارتباطات منظم با ذینفعان استفاده کنید تا نه تنها گفتگو کنید ، بلکه احساسات و واکنش های آنها را نیز رصد کنید. اگر هر نوع تغییر ناگهانی در نگرش مشاهده شود ، ممکن است چیزی در روابط ناموفق باشد.
در صورت وجود خطاهایی در اجرای کلی پروژه ، از جمله مهلت های گمشده ، بودجه های نادرست یا جابجایی کارمندان ، روابط سهامداران نیز می تواند ضربه بخورد. در چنین مواردی ، تلاش هوشمندانه ای برای ارتباط با دیگران و آگاهی از آنها هوشمندانه است.
علاوه بر مدیریت خود ذی نفعان ، برای نظارت بر تغییرات پروژه ای که احتمالاً پیشنهاد کرده اند ، واردات نیز انجام می شود. بهترین راه برای انجام این کار داشتن داشبورد پروژه است که چشم انداز پرنده را از تمام داده های مهم فراهم می کند.
با توجه به هر آنچه ذکر شد ، اهمیت مدیریت ذینفعان پروژه روشن است. بدون همکاری آنها ، به نتیجه رساندن موفقیت آمیز یک پروژه غیرممکن است. به همین دلیل ، به عنوان یک مدیر پروژه ، بسیار مهم است که جو روابط مثبت سهامداران آنها را از عملکرد تیم ، مدیر پروژه و نتایج راضی کند.

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *