چرا رسانه های اجتماعی اکنون برای مدیران عامل ضروری است

توسط irmusic4, آگوست 5, 2021


چرا رسانه های اجتماعی اکنون برای مدیران عامل ضروری است
موج کنونی در آغوش گرفتن از رسانه های اجتماعی به عنوان یک ابزار تجاری ارزشمند ، ابر بزرگی از گرد و غبار را ایجاد کرده و لایه های جدیدی از سردرگمی را برای مدیران ارشد و سایر رهبران ایجاد کرده است.
اکثر مدیران عامل تصور می کنند که شبکه های اجتماعی پیشرفت مهمی برای ارتباطات تجاری است ، اما آنها مطمئن نیستند که چگونه می توان از این فناوری برای دستیابی به مزیت رقابتی به طور کامل استفاده کرد. این به این دلیل است که رهبران اغلب در تمایز بین اطلاعات “اجتماعی قابل عمل” و آنچه من دوست دارم “سر و صدای اجتماعی” ساده قدیمی بنامم مشکل دارند. تفاوت اساسی بین این دو وجود دارد.
اجتماعی قابل عمل را به عنوان اطلاعات مفیدی در نظر بگیرید که می توان برای بهبود نتایج کسب و کار اقدام کرد. از طرف دیگر ، سر و صدای اجتماعی شامل بیش از حد زیادی از داده ها است که پیام یا معنای اصلی را غرق می کند.
بیشتر بخوانید تقریباً سه چهارم مدیران ارشد در ایالات متحده معتقدند رهبران C-Suite که از رسانه های اجتماعی برای برقراری ارتباط با مأموریت اصلی و ارزش های تجاری خود استفاده می کنند ، قابل اعتمادتر از کسانی هستند که رسانه های اجتماعی را قبول نمی کنند. این یافته شگفت آور از نظرسنجی مدیرعامل اجتماعی جهانی در سال 2014 توسط Brandfog ، یک شرکت مشاوره شبکه های اجتماعی برای مدیران عامل بدست آمده است. بررسی Brandfog همچنین نشان می دهد که 82 درصد از رهبران ارشد فکر می کنند استفاده اجرایی از رسانه های اجتماعی باعث افزایش آگاهی از برند می شود و به ایجاد رهبری صنعت کمک می کند.
رسانه های اجتماعی یک روش مفید برای جذب دانش جامعه و افزایش خلاقیت گروه ارائه می دهند. با این حال بسیاری از ابزارهای رسانه های اجتماعی سازمانی که امروز وجود دارد ، به همه افراد درگیر اجازه می دهد تا با دیگران ارتباط برقرار کنند. این پویایی را ایجاد می کند که در آن پیروان سرسخت صدای خود را می شنوند و ادامه می دهند ، و باعث می شود بسیاری دیگر از منطقه خارج شوند و به طور کلی از روند جدا شوند. این وضعیت ناخوشایند امروز بسیاری از مشاغل است.
رهبران کسب و کار بیشتر بخوانید برای موفقیت به عنوان مدیر عامل اجتماعی نسل جدید باید با تیم های داخلی ، شرکا و مشتریان خود تعامل بیشتری داشته باشند. اما این به رهبران نیاز دارد تا به جای میزبانی رایگان و ناخواسته اجتماعی ، مکالمه های اینگونه شبکه های اجتماعی را مهار ، کنترل و تنظیم کنند. این چالشی است که اکثر مدیران عامل در مورد اجتماعی با آن روبرو هستند ، خواه این موضوع را درک کنند یا نکنند.
برای کار اجتماعی در C-suite ، مدیران عامل می توانند از نرم افزار تأمین منابع گسترده یا ابزارهای “اجتماعی فعال” جدید برای درخواست بازخورد از گروه های بزرگ استفاده کنند. به عنوان مثال ، روسای بخش ها یا مدیران فروش می توانند ایده های خود را ارائه دهند و به بهترین ها رای دهند تا اقدامات گروهی خود را دنبال کنند. این قالب دموکراتیک خرید بیشتری را از طرف رای دهندگان ایجاد می کند ، که به نوبه خود به افراد با انگیزه و تیم های بهتر هم تراز منجر می شود.
مدیرعاملان همچنین باید مخاطبان را در هر ابتکار شرکت دهند ، و این برنامه “اجتماعی برای همه” را از بین می برد. به عنوان مثال ، برخی از پروژه های تأمین منابع انسانی ممکن است کارمندان داخلی را به مشارکت دعوت کنند ، در حالی که برخی دیگر ، بسته به تمرکز پروژه ، فقط از شرکای خارجی یا تأمین کنندگان س quال می کنند.
جنبه مهم دیگر این فرآیند شامل ساختاربندی مباحث مربوط به جمعیت در اطراف موضوعات خاص خاص و مسدود کردن سایر موضوعات است که توسط گروه اجتناب می شود. رهبران همچنین می توانند مباحث اجتماعی خود را با بیان برخی از اظهارنظرها به صورت ناشناس به منظور جلب انتقادات آشکار ، در عین حال که هنگام رأی دادن به اولویت های مشترک ، از کاربران بخواهند که به طور واضح شناسایی و پاسخگو باشند ، آن را درمان کنند.
همه اینها برای مدیران عامل بسیار مهم است. رهبران باید از اتاق های هیئت مدیره خود خارج شده و از سلسله مراتب سفت و سخت خود فرار کنند تا با انتخاب کنندگان واقعی درگیر شوند. طبق نظرسنجی Brandfog ، 83 درصد از رهبران ارشد فکر می کنند مدیرعاملانی که به طور فعال در شبکه های اجتماعی شرکت می کنند می توانند ارتباط بهتری با مشتریان ، کارمندان و سرمایه گذاران خود برقرار کنند.
رسانه های اجتماعی به رهبران این قدرت را می دهند تا با گوش دادن واقعاً به صدای ذینفعان ، سپس اقدامات ملموسی را براساس این پیشنهادات ، تا حد زیادی این سطح از مشاركت را افزایش دهند. Crowdsourcing همچنین یک روش سازنده برای به دست آوردن بینش عمیق از دانش جمعی کل یک گروه ، نه فقط از یک تیم رهبری عایق ، فراهم می کند.
این مزایای مهم ارزش ذاتی مدیرعاملی اجتماعی بودن را تشکیل می دهد ، در حالی که تردیدهای جدی در مورد عقب ماندگی هایی که از رسانه های اجتماعی دوری می کنند ایجاد می کند. ترجیح می دهید برای کدام نوع رهبر کار کنید ، یا راه دیگری را انتخاب کنید ، دوست دارید کدام نوع رهبر شوید؟
برای اعلان های Insider ثبت نام کنید! با آنچه می خواهید بدانید به روز باشید. برای اطلاع رسانی های فشرده مشترک شوید

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *