تسلا ممکن است از دست دادن تاج خودرو الکتریکی خود را به عنوان فورد موستانگ ماخ E فروش گرم کردن

توسط irmusic4, سپتامبر 19, 2021


تسلا ممکن است از دست دادن تاج خودرو الکتریکی خود را به عنوان فورد موستانگ ماخ E فروش گرم کردن
موستانگ ماخ-ای الکتریکی فورد به نظر می رسد در حال برش به سرب راحت تسلا در بازار خودرو الکتریکی درست خارج از دروازه است.
بر اساس گزارش مورگان استنلی در روز پنجشنبه، موستانگ ماخ-ای سومین مدل پرفروش خودروی الکتریکی در آمریکا در اولین ماه های کامل فروش خود بود. این خودرو در ماه فوریه پشت مدل ۳ تسلا و مدل Y دنباله دار شد.
در حالی که فورد تا به امروز تنها ۶۶۱۴ واحد از اس وی های جدید را فروخته است، سهم تسلا از بازار خودروهای الکتریکی آمریکا در ماه فوریه به ۶۹٪ کاهش یافت که از ۸۱٪ در سال قبل کاهش یافت، گزارش قبلی مورگان استنلی به تاریخ ۳ مارس یافت شد. چه بیشتر، موستانگ تقریبا تمام زیان های سهم بازار تسلا را به خود اختصاص داده است، بانک گفت.
فروش خودروهای سه ماهه اول فورد بیش از 23 درصد در طول سال بالا بود، این خودروساز روز پنجشنبه با افزایش 74 درصدی فروش خودروهای برق دار، به لطف فروش هیبرید موستانگ ماخ-ای و اف-150 پاوربوست گفت.
انتظار می رود شماره های سه ماهه اول تسلا به محض بعد از ظهر پنجشنبه منتشر شود.
با وجود رقابت جدید — که فورد به دور از تنها منبع — تجزیه و تحلیل مورگان استنلی متوجه شد که تسلا فروش ایالات متحده هنوز هم در حال افزایش است ، با خریداران خودرو بیشتر ادامه به خرید یک وسیله نقلیه الکتریکی نگاه کنید. فروش EV در آمریکا در ماه فوریه از سال قبل ۳۴٪ صعود کرد، در حالی که فروش سنتی داخلی-احتراق-موتور-خودرو ۵٫۴٪ کاهش یافت.
فورد گفت یک پنجم از فروش موستانگ ماخ ای در ماه فوریه در کالیفرنیا بود، فورد گفت، یک بازار کلیدی برای این صنعت است. در سال ۲۰۱۹ این ایالت نزدیک به نیمی از فروش مدل ۳ تسلا را به خود جای داد.
تا کنون به نظر می رسد ماخ-ای یک موفقیت است. این خودرو در ماه ژانویه توسط خودروی آمریکای شمالی، کامیون و خودروی سودمند سال جایزه SUV سال را دریافت کرد و آزمایش کنندگان اولیه – از جمله دیگر تحلیلگران وال استریت – نیز به آن علائم مثبتی دادند. جی پی مورگان گفت این خودرو می تواند تسلا را به چالش بکشد چرا که فورد سابقه و به رسمیت شناختن برند بیشتری دارد.
آنها می گویند: «هدف ما این نیست که استدلال کنیم که یک خودرو لزوماً برتر از خودروی دیگر است (بسیاری از مصرف کنندگان همچنان در دسترس بودن بیشتر مدل Y از ویژگی های رانندگی نیمه خودمختار و برند تسلا را ترجیح خواهند داد، در حالی که دیگران جذب سبک ماخ-ای و در دسترس بودن یک اعتبار مالیاتی فدرال ۷۵۰۰ دلاری خواهند شد)»
در ماه مارس، به نظر می رسید الون ماسک مدیر عامل تسلا از نقش فورد در بازار خودروهای الکتریکی تعریف می کند.
او در پاسخ به یک خبرنگار در مورد پرخطر بودن صنعت خودروسازی توییت کرد: «تسلا & فورد تنها خودروسازان آمریکایی هستند که از دهه ۱۰ استارتاپ های خودرو ورشکسته نشده اند.» “Prototypes are easy, production is hard & being cash flow positive is excruciating.”
—Elon Musk (@elonmusk) March 4, 2021
برخی از کارشناسان شک تسلا می تواند در بالا برای همیشه لطفا برای تسلا سرمایه گذار باقی بماند و عضو سابق هیئت مدیره استیو Westly به CNBC گفت که رقابت در شرکت ماشین الکتریکی از همه طرف تجاوز.
او ماه گذشته به سی ان بی سی گفت: «تسلا قرار نیست برای همیشه پادشاه تپه در برق شود.»
دیگر شرکت های خودرو سازی نیز شروع به ازدحام بازار کرده اند، از استارتاپ های خودروهای الکتریکی مانند لوسید موتورز، فیسکر و ریویان گرفته تا شرکت های خودروساز تثبیت شده تر مانند جنرال موتورز و فولکلوگن.
در ماه فوریه، یک بررسی جی دی پاور از خریداران جدید خودرو دریافت که بسیاری از افرادی که به دنبال خرید اتومبیل های الکتریکی هستند، شرکت های خارج از تسلا را در نظر می گرفتند.
استوارت استتروپ، مدیر ارشد خرده فروشی خودرو در جی دی پاور، در این نظرسنجی می گوید: «می توان استدلال کرد که این نشان می دهد که در حالی که درخواست تجدید نظر تسلا به وضوح نیرومند است، مطلق نیست و می تواند توسط یک جایگزین شایسته آواره شود.»
با وجود تردیدهایی که در مورد آینده نقش تسلا در بازار EV وجود دارد، سهام تسلا در سال گذشته در رای اعتماد سرمایه گذاران بیش از ۶۵۰٪ افزایش یافته است. درآمد این شرکت در سال ۲۰۲۰ از ۲۴٫۶ میلیارد دلار به ۳۱٫۵ میلیارد دلار افزایش یافت، اما پیش بینی های سه ماهه چهارم وال استریت را ۲۰٪ از دست داد.
این شرکت در حال کار برای رقابت در بازار است. این خودروساز قصد دارد یک خودروی ۲۵ هزار دلاری طراحی کند و کارخانه های تولیدی خود را به چین گسترش داده و یک گیگاباکتری شانگهای ساخته است.
چین به احتمال زیاد به عنوان یک بازار کلیدی برای تسلا و صنعت در بزرگ باقی می ماند. در سال ۲۰۲۰ تسلا درآمد خود را در آنجا دو برابر کرد.
دن ایوز، تحلیلگر ودبوش، در ماه مارس به مشتریان گفت: «چین لنچپین رشد برای بازار EV است.» “ما معتقدیم چین می تواند چشم ظاهر تقاضا را به 2021 و 2022 در سراسر هیئت مدیره را ببینید, با گل سرسبد تسلا گیگا 3 رد پا مزیت رقابتی عمده.”
ثبت نام برای اطلاعیه ها از خودی! با آنچه می خواهید بدانید به روز بمانید. اشتراک در فشار اطلاعیه ها

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *