&#x27؛ F9 &#x27؛ رکورد همه گیر گیشه را شکست ، اما همچنین نشان می دهد که صنعت سینما چگونه تغییر کرده است

توسط irmusic4, سپتامبر 17, 2021


‘؛ F9 ‘؛ رکورد همه گیر گیشه را شکست ، اما همچنین نشان می دهد که صنعت سینما چگونه تغییر کرده است
“F9” ، نهمین قسمت از حق رای دادن “سریع و خشمگین” ، آخر هفته پس از یک سال تاخیر به دلیل همه گیری ویروس کرونا ، در سینماهای آمریکای شمالی به نمایش درآمد.
تاخیر نتیجه داد.
“F9” در اولین آخر هفته خود 70 میلیون دلار درآمد کسب کرد ، بهترین افتتاحیه جدید همه گیر. تا کنون بیش از 400 میلیون دلار در سراسر جهان ، از جمله 217 میلیون دلار از بازار اصلی چین ، و بازارهای بین المللی بیشتری در راه است.
یونیورسال ، استودیوی پشت “حماسه سریع” ، اولین استودیویی بود که سال گذشته انتشار مهمی را به عقب راند. دیگران به سرعت دنبال کردند ، یا فیلم ها را تا امسال به تأخیر انداختند ، یا آنها را به پلتفرم های اجاره دیجیتال یا پخش (یا هر دو) هدایت کردند.
پل درگرابدیان ، تحلیلگر ارشد رسانه ای Comscore می گوید: “F9” به دلیل تعهد خود به انتشار “برای اولین بار در تئاتر” که مزایای “اعتبار و انحصاری” را ارائه می دهد ، پاداش می گیرد. ”
تصمیم یونیورسال برای به تعویق انداختن «F9» و اکران انحصاری آن در تئاتر نشان دهنده تعهد به سینماهای جهان بود. حق رای دادن “سریع و خشمگین” تبدیل به یک غول جهانی در گیشه شده است. دو اثر قبلی در حماسه اصلی ، “Furious 7” و “The Fate of the Furious” ، هر دو بیش از 1 میلیارد دلار در سراسر جهان به دست آوردند.
اما “F9” ، علیرغم موفقیت اولیه ، بزرگترین نشانه ای است که نشان می دهد این بیماری همه گیر صنعت تئاتر ایالات متحده و شیوه های توزیع هالیوود را برای همیشه تغییر داده است.
یونیورسال با سه زنجیره بزرگ سینمایی جهان – AMC Theaters ، Cineworld (که مالک Regal است) و Cinemark – توافق کرده اند تا پنجره اختصاصی تئاتر را که بین 75 تا 90 روز قبل از همه گیری بود ، به شدت کاهش دهد.
در حال حاضر بر اساس توافقنامه ها ، یونیورسال می تواند یک فیلم را برای پلتفرم های برتر ویدئویی در صورت تقاضا (PVOD)-مانند iTunes یا Amazon Prime Video-31 روز پس از اکران فیلم در سینماها انتخاب کند ، در صورتی که 50 میلیون دلار یا بیشتر در داخل باز شود ، و پس از 17 روز در صورت افتتاح زیر 50 میلیون دلار (این امر در مورد AMC نیز صدق می کند ، به گفته یک فرد آشنا با معامله ، که قبلاً فقط به عنوان یک پنجره 17 روزه اعلام شده بود).
فرد تخمین زده است که “F9” حداقل پس از 35 روز به PVOD می رسد و شش آخر هفته را به طور انحصاری در سینماها می گذارد. به طور معمول فیلم های جدید در زمان همه گیری برای 20 دلار در کرایه در دسترس بوده است.
این اولین آزمایش بزرگ یونیورسال در مورد نحوه عملکرد یک فیلم پرفروش جهانی جدید در خدمات اجاره دیجیتال خواهد بود.
Dergarabedian گفت: “یک نمایش تئاتری انحصاری حتی بیشتر از این-و در نتیجه اسب بخار درآمد زا-برای این فیلم های پرفروش به نمایش در می آورد.”
اما جف بوک ، تحلیلگر رسانه Exhibitor Relations ، استدلال می کند که یک فیلم “ممکن است شتاب و اهمیت فرهنگ پاپ را از دست بدهد” بین زمان اکران در سینماها و زمانی که به PVOD می رسد.
اما مهم نیست که چه اتفاقی می افتد ، به نظر می رسد که پنجره بلند تئاتر به گذشته مربوط می شود.
برخی از استودیوها در طول همه گیری ، اقدامات شدیدتری نسبت به Universal انجام داده اند. برادران وارنر امسال همه فیلم های خود را همزمان در سینماها و سرویس پخش HBO Max اکران می کند. دیزنی یا فیلم هایی را منحصراً برای دیزنی پلاس (“لوکا” پیکسار) یا همزمان با پرداخت 30 دلار دیگر در سینماها و روی دیزنی+ (فیلم آینده مارول “بیوه سیاه”) منتشر کرده است.
اما در آینده ، استراتژی های توزیع برای اکران های تئاتری بیشتر شبیه فیلم های Universal یا Paramount است ، که برخی از بزرگترین فیلم های خود را (مانند “A Quiet Place Part II”) در پخش کننده Paramount+ 45 روز پس از پخش اکران می کند. تئاترها برادران وارنر با Cineworld برای یک پنجره 45 روزه از سال 2022 قرارداد بسته است (هرچند هنوز فیلم هایی را به طور اختصاصی برای HBO Max می سازد).
بوک می گوید: “اکثر فیلم ها قسمت عمده پول خود را در 10 روز اول اکران به دست می آورند.”
برای اعلان های Insider ثبت نام کنید! با آنچه می خواهید بدانید به روز باشید. برای اعلان های فشار مشترک شوید

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *