این‌طور که به نظر می‌رسد، گوشی‌های سامسونگ با نمایشگر LCD توانستند مدل‌های گران‌قیمت‌تر با نمایشگر OLED را در فروش از سر راه بردارند.
اگرچه سامسونگ خیلی دوست دارد فروش گوشی‌های بالارده‌اش بسیار بالاتر از چیزی باشد که این روزها شاهد هستیم اما شرکت کره‌ای به لطف گوشی‌های میان‌رده و اقتصادی خوبی که تولید و عرضه می‌کند توانسته همچنان به‌عنوان برترین تولیدکننده‌ی گوشی هوشمند در جهان شناخته شود. تعداد محصولات شرکت در قسمت میان‌رده و اقتصادی هم آنقدر زیاد است که کاربران حتی نمی‌توانند همه‌ی مدل‌ها را چک کنند.
از جمله موفق‌ترین سری از گوشی‌های سامسونگ می‌توان به سری گلکسی A اشاره کرد که شامل محصولاتی اقتصادی، میان‌رده و میان‌رده‌ی پریمیوم می‌شوند. میان‌رده‌های پریمیوم نظیر گلکسی A5X و A7X از لحاظ نرم‌افزاری و امنیتی مانند پرچم‌دارها پشتیبانی می‌شوند. یعنی دقیقا مشمول همان سیاستی هستند که شرکت در رابطه با پرچم‌داران همان زمان در پیش می‌گیرد. بنابراین ارزش خرید بالا و قیمت نسبتا زیادی هم در مقایسه با سایر میان‌رده‌ها دارند.
البته گوشی‌های اقتصادی هم از این لحاظ وضعیت خوبی دارند. دلیل اصلی فروش بالای این بخش هم دقیقا همین است. بنابراین انتظار داشتیم پرچم‌داران و یا به طور کلی گوشی‌های گران‌قیمت سامسونگ از لحاظ فروش قابل مقایسه با مدل‌های ارزان‌قیمت‌تر نباشند. طبق اطلاعات منتشر شده توسط مؤسسه‌ی تحقیقاتی و آماری Omdia و به گزارش وب‌سایت کره‌ای The Elec، گوشی‌های ارزان‌قیمت‌تر سامسونگ که نمایشگر LCD دارند توانستند بالاخره از گوشی‌های گران‌قیمت‌تر این شرکت با نمایشگر OLED فروش بیشتری داشته باشند.
در سالی که گذشت، سامسونگ موفق شد ۱۳۵٫۱ میلیون گوشی با نمایشگر OLED و ۱۳۵٫۸ میلیون گوشی با نمایشگر LCD به فروش برساند که این آمار بسیار نزدیک به هم است. شاید با خود بگویید این آمار طبیعی بود چرا که گوشی‌هایی با نمایشگر LCD ارزان‌تر و بنابراین پرفروش‌تر هستند اما جالب است بدانید در سال ۲۰۲۰، فروش گوشی‌های سامسونگ با نمایشگر OLED حدود ۱۵٪ بیشتر و فروش گوشی‌هایی با نمایشگر LCD حدود ۴۱ درصد کمتر از الان بود که اعداد واقعا بالایی به حساب می‌آیند. به طور کلی هم فروش گوشی‌های اقتصادی سامسونگ در سال ۲۰۲۱ به نسبت سال گذشته، رشد چشمگیر ۶۸٫۷ درصدی را به خود دید.
همان‌طور که گفته شد، دلیل اصلی فروش بالای گوشی‌های مجهز به نمایشگر LCD این است که سامسونگ تصمیم گرفته تولید آن‌ها را برای کاهش قیمت جهانی محصولاتش افزایش دهد. از طرفی قیمت قطعات هم بسیار زیاد است و برای اینکه تعادلی در این زمینه به‌وجود بیاید و سامسونگ هم بتواند سود کند، به سمت نمایشگرهای LCD رفت. از طرفی قیمت فروش متوسط گوشی‌های سامسونگ با نمایشگر OLED در مقایسه با سال ۲۰۲۰ بیشتر بوده است. بنابراین همه چیز دست به دست هم داده تا آمار دو سال قبل دوباره تکرار نشود.
این‌طور که به نظر می‌رسد، سامسونگ می‌خواهد به همین سیاست خود ادامه دهد تا بتواند همچنان قطعات ارزان‌قیمت‌تری در گوشی‌هایش به‌کار بگیرد و از طرفی آن‌ها را با قیمتی که مد نظر دارد به فروش برساند. بخشی از این ماجرا هم تقصیر سامسونگ نیست چرا که این روزها شرکت‌ها در بحران بزرگی به سر می‌برند. تأمین‌کنندگان نمی‌توانند مثل قبل نیاز شرکت‌ها را برآورده کنند و با کمبود قطعات، قیمت آن‌ها هم افزایش پیدا کرد. بنابراین شرکت‌ها برای اینکه بتوانند هم کاربران را راضی نگه دارند و هم خودشان سود کنند، مجبور هستند از این ترفندها استفاده کنند.
طبق پیش‌بینی‌های مؤسسه‌ی تحقیقاتی Counterpoint Research، میزان رشد فروش گوشی‌های مجهز به نمایشگر OLED سامسونگ امسال کمتر از سال گذشته خواهد بود. پیش‌تر این مؤسسه پیش‌بینی کرده بود که در سال ۲۰۲۱، فروش گوشی‌هایی با نمایشگر OLED حدود ۱۰٪ رشد خواهد داشت اما این‌طور که به نظر می‌رسد، امسال این میزان فقط به ۲٪ می‌رسد. هرچند شرکت‌ها راه کسب درآمد را خوب می‌دانند. احتمالا می‌دانید که سامسونگ قصد دارد شارژر را از گوشی‌های میان‌رده و اقتصادی خود هم حذف کند. با این کار خوشبختانه هم از محیط زیست محافظت می‌شود و هم سامسونگ می‌تواند با فروش بیشتر شارژر و هندزفری، به هدفی که دارد دست پیدا کند.
منبع: SamMobile



اگر می خواد پرچمدار هاش فروش داشته باشه باید سری ا و م رو حذف کنه عین اپل می تونه خودش رو با این حرکت از انر و شیاومی و بقیه این برند ها جدا بشه و مثل اپل بشه البته باید یه سیستم عامل هم بزنه و از اندروید خودش رو جدا کنه اونوقت کی تونه پرچمدار بفروشه

source

توسط admin