توسط irmusic4, سپتامبر 20, 2021


کیا از ساخت خودروهای ارزان قیمت به رقبای بی ام و تبدیل شد. در اینجا برنامه تکامل بعدی آن – EV و اتوماسیون است.
سال 2000 برای من اهمیت زیادی دارد. سال فارغ التحصیلی از دبیرستان بود و همچنین سالی که گواهینامه رانندگی خود را گرفتم.
اما دور هزاره نیز زمانی بود که پدرم یک کیا سپهیا جدید خریداری کرد. در حالی که کیا چند سالی در آن زمان در ایالات متحده خودرو می فروخت ، تازه شروع به نفوذ در بازار کانادا کرد.
به یاد دارم که از پدرم می پرسیدم: “چرا به جای آن هوندا سیویک نگرفتی؟” به خاطر دارم که او هنگام خرید کاپوت ماشین جدیدش به خرید خود بسیار افتخار می کرد. “اون ویلت رو ببین؟” او گفت. “این یک دوربین بادی سربار دوگانه است. ضد گلوله است. به علاوه ، من هزینه کمتری نسبت به سیویک برای این کار پرداخت کردم.”
متأسفانه ، Sephia برای پدرم خوب نبود. در اولین سال مالکیت ، استارت خودرو منفجر شد. نمایندگی محلی کیا ما از تعمیر آن با گارانتی خودداری کرد زیرا ظاهراً پدرم هزینه گزینه بخاری بلوک را پرداخت نکرده بود (بهانه ای عجیب برای خودرویی که در کانادا فروخته می شود). سپس یخ زدایی عقب خراب شد و شیشه ها در سرعت بزرگراه تحت وزن خود قرار گرفتند. محفظه دستکش از پریز خود جدا شد و یک روز صبح ، سیستم صوتی ناگهان از کار افتاد.
پدرم پنج سال بعد کیا را با Isuzu Rodeo دست دوم معامله کرد. نمایندگی 2000 دلار برای سپیای قدیمی اش به او داد. او به من گفت: “ماشینهای کره ای ، دیگر هرگز”.
هر بار که کیا رانندگی می کنم ، تجربه خودروی پدرم در کره جنوبی با من همراه است ، مخصوصاً واحد مطبوعاتی استینگر 2021 که اخیراً فرصتی برای گذراندن وقت با آن داشتم.
من متعجب هستم که چقدر سریع شرکت در دو دهه تغییر کرد. کیفیت ساخت ، ظاهر ، عملکرد و جذابیت نام تجاری آن اکنون با نام هایی مانند فولکس واگن ، هوندا و حتی بی ام و شناخته شده است.
کیا در مدت زمان بسیار کوتاهی مسیری طولانی را طی کرده است تا دیگر جایگزینی ارزان برای خودروهای دست دوم سابق نباشد.
اگر لحظه ای محوری وجود داشت که نشانگر گذار بین کیا ارزان قیمت و فروش مجدد پایین کیا در اوایل دهه 2000 و هوندا خودروی تحقیرآمیز امروزی بود ، باید سدان اسپورت استینگر باشد.
این خودرو که در نمایشگاه خودروی دیترویت 2017 معرفی شد ، نه تنها به جهان ثابت کرد که یک کیا واقعاً می تواند سکسی و مطلوب باشد ، بلکه آنچه را که برای به چالش کشیدن مهندسی آلمانی لازم است نیز دارد.
جیمز بل ، مدیر ارتباطات شرکت کیا موتورز آمریکا به اینسایدر گفت: “ما دوست داریم بگوییم که استینگر قفل را شکست و درهای قدیمی را بر اساس تصور قدیمی از برند کیا خدشه دار کرد.” “آن خودرو به ما تکنیک های فنی داد تا بگویند خودروهای ما به اندازه بهترین های جهان و در این مورد بهترین ها از آلمان هستند.” وی افزود که مارک های آلمانی به چالش کشیده قبلاً زمینه ای مقدس بود که بسیاری دیگر سعی کرده بودند ادعا کنند.
او گفت: “اما استینگر در واقع این کار را انجام داد.” “اهمیت استینگر (در صنعت) را نمی توان نادیده گرفت. این امر نه تنها درک برند کیا را تغییر داد ، بلکه به عنوان یکی از شرکت کنندگان معتبر در بخش سدان های اسپرت و مورد بحث قرار گرفت و کیا را به هوشیاری علاقه مندان تبدیل کرد. راننده.”
در حالی که بل گفت نمی تواند در مورد محصولات آینده بحث کند ، او تاکید کرد که “استینگر جزء مهمی از خط تولید کیا است و خواهد ماند.”
برای وجود خودرویی مانند استینگر ، کیا فهمید که باید از تجربه طراحان و مهندسان مشهور استفاده کند. از بسیاری جهات ، استینگر نتیجه یک پروسه طولانی بارداری بود که شامل فهرستی از افراد با استعداد بود.
در اینجا نمی توان مفاهیم طراح پیتر شرایر را نادیده گرفت. شریر ، از تبار آلمانی ، دندانهای خود را در گروه فولکس واگن قطع کرد و به طراحی خودروهای نمادین مانند فولکس واگن نیوس بیتل و نسل اول آئودی TT کمک کرد-دو خودرویی که قطعات طاقچه مخصوص خود را حک کردند.
شرایر در سال 2006 به عنوان مدیر ارشد طراحی به کیا پیوست و در بدو ورود به آنجا آشکارا از طرح های نامرغوب و ناهماهنگ گذشته کیا فاصله گرفت. شرایر در حال حاضر به عنوان پدر مشبک قابل تشخیص Kia Tiger Nose شناخته می شود که اولین بار در خودروی مفهومی Kee معرفی شد و در نمایشگاه فرانکفورت 2007 ارائه شد. امروزه آن جلوپنجره یک ویژگی بارز در تمام خودروهای کیا از جمله استینگر است که توسط شرایر در کنار گرگوری گیوم طراحی شده است.
اما متقاعد کردن مصرف کنندگان که یک سدان اسپرت به اندازه مارک های آلمانی برتر مانند آئودی ، بی ام و و مرسدس بنز می تواند تولید کند ، به چیزی بیشتر از ظاهر خوب نیاز دارد. شما به عملکرد ، هندلینگ و پویایی درگیر رانندگی نیاز دارید.
علاوه بر این ، کافی نبود که کیا خود همه آن را مهندسی کند. هیچ کس به دلیل عدم تجربه آن را جدی نمی گرفت. برای دستیابی به هدف خود ، کیا به فردی نیاز داشت که در آن قسمت در اطراف بلوک حضور داشته باشد.
این همان جایی بود که آلبرت بیرمن وارد تصویر شد. بیرمن بر تمام مهندسی ، هندلینگ و عملکرد استینگر نظارت داشت. تحت نظارت او ، استینگر آنچه را که لازم بود برای مقابله با این چالش داشت.
بیرمان معاون مهندسی سابق بخش BMW M M است. امروز ، او معاون اجرایی توسعه عملکرد و خودروهای با عملکرد بالا در کل گروه موتور هیوندای ، شرکت مادر کیا است.
هنگامی که کیا استینگر در سال 2018 به کف نمایشگاه رفت ، نه تنها یک میلیون دلار به نظر می رسید ، بلکه می تواند به خود ببالد که شاسی و سیستم تعلیق آن توسط یک مهندس سابق بی ام و M تنظیم شده است. یک ترفند بازاریابی ، بله ، اما در نظر علاقه مندان به خودرو موفقیت آمیز بود.
به این وعده معمول کیا مبنی بر ارائه خودروی بیشتر با هزینه کمتر ، اضافه کنید و این خودرو به یک ضربه فوری تبدیل شد ، در حالی که روح جدیدی در مجموعه مدلهای این برند تزریق کرد.
بل توضیح داد که اگر استینگر قفل را بشکند و دریچه تصور قدیمی کیا را خراب کند ، SUV Telluride درست از طریق آن تصادف می کند. به عبارت دیگر ، موفقیت استینگر به کیا اطمینان لازم را داد تا بتواند محصولات جدید و جسورانه تری مانند تلوراید را توسعه دهد.
و این تلاش ها به سرعت برای کیا به ثمر نشست ، چرا که Telluride جایزه SUV تحسین شده سال را از سوی چندین رسانه خودرویی دریافت کرد.
لوگوی جدید ، وسایل نقلیه الکتریکی و فراتر از آن با مهندسی ، طراحی ، مهارت و محصول تهاجمی که به نظر می رسد نیازهای مصرف کنندگان آمریکای شمالی را بهتر از چندین رقیب تامین می کند ، منصفانه است که بگوییم کیا دیگر شرکت خودروسازی تازه کار نیست یکبار بود
برای نشان دادن این فصل جدید در سفر ، کیا لوگوی جدید خود را در ژانویه 2021 معرفی کرد.
هو سونگ سونگ ، رئیس و مدیرعامل کیا ، در هنگام ارائه لوگو توضیح داد که این لوگو به عنوان نمادی از هدف تجاری جدید کیا و ارزش هایی است که قول می دهد از طریق محصولات و خدمات آینده به مشتریان ارائه دهد-و تجربیاتی که این امکان را فراهم می کند.
سانگ در طول ارائه گفت: “لوگوی جدید کیا نشان دهنده تعهد شرکت برای تبدیل شدن به نمادی برای تغییر و نوآوری است.”
بل گفت: “صنعت خودروسازی دوره تحول سریعی را تجربه می کند و کیا به طور فعالانه در حال شکل گیری و سازگاری با این تغییرات است.” “لوگوی جدید ما نشان دهنده تمایل ما برای الهام بخشیدن به مشتریان با توجه به نیازهای تحرک آنها و افزایش کارکنان ما با چالش هایی است که ما در یک صنعت در حال تغییر سریع با آن روبرو هستیم.”
با سه خودروی تمام الکتریکی که هم اکنون در خط تولید خود قرار دارد (Kia Soul EV در کانادا فروخته می شود ، اما در ایالات متحده فروش نمی رود) و یک معماری EV جدید شرکتی که هدف آن چندین برابر کردن EV است ، مشخص است که کیا آماده است مقابله با نیازهای تحرک فردا بهتر از برخی از رقبای آن است که احساس می کنند برای بقا بهتر نیاز به ادغام دارند.
کیا این دوره جدید را طرح S. می نامد. هدف آن شامل خدمات برق رسانی و جابجایی ، و همچنین اتصال و خودمختاری است.
در حال حاضر تا سال 2025 ، این شرکت 25 میلیارد دلار در حمله پلن S خود سرمایه گذاری می کند. هدف آن فروش 11 خودروی برقی جدید در چهار سال آینده است و سرانجام قصد دارد به فروش جهانی 500000 خودروی کاملا برقی برسد.
در حالی که همه مدلهای الکتریکی فعلی کیا از محصولات موجود بنزینی استفاده می کنند ، اما آنچه در آینده به چشم می خورد EV های کاملاً اختصاصی است. به عبارت دیگر ، آنها با در نظر گرفتن پیشرانه الکتریکی از ابتدا توسعه و مهندسی می شوند.
وقتی به عنوان روزنامه نگار خودرو کار می کنید ، عادت کرده اید که این نوع وعده ها را از خودروسازان بشنوید. شما تمایل دارید همه آنها را با یک دانه نمک مصرف کنید – این در خارج از زمین بازی است که آنها واقعاً ارزش خود را ثابت می کنند.
با این وجود ، کیا به طور مداوم ثابت کرده است که چقدر پیچیده و بالغ شده است.
من طیف وسیعی از وسایل نقلیه مختلف را رانندگی کرده ام ، از نیسان سنترا متواضع تا استون مارتین 200 هزار دلار. با این حال هر بار که با یک کیا مدرن رانندگی می کنم ، نمی توانم اعتراف کنم که این خودروها چقدر عالی شده اند.
نظر شما در مورد مارک تجاری هر چه باشد ، بدانید که این برند به نیرویی تبدیل شده است که می تواند برخی از مارک های داخلی را منسوخ کند.
برای اعلان های Insider ثبت نام کنید! با آنچه می خواهید بدانید به روز باشید. برای اعلان های فشار مشترک شویدکیا از ساخت خودروهای ارزان قیمت به رقبای بی ام و تبدیل شد. در اینجا برنامه تکامل بعدی آن – EV و اتوماسیون است.

 

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *