یکی از مدیران تبلیغات توضیح می دهد که چگونه Burning Man یک جشنواره بازاریابی گسترده است

توسط irmusic4, آگوست 18, 2021


یکی از مدیران تبلیغات توضیح می دهد که چگونه Burning Man یک جشنواره بازاریابی گسترده است
اگر می خواهید یک مثال از نحوه ایجاد یک نام تجاری امروز داشته باشید ، هیچ مکانی بهتر از Burning Man وجود ندارد ، جشنواره ای که هر ساله در قلب صحرای نوادا برگزار می شود. هرکسی که با Burning Man درگیر باشد قسم می خورد که این کار کاملاً عاری از “بازاریابی” است و این دقیقاً همان چیزی است که آن را به بازاریابی درخشان تبدیل می کند ، حدود 2017.
اولین سرنخ من مبنی بر اینکه این افراد می دانند چه کار می کنند در ورودی جشنواره بود که در آن یک تابلو 10 اصل Burning Man را اعلام کرد.
طرح مارک دقیقاً برای همه قابل مشاهده بود ، مانند یک مانیفست مارک یا استراتژی مارک خوب طراحی شده که در هر نمایندگی مارک خوب می دیدید. کادر شماره یک را علامت بزنید.
10 اصل Burning Man Jon Bond همه کارهایی که در Burning Man انجام می شود (یا ممنوع) مستقیماً از این فهرست اصول “نام تجاری” بیرون می آید ، معروف ترین آنها “هیچ اثری بر جای نگذارید” ، به این معنی که هیچ مدرکی وجود ندارد 70 هزار نفر در اینجا زندگی می کردند. آنها این اصل را جدی تر از بقیه می دانند ، تا آنجا که بر تلاش پاکسازی هر کمپ نظارت می کنند و مجازات هایی را برای کسانی که به اندازه کافی سختگیر نیستند اعمال می کنند. حتی یک نام مرد سوزان برای پناهندگی وجود دارد که ناخواسته در محل ، مواد باقی مانده است خارج از محل ، یا “Moop” که Burners آن را می نامند. این زبان محرمانه یکی دیگر از عناصر مهم است که جامعه را ایجاد می کند ، باعث می شود شرکت کنندگان احساس کنند “خاص” هستند و این افراد را به برند متصل می کند – هیچ تفاوتی با روشی که استارباکس قهوه متوسط ​​را به “Grande” و بزرگ به “venti” تغییر نام داده ، ندارد. زبان رکن اصلی فرهنگ است
خوب ، پس Burning Man چیست و چه جذابیتی دارد؟ به طور خلاصه ، تعطیلات است. مگر اینکه به جای اینکه فقط به مکان دیگری بروید ، در جهان متفاوتی زندگی می کنید که دارای کدهای رفتاری متفاوتی نسبت به سایر نقاط است. این فاصله ای از شغل شرکتی شماست که در آن باید لباس خاصی بپوشید ، و جایی که افراد بیش از حد متمرکز و مشغول به کار نیستند تا بتوانند توقف کنند و چت کنند ، یا خیلی علاقه مند هستند تا به شما در موفقیت کمک کنند.
در Burn ، همه اهمیت می دهند. یا حداقل به نظر می رسد که آنها برای یک هفته در سال. هر چه دارم مال تو هم هست
این شبیه فروشگاه رایگان در Haight Ashbury در تابستان عشق (1967) است که در آن می توانید هر آنچه را که نیاز دارید به صورت رایگان ببرید. تشنه؟ اینجا یک نوشیدنی است. گرسنه؟ مقداری از غذای ما را بردارید. یا یک جواهر که فقط برای مشعل ساخته ام.
من نمی دانم آنها در 51 هفته دیگر سال چگونه هستند ، اما حداقل در این یک هفته ، به نظر می رسید که همه از اصول اصلی Burning Man پیروی می کنند.
البته برای پایبندی به این اصول باید فداکاری هایی انجام شود. در اینجا یک لیست جزئی وجود دارد: خواب اختیاری است ، آرام در زیر 90 دسی بل در هر زمان ، روز یا شب به شدت ممنوع است. رابطه جنسی از هر نوع با هر کسی در هر کجا خوب است ، اما هشدار برای کسانی که دوست دارند سیگار بکشند ، مطمئن شوید که ته سیگار خود را در بازی نمی اندازید.
و در مورد موسیقی ، تقریباً همه وقت تکنو است. بنابراین اشعار ویژگی دیگری است که ظاهراً باید برای خیر بیشتر قربانی شود.
مد سوزاندن مرد جان باند. خیلی بزرگ. برندی مانند Corona ممکن است (در صورت خوش شانس بودن) یک آیین واحد مانند فشار دادن آهک در بطری داشته باشد ، اما Burning Man دارای آیین های زیادی است. ابتدا لباس هایی که ترکیبی از هالووین و مردم روستا هستند. و برای بسیاری ، “لباس” خوب است ، چگونه می توانم این را بگویم ، لباسی که شما در آن متولد شده اید (که ظاهراً هیچ کس غیر از من متوجه آن نشده بود). رسم دیگر بغل کردن است. این بخشی از روح سوزان بخشیدن است. چند بغل؟ فقط تصور کنید چند بار در روز می گویید لطفا یا تشکر می کنید. در Burn ، هر یک از آنها یک لحظه در آغوش گرفتن است.
این تضاد آرمانشهر با دنیای واقعی الهام بخش بسیاری از افراد است که در زندگی خود در خانه تجدید نظر کنند. من با زنی ملاقات کردم که به معنای واقعی کلمه این هفته کار خود را با ارسال کارت پستال کارت پستال مرد سوزان به رئیس خود ترک کرد. مطمئنم که اولین بار است سپس اتومبیل های هنری معروف وجود دارد.
وسایل نقلیه فوق العاده پیچیده ای که از قایق های تفریحی 70 پا با چرخ گرفته تا باشگاه های رقص قابل حمل که 50 تا 100 نفر را در اینجا بیشتر بخوانید در خود جای داده اند. سپس گرد و غبار وجود دارد. این اجتناب ناپذیر است ، بنابراین هرچه زودتر مبارزه با آن را متوقف کنید ، بهتر است. عصر به اینجا رسیدم و روز بعد که از خواب بیدار شدم کفش های مشکی ام را پیدا نکردم.
لباس ها قسمت بزرگی از Burning Man Jon Bond هستند به این دلیل که آنها آنقدر گرد و خاک گرفته بودند که شبیه کفش های سفید بودند و من آنها را تشخیص نمی دادم. هنگامی که وارد محدوده رویداد می شوید ، افراد اولیه برای ایجاد فرایند تسلیم در گرد و غبار همیشه دراز کشیده می شوند. قرار است بخشی از این تجربه باشد ، اما فکر نمی کنم کسی وقتی به خانه می رسد گرد و غبار را از دست بدهد. پس از چند روز ، من دیگر متوجه آن نشدم ، اما هرگز به حدی نرسیدم که از آن لذت ببرم ، همانطور که تصور می شود. جذابیت تجاری صرف برای شرکت کنندگان چیست؟ در اصل ، این فرمول قدیمی هیپی از 1960 با اهداف بالاتر به همراه بسیاری از رابطه جنسی ، مواد مخدر و موسیقی (همه وقت تکنو) است. آیا عکسهای معروف وودستاک در روزهایی که باران باریده است را می شناسید؟ فقط خاک را با خاک جایگزین کنید و به آن رسیدید.
اوج همه مناسک البته خود مرد سوزان است. به منظور نماد اهمیت زندگی در لحظه (نمادگرایی بصری و شمایل نگاری یکی دیگر از سنگ بناهای مارک تجاری عالی است) و قدردانی از آنچه دارید زیرا “هیچ چیز دائمی نیست”.
مرد مجسمه چوبی عظیم و مفصلی است که می تواند یک قطعه منحصر به فرد خود در دنیای واقعی باشد. همه اتومبیل های هنری و اکثر مردم دور این مراسم جمع می شوند.
دامنه Burning Man چشمگیر است جان باند مقیاس باور نکردنی است. آتش بازی های شعله ور 100 متری ، موسیقی ، رقاصان آتش ، حلقه ای از 100 یا بیشتر ماشین های هنری و 70،000 نفر را تصور کنید. اگر مایاها می توانستند چنین تجربه ای را کنار بگذارند ، فقط با فداکاری انسانی اذیت نمی شدند. امروزه هر مارکی با استراتژی محتوا چه خواهد بود؟
بدون هیچ مشکلی ، Burning Man یک برنامه کامل از سمینارهای آموزشی را در طول روز ارائه می دهد (زمانی که اکثر مشعل ها در خواب هستند یا سعی می کنند جایی را برای استراحت در خارج از گرمای 100 درجه پیدا کنند). برنامه درسی یک روز معمولی چیزی شبیه به این است: رابطه جنسی ، مواد مخدر ، رابطه جنسی و مواد مخدر ، مد ، رابطه جنسی ، رابطه جنسی و مد ، معنویت ، رابطه جنسی ، معنویت جنسی ، تکرار.
از لحاظ منطقی ، جشنواره به اردوهایی از 20 نفر تا بیش از 100 نفر تقسیم می شود. برخی دارای موضوعات هستند. برخی از اتومبیل های هنری حمایت می کنند که به آنها هویت قبیله ای و اعتبار می بخشد (ترجمه: رابطه جنسی بیشتر).
برخی به خاطر غذای خود (که البته برای همه باز است) یا قطعه کوچک خود از افسانه Burning Man شهرت دارند.
سوزاندن انسان مانند جامعه دیگری است جان باند این سیستم تجزیه به قبایل کوچکتر چسبندگی جامعه را نسبت به نام تجاری افزایش می دهد و نحوه ارتباط عمیق جانبازان نظامی با شاخه خدمات و حتی واحد آنها را افزایش می دهد. در بازاریابی ، تقسیم بندی اولیه نامیده می شود. شاید قوی ترین دستاورد Burning Man تعهدی باشد که این مشعل ها به جشنواره می دهند. هزینه و تلاش برای ایجاد و ساختارشکنی یک کل شهر ، ذهن را متاثر می کند. جذب و جذب مشتری به طرفدار فوق العاده Burning Man کاملاً طبیعی است.
این نشان می دهد که شما نمی توانید عشق بخرید. مردم برای اهداف بالاتر خرید می کنند ، و این ستون فقرات جامعه است. این هارلی دیویدسون روی اسید است. اکثر برندها می توانند در مورد رسانه های به دست آمده ، وفاداری و ایجاد اجتماع از Burning Man اطلاعات زیادی کسب کنند.
جالب اینجاست که میزبانان من این هفته بنیانگذاران یک انجمن شناور جدید بودند: itsafloat.com.
ایده این است که کشتی های تفریحی متوسط ​​را جایگزین کرده و اسکله هایی مانند آپارتمان را بفروشید ، سپس به طور مداوم در سراسر جهان حرکت کرده و فرهنگ ها و تجربیات مختلف را کاوش کنید. آنها قصد دارند از بسیاری از درسهای Burning Man به عنوان الگو استفاده کنند.
کشتی ها با استفاده از سوخت کمتری نسبت به کشتی های سنتی ، به آرامی در سراسر جهان حرکت خواهند کرد. آنها به اعضای خود یادگیری و اکتشاف مداوم ، مشارکت در فرهنگ های محلی و نه فقط مشاهده را ارائه می دهند.
مطالب مرتبط همه چیز در Burning Man Jon Bond می سوزد به جای یک گردشگر منفعل ، اعضا به عنوان “شهروندان جهانی” در معرض فرهنگ های جدید قرار می گیرند و مسئولیت حفاظت از این فرهنگ ها را با کمک های نهادینه شده زمان و پول بر عهده می گیرند. اینها بذر اصول ، مناسک ، زبان و اقوامی است که توسعه می یابد. آنها می توانند بدتر از استفاده از Burning Man به عنوان الهام خود عمل کنند. درس کلیدی از Burning Man این است که بهترین نوع بازاریابی امروزه آن نوع است که برای ایجاد ادیان ، ملت ها ، جنبش های فرهنگی و جوامع استفاده می شود. نوعی که برای اکثر ما به عنوان بازاریابی کاملاً غیرقابل تشخیص است.
جان باند ، رئیس و سرپرست اصلی شرکت The Shipyard ، یک شرکت بازاریابی دیجیتال مستقر در کلمبوس ، اوهایو است. باند قبلاً به عنوان مدیر عامل شرکت تبلیغاتی اجتماعی Big Fuel فعالیت می کرد و در تاسیس آژانس تبلیغاتی Kirshenbaum Bond & Partners همکاری کرد.
برای اعلان های Insider ثبت نام کنید! با آنچه می خواهید بدانید به روز باشید. برای اعلان های فشار مشترک شوید

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *