10 ترفند زیرکانه بازاریابی که شما را مجذوب خود کرده است

توسط irmusic4, آگوست 20, 2021


10 ترفند زیرکانه بازاریابی که شما را مجذوب خود کرده است
بسیاری از آنچه جامعه عادی می داند در واقع از مغز متفکر خلاق با بودجه بازاریابی زیاد نشأت گرفته است.
برخی از شرکت ها حتی برخی از ترفندهای کثیف را برای جلب توجه شما به کار گرفتند. چرا در غیر این صورت آب داسانی سدیم به عنوان یک عنصر دارد؟ نوشیدنی ای که برای تازه کردن در نظر گرفته شده است در واقع دارای عناصر خشک کننده است.
و Doritos حاوی مقدار زیادی MSG است ، دارویی که نه تنها باعث اعتیاد می شود ، بلکه باعث چاقی موش آزمایشگاهی نیز می شود.
از حلقه های نامزدی الماس گرفته تا آب بطری ، در اینجا چند شرکت ما را متقاعد کرده است که ما برای زندگی خود به محصولات آنها نیاز داریم.
روز مادر ، روز پدر ، و آن روزهای تصادفی دیگر تعطیلات واقعی نیستند CuriousDaniel از طریق Flickr پشت طرح: مشخصه
نتیجه: تعطیلات Hallmark
چگونه اتفاق افتاد: تعدادی از تعطیلات جشن گرفته شده است که افراد را مجبور به خرید کارت بدون دلیل مشخص می کنند.
بسیاری معتقدند Hallmark مقصر تعطیلات هوکی است (اگرچه این شرکت به شدت آن را رد می کند).
روز ولنتاین ، روز پدربزرگ و مادربزرگ ، شیرین ترین روز ، روز مادر ، روز پدر ، روز رئیس و روز حرفه ای اداری از نظر تجاری در نظر گرفته می شود زیرا به روزهای مذهبی یا سکولار قابل توجهی وابسته نیست.
Ad Age کمپین تبلیغاتی هالمارک در سال 1944 را با عنوان “وقتی به اندازه کافی برای ارسال بهترینها اهمیت می دهید” نامگذاری کرد ، یکی از 100 کمپین تبلیغاتی برتر قرن. این کمپین مردم را از نظر احساسی با نام تجاری ، محصولات و تعطیلات (خود) اعلام شده مرتبط کرد.
این شعار آنقدر م effectiveثر بود که به تعهد تجاری هالمارک تبدیل شد و 50 سال است که از آن استفاده می شود.
اینجا الماس همیشه به معنی Funky Marc از طریق Flickr نبود پشت طرح: De Beers
نتیجه: تقریباً همه حلقه های نامزدی الماس دارند
چگونه اتفاق افتاد: اوه ، این شیرین است ، شما فکر کردید الماس عاشقانه است. آنها هستند ، اما فقط به لطف De Beers و رکود بزرگ.
در سال 1938 ، پسر سلسله De Beers با آژانس تبلیغاتی N.W. آیر کمپینی که آنها ایجاد کردند تصور از الماس را برای همیشه تغییر داد.
شمال غربی تحقیقات بازار آیر نشان داد که وضعیت افسرده اقتصاد باعث کاهش 50 درصدی فروش الماس و کاهش بیشتر در ارزش دلار آنها شده است. از آنجا که آنها نمی توانند کار زیادی در مورد افسردگی انجام دهند ، N.W. آیر یک کمپین تبلیغاتی را پیشنهاد کرد که با تقویت ارتباط الماس با عاشقانه ، نگرش جامعه را تغییر می دهد.
الماس را باید هدیه عشق دانست. اگر الماس کراوات احساسی داشت ، مردم کمتر در چنین مواقعی سعی می کردند آنها را با پول نقد عوض کنند.
این کمپین بسیار موفقیت آمیز بود ، در رتبه 100 در 100 کمپین برتر قرن تبلیغات در قرن دوم قرار گرفت. الماس از یک جواهر قابل فروش به نمادی از شراکت ابدی و ابدی تبدیل شد.
تا حد زیادی به لطف De Beers ، مردان امروزی تحت فشار قرار می گیرند تا حداقل سه ماه حقوق برای عروس های خود برای حلقه هزینه کنند.
یک منبع آزاد در دسترس 60 میلیارد دلار صنعت و گزارش زنده از طریق Flickr شد پشت طرح: شرکت های آب معدنی ، از جمله پپسی ، نستله و کوکاکولا.
نتیجه: این ایده که آب بطری تمیزتر (و بهتر) از شیر است.
چگونه اتفاق افتاد: الیزابت رویت در کتاب خود با عنوان Bottlemania: How Water Wens on Sales و چرا ما آن را خریداری کردیم نوشت: 92٪ از 53000 سیستم آب محلی کشور با استانداردهای ایمنی فدرال مطابقت دارد یا فراتر از آن است و حداقل به همان اندازه خوب و اغلب بهتر از بطری است. اب.
بنابراین چرا آب بطری آنقدر بزرگ شده که فروش آن در ایالات متحده از آبجو و شیر فراتر رفته است؟

رویت ، که آب را “هدیه رایگان خدا” می نامد ، از این پدیده به عنوان یکی از “بزرگترین کودتاهای بازاریابی قرن 21” نام می برد.
به گفته نوح هال ، استاد حقوق در دانشگاه میشیگان و دانشگاه ایالتی وین ، کمپین تبلیغاتی 5 میلیون دلاری پریر در سال 1977 مقصر رونق صنعت آب بطری است:
“جذابیت سلامتی و تصویر باعث بازگشت آب بطری در سال 1977 شد ، زمانی که پریر یک کمپین بازاریابی 5 میلیون دلاری در ایالات متحده برای آب وارداتی خود راه انداخت.
دکتر چاپل می گوید: بازاریابی و زمان بندی Perrier کاملاً عالی بود ، زیرا از نگرانی های مربوط به آلودگی و آب شیر بی کیفیت استفاده می کرد و یوپی ها را در همان زمان شروع به انعطاف پذیری مصرف کنندگان گرفتار می کرد.
به طور خلاصه ، Perrier “همه چیزهایی بود که یوپی ها در یک محصول تعیین کننده سبک زندگی می خواستند.” پس از موفقیت پریر ، بازار جدیدی ایجاد شد که مستقیماً به رشد فعلی و صنعت آب بطری منجر شد که امروز شاهد آن هستیم. ”
ژیلت به زنان یک ناامنی جدید داد – کار موهای قابل اعتراض از طریق فلیکر پشت طرح: ژیلت و بازار هارپر
نتیجه: زنان در حال حاضر برای اصلاح اصلاحات احساس فشار می کنند

چگونه اتفاق افتاد: یک مقاله در سال 1982 از مجله فرهنگ آمریکا نشان می دهد که اصلاح موهای زنانه ، به ویژه زیر بغل آنها ، توسط بازاریابی مجله ایجاد شده است.
مقاله “موهای بدن زنان قفقازی و فرهنگ آمریکایی” نشان می دهد که انقلاب بدون مو توسط یک حمله سریع بازاریابی ، کمپین بزرگ زیر بغل طراحی شده است.
به گفته نویسنده کریستین هوپ ، کمپین زیر بغل ، توسط ژیلت ، در ماه مه 1915 در بازار هارپر آغاز شد:
اولین آگهی “شامل یک عکس کمری از زن جوانی بود که ظاهراً لباسی پوشیده بود و لباسی شبیه توگا پوشانده بود و یک شانه را پوشانده بود. بازوهای او روی سر او قوس داده و زیر بغل کاملا شفاف را نشان می دهد. قسمت اول آگهی بخوانید “لباس تابستانی و رقص مدرن ترکیب موهای زائد را ضروری می کند.”
در عرض سه ماه ، اصطلاح تکان دهنده “زیر بغل” در حال استفاده بود. در چند آگهی از بهداشت به عنوان انگیزه ای برای خلاص شدن از شر مو یاد شده بود ، اما بیشتر آنها به شدت آرزوی باستانی برای لگن را جذب می کردند. یک تصویر معمولی می گوید: “زن مد می گوید زیر بغل باید به اندازه صورت صاف باشد.”
نایک از طریق Flick دویدن معمولی را ebtg_bwtt معمولی انجام داد پشت طرح: نایک
نتیجه: دویدن تفریحی یک ورزش مهم است
چگونه این اتفاق افتاد: بسیاری از مردم ترجیح می دهند تنها زمانی که تعقیب می شوند بدوند. یا هنگام انجام یک ورزش.
نایک در سال 1988 با کمپین “فقط انجامش بده” این نگرش را تغییر داد.
مستند داگ پرای ، “Art & Copy” ، توصیف می کند که چگونه نایک دویدن تفریحی را به آمریکا آورد در زمانی که ایروبیک (و ریبوک) بسیار مورد توجه بود.
گزارش UnfitTimes.com:
[طبق گزارش آرت و کپی] ، بیل بوئرمن ، بنیانگذار نایک ، مربی دوومیدانی بود که مفهوم محبوب نیوزلند در مورد ورزشکاران غیرحرفه ای برای ورزش دویدن را پذیرفت و در اوایل دهه 1960 به ایالات متحده آورد. بوئرمن کتابی نوشت و به ایجاد برنامه های دویدن در سراسر کشور کمک کرد تا مردم علاقه مند شوند. اکنون تنها چیزی که نایک به آن نیاز داشت کفش مناسب برای تناسب با پای ورزشکاران “معمولی” جدید و شعار مناسب برای فروش آنها بود.
نایک کمپینی را با آژانس Wieden+Kennedy ایجاد کرد که از گناه در کشوری که به سلامت آگاه بودند تغذیه می کرد.
به گفته مرکز تحقیقات کاربردی:
نایک با انتشار یک کمپین تبلیغاتی سخت و بدون مجازات برای زندانیان ، مردم را از ورزش کردن و مهمتر از آن ورزش در نیکس شرمنده کرد.
نایک با کمپین “فقط انجامش بده” و محصول قوی خود ، توانست سهم خود را در تجارت کفش ورزشی داخلی از 18 درصد به 43 درصد افزایش دهد ، از 877 میلیون دلار در فروش جهانی به 9.2 میلیارد دلار در ده سال بین 1988 و 1998 به
عصر تبلیغات کمپین نایک “Just Do It” را در لیست 100 کمپین برتر قرن حاضر قرار داده است.
کوکاکولا شروع به استفاده از یک ماده اصلی اعتیادآور و غیرقانونی کرد پشت طرح: کوکاکولا
نتیجه: افزایش سودا و اعتیاد

چگونه اتفاق افتاد: وقتی اولین بار توسط جان پمبرتون ایجاد شد ، دو ماده اصلی کوکا کوکائین و کافئین بودند.
این نوشابه در یک نقطه حدود 9 میلی گرم کوکائین در هر لیوان داشت ، اما در سال 1903 آن را حذف کردند. در مورد یک محصول اعتیاد آور صحبت کنید.
در حال حاضر کوکاکولا از یک برگ کوکا بدون کوکائین به عنوان ماده اصلی استفاده می کند ، که بسیار کم رنگ است.
نوارهای جنسی باعث ایجاد روند “شهرت بی استعداد” parishiltonjustme.com شد پشت طرح: پاریس هیلتون (پس از آن کیم کارداشیان)
نتیجه: شهرت فوری ، حتی اگر استعداد واقعی ندارید.
چگونه اتفاق افتاد: پاریس هیلتون ، بدنبو بدنام و بلوند ، ممکن است در واقع باهوش تر از آن چیزی باشد که ما فکر می کردیم.
او روند شهرت بی استعداد را با استفاده از نوار جنسی برای شروع حرفه خود آغاز کرد. برخی از محققان بر این باورند که موفقیت وی از پیش تعیین شده بوده است. یکی می گوید: “اگر مدونا 1.0 بازاریابی می کرد ، پس پاریس هیلتون 2.0 بازاریابی می کند.”
پس از اولین فعالیت جنسی خود ، هیلتون یک روزنامه نگار استخدام کرد تا او را در صفحه 6 قرار دهد. با ذکر تنها طراحانی که او می پوشید ، باشگاه هایی که در آنها مهمانی می گذاشت و مارک هایی که او از آنها حمایت می کرد ، شرکتها به زودی متوجه شدند که او یک بیلبورد پیاده روی است. آنها او را به عنوان یک رسانه بازاریابی پذیرفتند.
به گفته Chartreuse ، وبلاگ مدیریت شبکه رسانه های اینترنتی ، “پاریس هیلتون به [مارک ها] توجه کرد ، بنابراین آنها به او توجه کردند … پاریس هیلتون ملکه پیوندها است.”
آنها ادامه می دهند ، “ارزشمندترین کالای امروزی توجه است. و راه های زیادی برای بدست آوردن آن وجود دارد … ترفند واقعی این است که وقتی آن را در اختیار دارید ، با آن کار می کنید. هر زمان که [پاریس] سعی می کند خود را ارتقا دهد ، آن را نمی بیند. کتاب ها ، پرونده ها ، فیلم ها و غیره برای [او] کار نمی کنند. زیرا او در واقع یک پلت فرم است. مانند Digg و YouTube. ”
هافینگتون پست موافقت می کند و پاریس را “یک کارآفرین جوان 26 ساله می داند که میلیون ها دلار در سال در پروژه هایی مانند برنامه تلویزیونی و لوازم آرایشی خود به دست می آورد.”
هافینگتون پست می نویسد: “حقیقت این است که پاریس هیلتون یک نابغه در یک بازی بسیار داغ معاصر است. او در روابط عمومی بهتر است تا هوارد روبینشتاین و ریچارد جانسون با هم قاطی کنند.”
لیسترین جایگزین نخ دندان BillTsiakarosCreative از طریق Flickr شد پشت طرح: لیسترین
نتیجه: مردم تصور می کنند که نخ دندان قابل جایگزینی است
چگونه این اتفاق افتاد: شاید چند سال قبل را به خاطر بیاورید ، لیسترین ادعا کرد که محصولات آنها به اندازه نخ دندان استفاده می شود. امیدوارم شما آن را خریداری نکرده باشید ، زیرا ادعاها دروغ بودند.
در سال 2004 ، یک پرونده حقوقی علیه لیسترین به دلیل تبلیغات دروغین مطرح شد. لیسترین در 15 مورد از 24 محصول خود ادعا کرد که “به طور منظم از نخ دندان استفاده می شود.” این ادعا بر اساس دو مطالعه انجام شده توسط انجمن دندانپزشکی آمریکا بود که توسط تهیه کننده دهانشویه Pfizer تامین مالی شده است.
در سال 2005 ، دنی چین ، قاضی نیویورک دستور توقف تبلیغات را داد و به شواهد قابل توجهی اشاره کرد که نشان می دهد هیچ مقدار دهانشویه نمی تواند جایگزین نخ دندان روزانه شود. چین نوشت: “مزایای استفاده از نخ دندان واقعی است – آنها یک افسانه نیستند.” او تبلیغات لیسترین را اشتباه و گمراه کننده دانست.
ConsumerAffairs.com گزارش می دهد که لباس کلاس در مارس 2010 کنار گذاشته شد ، اما تنها به این دلیل که این ادعا “بیش از حد گسترده” بود و اکثریت مردم هرگز به دلیل عمر مفید کوتاه با تبلیغات روبرو نشدند.
استراحت قهوه از طریق Flick به یک روال معمول برای کار تبدیل شد پشت طرح: دفتر قهوه پان آمریکن
نتیجه: یک دوز روزانه از زمان استراحت برای نوشیدن قهوه
چگونه اتفاق افتاد: اکثر آمریکایی ها در طول روز کاری یک استراحت قهوه را می دزدند تا انرژی زیادی دریافت کنند و سوخت گیری کنند.
از کمپین تبلیغاتی Pan American Coffee Bureau در سال 1952 برای پذیرش این امر به طور گسترده تشکر کنید.
طبق کتاب مارک پندرگراست ، زمینه های غیرمعمول: تاریخ قهوه و چگونگی تغییر آن در جهان ما ، بودجه سالانه 2 میلیون دلاری تبلیغات PACB این روال روزانه را ایجاد کرد:
این دفتر یک کمپین رادیویی ، روزنامه ای و مجله ای با موضوع “به خودتان قهوه استراحت دهید-و آنچه قهوه به شما می دهد دریافت کنید” راه اندازی کرد. این دفتر نام و مجازات رسمی را برای روشی که در طول جنگ در کارخانه های دفاعی آغاز شده بود ، اعلام کرد ، زمانی که تعطیلات برای قهوه به کارگران یک لحظه آرامش مورد نیاز را همراه با تکان خوردن کافئین می داد.

چارلز لیندسی ، مدیر دفتر ، در اواخر سال 1952 نوشت: “در یک فاصله بسیار کوتاه ، استراحت قهوه آنقدر کاملاً تبلیغ شده بود که این عبارت بخشی از زبان ما شده است.”

پس از مبارزات انتخاباتی ، 80 درصد از شرکت های نظرسنجی استراحت قهوه را معرفی کردند.

اینجا شرکت های سیگار نیکوتین به سیگاری ها اضافه کرده اند پشت طرح: شرکت های سیگار/دخانیات
نتیجه: سرطان و اعتیاد شدید.
چگونه اتفاق افتاد: به لطف کلمب ، دخانیات مدت ها بخشی از تاریخ ما بوده است. اما این باعث نمی شود که شرکت های سیگار از مقادیر بیش از حد نیکوتین برای قلاب کردن افراد استفاده کنند.
در طول جنگ جهانی اول ، شرکت های سیگار بازاریاب های باهوشی بودند. با پایان جنگ ، سربازان با اعتیاد به نیکوتین به خانه بازگشتند که منجر به افزایش شدید فروش شد.
اکنون همه از آثار مضر سیگار آگاه هستند ، اما شرکت ها همچنان سیگارها را با مواد اعتیادآور فریب می دهند. Associated Content گزارش یک مطالعه در سال 2006 توسط وزارت بهداشت ماساچوست را ارائه می دهد. این مطالعه نشان داد که میزان نیکوتین در چوب های سرطانی در حال افزایش است. تقریباً همه مارک های سیگار نسبت به سال 2000 10 تا 20 درصد نیکوتین بیشتری دارند.
گاهی اوقات ، ایده های دیوانه کننده خودشان را می فروشند. بررسی کنید: snuggieshuffle.com ایده های مسخره ای که مردم را به طرز مضحکی ثروتمند کرد>

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *