نوجوانان آمریکایی دیوانه‌وار عاشق آیفون هستند

طبق یک نظرسنجی، مشخص شد کاربران نوجوان آمریکایی علاقه‌ی بسیار شدیدی به گوشی‌های آیفون دارند و این اصلا خبر خوبی برای گوگل و شرکت‌های اندرویدی نیست.
مثل همیشه باز هم اپل برنده‌ی یک نظرسنجی شده است اما این‌بار این نظرسنجی از ۷۱۰۰ کاربر نوجوان آمریکایی به عمل آمد تا مشخص شود علاقه‌ی آن‌ها در بین گوشی‌های هوشمند به چه سمت و سویی تمایل دارد. اگرچه انتظار داشتیم آیفون طرفدار بیشتری داشته باشد که اینطور هم شد اما فکرش را هم نمی‌کردیم فاصله بین آیفون و اندروید انقدر زیاد باشد.
تحقیق یادشده در حالی برگزار شد که در حال حاضر در کشور آمریکا اپل به عنوان محبوب‌ترین برند مشغول فعالیت است و هیچ رقیب سرسختی هم ندارد. اما گوگل امیدوار بود با سری پیکسل ۶ بتواند اندکی نظر مثبت کاربران را به سمت خود جلب کند که تا حدودی هم موفق بود اما شاید در مخیله‌اش هم نمی‌گنجید که کاربران جوان تا این اندازه به اپل و ومحصولاتش علاقه‌مند باشند. این موضوع می‌تواند زنگ خطری جدی برای گوگل باشد چرا که این شرکت قصد دارد برای رقابت با اپل در بازار آمریکا، گوشی تولید کند.
با توجه به گزارشی که در این رابطه منتشر شده، ظاهرا ۸۷٪ از کاربران این نظرسنجی از گوشی آیفون استفاده می‌کنند و ۸۷٪ آن‌ها هم می‌خواهند گوشی بعدی‌شان دوباره از برند اپل باشد. این نظرسنجی یک رکورد خارق‌العاده برای اپل به حساب می‌آید و نشان می‌دهد شرکت آمریکایی تا چه اندازه در جلب رضایت کاربران جوان و نوجوان موفق عمل کرده است.
البته این بررسی لزوما با هدف میزان علاقه‌ی مردم به گوشی‌های هوشمند نبوده بلکه سرویس‌ها و خدمات اینترنتی که شرکت‌ها ارائه می‌دهند را هم شامل می‌شد که در نهایت باز هم محصولی از اپل یعنی سرویس پرداخت اپل پی توانست رتبه‌ی نخست را با ۲۳٪ کاربر مال خود کند. بعد از اپل پی، ونمو (سرویس پرداخت پی‌پال) با فاصله‌ی بسیار کم (۲۱٪) در رده‌ی دوم و گوگل پی با درصد ناامیدکننده‌ی تنها ۲٪، در رتبه‌ی سوم قرار دارند.

همانطور که گفته شد، گوگل باید از چنین بررسی‌هایی درس بگیرد و در ساخت محصولی حرفه‌ای با امکانات و قابلیت‌های خوب و قیمت مناسب توجه کاربران را به خود جلب کند. در غیر این صورت بعید به نظر می‌رسد حریفی برای اپل به حساب بیاید. از زمانی که اولین آیپاد راهی بازار شد به بعد، اپل سعی کرد خود را به اثر هاله‌ای متکی کند. اثر هاله‌یا طبق تعریف ویکی‌پدیا به تمایلی گفته می‌شود که در آن یک فرد، شرکت، نشان تجاری یا محصول، به دلیل مثبت بودن در یک زمینه، در سایر زمینه‌ها نیز مثبت تلقی می‌شود. آیپاد هم دقیقا همین نقش را برای اکوسیستم اپل اجرا کرد. این محصول بسیار کاربردی و جذاب بود و همین هم باعث شد کاربران آهسته آهسته وارد دنیای بزرگ اپل شده و این شرکت را به موفقیتی که اکنون شاهد آن هستیم برسانند.
متأسفانه برای گوگل چنین قضیه‌ای صادق نیست. گوگل مثل اپل نمی‌تواند به نیاز کاربران جهت بدهد و خودش در راستای آن نیازها حرکت می‌کند. به همین خاطر هم هست که می‌بینیم یک سال گوشی‌های این شرکت طرفدار دارند، یک سال هم خبری از کاربر نیست. اما با اپل داستان فرق دارد. هر روز به تعداد کاربران این شرکت اضافه می‌شود و دلیل اصلی این موضوع هم این است که اپل می‌تواند به خواسته‌ی کاربران جهت بدهد.
کاربران هرچه بیشتر با اکوسیستم اپل آشنا می‌شوند، تمایل به ترک آن برای‌شان سخت‌تر و سخت‌تر می‌شود. برای مثال iMessage را در نظر بگیرید. پیام‌رسانی فوق‌العاده محبوب که حتی اپل گفته بود پتانسیل اینکه نسخه‌ای را برای اندروید عرضه کند هم دارد که این اتفاق اگرچه رخ نداد اما نشان داد این اپلیکیشن تا چه اندازه مجهز، کاربردی و محبوب است.
گوگل ظاهرا می‌داند در بازار آمریکا اوضاع چگونه است و حال باید دید اقدامی که شرکت در راستای پاسخ به اپل و محبوبیت بالای گوشی‌های آیفون انجام می‌دهد چه خواهد بود. بی‌صبرانه منتظریم ببینیم سرنوشت این رقابت به کجا می‌رسد. رقابتی که شاید بین دو شرکت با رنک کاملا متفاوت باشد (اپل در رتبه‌ی دوم قرار دارد و گوگل اصلا در لیست ۱۰ گوشی برتر نماینده‌ای ندارد) اما با این حال جذابیت آن فوق‌العاده بالاست.
منبع: Android Authority


source

درباره‌ی admin

Check Also

تست باتری گوشی‌های مختلف در انجام بازی، وب‌گردی و تماشای ویدیو

در این مطلب به تست باتری گوشی‌های مختلف از برندهای گوناگون در انجام بازی، وب‌گردی …