توسط irmusic4, سپتامبر 15, 2021


9 ترفند زیركانه روانشناسی كه شركتها برای جلب شما در خرید وسایل استفاده می كنند
و بازاریاب ها ممکن است دانشمند نباشند ، اما آنها مهارت استفاده از روانشناسی شما را بر شما تسلط دارند. با سوiting استفاده از آسیب پذیری شما در برابر شیوه های مختلف تبلیغاتی ، شرکت ها می توانند شما را فریب دهند تا چیزهای بیشتری بخرید و هزینه بیشتری برای آن بپردازید.
ما در مورد برخی از استراتژی هایی که بازاریابان برای جلب توجه مصرف کنندگان استفاده می کنند ، جستجو کرده ایم ، بنابراین می توانید آنها را در بازی خود جلب کنید:
آغاز تبلیغات جهان در روانشناسی مشهور است که قرار گرفتن در معرض یک ایده یا مفهوم می تواند در پاسخ شما به یک موضوع مرتبط دیگر تأثیر بگذارد. به عنوان مثال ، شما با دیدن تصویر یک وعده غذایی خوشمزه به احتمال زیاد کلمه ای مانند “خوشمزه” را تشخیص می دهید تا پس از تصویر یک زباله دان.
در مطالعه ای در سال 2002 ، محققان اندازه گیری کردند که پس زمینه یک صفحه وب بر مشتریانی که قصد خرید ماشین دارند تأثیر می گذارد. هنگامی که پس زمینه سبز با سکه روی آن بود ، مشتریان زمان بیشتری را برای استفاده از اطلاعات هزینه صرف می کردند ، اما وقتی پس زمینه قرمز از شعله های آتش بود ، زمان بیشتری را به بخش ایمنی می پرداختند.
اثر فریب اکونومیست بعضی اوقات ، فقط یک شرکت یک گزینه قیمت اضافی را برای شما در نظر می گیرد تا فکر کنید در حال معامله هستید.
پروفسور دوک روانشناسی و اقتصاد رفتاری ، دان آریلی مطالعه استراتژی بازاریابی مورد استفاده اقتصاددان را انجام داد ، همانطور که وی در یک سخنرانی TED توضیح داد. این مجله سه اشتراک ارائه می دهد: اشتراک آنلاین با 59 دلار ، اشتراک چاپی با 125 دلار و اشتراک چاپی و آنلاین با 125 دلار.
هنگامی که آریلی به 100 دانشجو سه گزینه را ارائه داد ، اکثر دانشجویان ترکیب چاپ آنلاین را انتخاب کردند ، زیرا بهترین گزینه به نظر می رسید. اما وقتی او گزینه فقط چاپ را انتخاب کرد ، اکثر دانشجویان یکی از گزینه های ارزان تر و فقط آنلاین را انتخاب کردند.
توهم کمبود تبلیغات برای خانه های دو خانوادگی در خارج از یک جامعه اقیانوس در منطقه Rockaway در منطقه کوئینز نیویورک دیده می شود تامسون رویترز اگر منابع کمیاب به نظر برسند ، افراد تمایل بیشتری به چیزهایی دارند.
در یک مطالعه کلاسیک در سال 1975 ، محققان به 200 نفر دو شیشه کلوچه یکسان نشان دادند ، به جز یکی 10 کوکی داشت و دیگری فقط دو تا. با کمال تعجب ، مردم کوکی های موجود در شیشه خالی را با ارزش تر ارزیابی می کنند.
امروزه شرکت های هواپیمایی و سایر شرکت ها تمام مدت از اصل کمبود استفاده می کنند (فکر کنید “فقط چند بلیط با این قیمت باقی مانده است!”).
عکس العمل از دست دادن عکس تا به حال به این فکر کرده اید که چرا شرکت ها دوره های آزمایشی رایگان را ارائه می دهند؟ دلیل این امر به نتایج حاصل از مطالعه 1990 مربوط می شود که توسط روانشناس و اقتصاددان رفتاری برنده نوبل ، دانیل کانمن و همکارانش انجام شده است.
این گروه سرانجام دریافت که افراد در مقایسه با به دست آوردن همان چیز ، بیشتر هنگامی که چیزی برای از دست دادن داشته باشند ، اقدام می کنند. به همین دلیل شرکت ها دوره های آزمایشی رایگان را ارائه می دهند ، بنابراین مشتریان می خواهند پس از پایان دوره آزمایشی به اشتراک خود ادامه دهند.
در این مطالعه ، كانمان و همكارانش به مردم لیوان ، شکلات یا هیچ چیز دیگری نمی دادند. مردم سپس این امکان را داشتند که اقلام خود را نگهداری کنند یا با شخص دیگری تجارت کنند.
حدود 86٪ از لیوانهایی که به آنها لیف داده شده است ، نگه داشتن لیوان خود را انتخاب کرده اند ، در حالی که تنها نیمی از کسانی که با هیچ کاری شروع نکرده اند لیوان را انتخاب کرده اند و فقط 10٪ از افرادی که به آنها شکلات داده اند با آنها تجارت می کنند.
متقابل Flickr / MaxVT همانطور که روانشناس رابرت سیالدینی در کتاب خود با عنوان “تأثیر: روانشناسی اقناع” می نویسد ، اگر کسی کاری را برای شما انجام دهد ، به احتمال زیاد می خواهید کاری برای او انجام دهید. به زبان ساده: شما پشت من را خراشید ، من شما را خراش می دهم.
سیالدینی دریافته است که وقتی سرور رستوران چک را با یک نعناع بیاورد ، مردم 3.3٪ بالاتر از حد نرمال خواهند داد. و با دو نعناع ، آنها 20 20 بیشتر راهنمایی می کنند!
دفعه بعد که برای غذا خوردن بیرون می روید به آن فکر کنید.
اثبات اجتماعی REUTERS / دانیل میونوز اساساً ، مردم تمایل به انجام کاری دارند فقط به این دلیل که افراد دیگر آن را انجام می دهند (a.k.a.) با گله رفتن)
رابرت سیالدینی روانشناس در کتاب خود می نویسد به همین دلیل است که کمدی های تلویزیونی از خنده های کنسرو شده استفاده می کنند ، این باعث می شود فکر کنید چیزی خنده دار است فقط به دلیل اینکه دیگران را به این موضوع می خندید.
یا از شبکه های اجتماعی استفاده کنید – افراد یا مارک ها اغلب “پیروان ارواح” را خریداری می کنند که افراد واقعی نیستند ، تا دیگران فکر کنند طرفداران زیادی دارند.

لنگر انداختن مت کاردی / گتی ایماژ لنگر انداختن به این مفهوم اشاره دارد که مردم تصمیماتی اتخاذ می کنند که بیش از حد به اولین اطلاعاتی که می گیرند اعتماد کنند.
به عنوان مثال ، یک مطالعه در سال 2011 نشان داد که چگونه لنگر انداختن بر مذاکرات حقوق و دستمزد تأثیر می گذارد. شرکت کنندگان وقتی پیشنهاد می کردند که حقوق نامناسب بالایی از نامزدها داشته باشند ، پیشنهاد حقوق بالاتری دارند.
شرکت ها غالباً از این روش برای فروش استفاده می کنند ، جایی که آنها قیمت “لنگر” تعیین می کنند و به شما نشان می دهند که محصول تا چه اندازه علامت گذاری شده است. به عنوان مثال ، اگر پیراهن جدید از 100 دلار تخفیف داده شود ، حتی اگر پول بیشتری از مبلغی که معمولاً پرداخت می کنید ، مایل باشید 50 دلار برای یک پیراهن جدید بپردازید.
پدیده Baader-Meinhof artnet.com به عنوان توهم فرکانس نیز شناخته می شود ، این همان اثری است که شما یکبار چیزی را می بینید و ناگهان شروع به دیدن آن در همه جا می کنید. و شرکت ها از این به نفع خود برای فروش محصولات شما استفاده می کنند.
طبق استاندارد اقیانوس آرام ، اصطلاح پدیده باادر-مینهوف در سال 1994 توسط یک مفسر آنلاین ابداع شد ، وی در دو بازه زمانی 24 ساعته نام گروه تروریستی افراطی چپ آلمان را دو بار شنید. استاد زبانشناسی استنفورد آرنولد زویکی اصطلاح “توهم فرکانس” را در سال 2006 ابداع کرد.
این به دو چیز برمی گردد. هنگامی که برای اولین بار با کلمه ، چیز یا ایده جدیدی روبرو شدید ، ناخودآگاه به دلیل چیزی به نام “توجه انتخابی” شروع به مشاهده آن می کنید. سپس ، هر بار که می بینید اثبات دیگری است که نشان می دهد در همه جا وجود دارد ، پدیده ای که به عنوان سوگیری تأیید شناخته می شود.

قدرت حکایت هارون / فلیکر مردم داستان دوست دارند. ساده است.
روانشناسان ، کریستوفر چابریس و دانیل سیمونز ، نویسندگان کتاب “گوریل نامرئی” می گویند که ما برای داستان ها بیش از آمار ارزش قائل هستیم زیرا نمونه های منفرد بهتر در مغز ما می چسبند.
تحقیقات نشان می دهد دلیل قانع کننده بودن داستان ها این است که آنها ما را به مکانی منتقل می کنند که احتمالاً به چیزی باور داریم. تحقیقات دیگر نشان می دهد افرادی که به دنبال موقعیت های عاطفی هستند و کسانی که از تفکر لذت می برند ، احتمالاً توسط داستان ها منتقل می شوند.
شاید به همین دلیل است که بسیاری از آگهی ها دارای توصیفات مشتری هستند ، زیرا آنها داستانی را روایت می کنند که می توانیم با آن شناسایی کنیم.9 ترفند زیركانه روانشناسی كه شركتها برای جلب شما در خرید وسایل استفاده می كنند

 

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *