تحلیلگران UBS می گویند تسلا سودآورترین بازیکن خودروهای الکتریکی برای سال های آینده خواهد بود

توسط irmusic4, سپتامبر 19, 2021


تحلیلگران UBS می گویند تسلا سودآورترین بازیکن خودروهای الکتریکی برای سال های آینده خواهد بود
تحلیلگران یو بی اس در گزارش روز چهارشنبه خود در مورد آینده صنعت خودرو اعلام کردند حتی با گرم شدن رقابت آن در فضای الکتریکی-خودرو، تسلا سودآورترین بازیکن آن برای سال های آینده خواهد بود.
تیم تحلیلگران به رهبری پاتریک هومل پروژه ای که تسلا و فولکلوگن تا سال ۲۰۲۵ به راحتی دو تولیدکننده بزرگ ای وی ها خواهند بود، اما خودروساز الون ماسک از نظر سود بسیار از هر شرکت خودروی الکتریکی دیگری پیشی خواهد گرفت.
آن ها تخمین می زنند که تسلا در آن سال ۲٫۳ میلیون ای وی خواهد فروخت و سود عملیاتی (OP) را ۲۰ میلیارد دلار تبدیل خواهد کرد. فولک واگن، آنها پروژه، 2.6 میلیون خودروی الکتریکی را به قیمت سود تقریبا 7 میلیارد دلاری خواهند فروخت. نزدیک ترین رقیب بعدی، با برآورد UBS، جنرال موتورز خواهد بود که ۸۰۰٬۰ ای وی فروخته شده و حدود ۲ میلیارد دلار درآمد از آن ها به فروش می رسد.
در سال ۲۰۲۰، اولین سال کامل تسلا در سیاه پوستان، فقط خجالتی از ۵۰۰٬۰ خودرو فروخت و ۷۲۱ میلیون دلار توری کرد. اما تقریبا 1.6 میلیارد دلار از درآمد 31.1 میلیارد دلاری آن از فروش اعتبارات نظارتی به خودروسازان رقیبی که برای پاسخگویی به استانداردهای انتشار گازهای گلخانه ای به آنها نیاز دارند، به دست آمد.
تحلیلگران می گفتند مزیت عظیم سودآوری تسلا از اتومبیل هایش نخواهد آمد، بلکه از پیشکش های نرم افزاری آن است.
تسلا تنها خودروساز است که قادر به پرتو از به روز رسانی نرم افزار معنی دار به وسایل نقلیه خود را، و Autopilot راننده کمک به سیستم خود را – که می تواند به طور مداوم از طریق به روز رسانی بیش از هوا بهبود یافته است – در میان بهترین صنعت را ارائه می دهد. یک ویژگی رانندگی خودکار حتی پیشرفته تر، حالت «خودرانندگی کامل» (FSD)، در راه است.
تحلیلگران می گوید: «ما تخمین می زنیم که ۹ میلیارد دلار از ۲۰ میلیارد دلار OP مستقیماً مربوط به پول در آوردن قابلیت های نرم افزاری تسلا (عمدتاً خودرانندگی کامل) است.» “VW باید به خوبی جلوتر از تمام OEMs میراث دیگر، به لطف مقیاس، اما با وارونه بسیار کوچکتر از نرم افزار در مقابل تسلا است.”
اگر چه FSD هنوز قادر به ساخت اتومبیل به طور کامل خودمختار نیست، تسلا بولز می گوید این پتانسیل را دارد که سود این شرکت را به طور چشمگیری افزایش دهد. به عنوان مثال، تسلا می تواند دستاوردهای بزرگ تحقق اگر آن را از طریق وعده خود را برای ایجاد یک شبکه از تاکسی خودمختار را دنبال می کند.
در گزارش روز چهارشنبه، تحلیلگران پیش بینی کردند که در دراز مدت، شرکت های متمرکز بر EV مانند تسلا به گسترش رهبری فناوری خود بر خودروسازان سنتی ادامه خواهند داد. تولید کنندگان میراث سهم بازار را از دست بدهند چرا که مصرف کنندگان محصولات پیشرفته تری را انتخاب می کنند که در نهایت منجر به تحکیم می شود.
“تمام OEMs های بزرگ جهانی از جمله VW سرمایه گذاری های نرم افزاری/دیجیتالی سازی را تسریع کرده اند، اما همچنان دیده می شود که آیا استراتژی های آن ها موفق می شود یا خیر. شرکت های فناوری و EV خالص نمایشنامه ها به طور بالقوه در موقعیت بهتری قرار دارند تا مبتکران پیشرو باشند.» آنها افزودند: «بازیکنانی که پشته رانندگی خودمختار کاملاً کاربردی دارند، کلید موفقیت مالی را دارند.»
ثبت نام برای اطلاعیه ها از خودی! با آنچه می خواهید بدانید به روز بمانید. اشتراک در فشار اطلاعیه ها

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *