دعوای حقوقی مبتنی بر تماس تلفنی ضبط شده پنهانی ادعا می کند Google تبلیغاتی را که پول خود را برای کلیک های تقلبی خرج می کنند بازپرداخت نمی کند

توسط irmusic4, جولای 25, 2021


دعوای حقوقی مبتنی بر تماس تلفنی ضبط شده پنهانی ادعا می کند Google تبلیغاتی را که پول خود را برای کلیک های تقلبی خرج می کنند بازپرداخت نمی کند

یک شرکت تبلیغاتی وب به نام AdTrader ، که کارکنانش به طور پنهانی مکالمه تلفنی را با یکی از مدیران گوگل ضبط کرده اند ، در یک دادخواست طبقاتی ادعا می کند که گوگل وقتی متوجه می شود این تبلیغ دهندگان برای کلیک های جعلی یا غیر معتبر هزینه کرده اند ، مبلغی را به تبلیغ دهندگان پس نمی دهد.
اگر این طرح موفقیت آمیز باشد ، می تواند Alphabet ، شرکت مادر گوگل را تحت فشار قرار دهد تا ده ها یا صدها میلیون دلار به تبلیغ دهندگانی که پولشان در وب سایت هایی خرج شده بود که بعداً گوگل تخطی از قوانین خود کرد ، بازپرداخت کند. این دادخواست با استناد به گزارشی در سال 2014 ادعا می کند AdX در هر ساعت 1 میلیون دلار برای ناشران خود درآمد کسب می کند.
سخنگوی Google گفت: “ما مشتاقانه منتظر بررسی شکایت خاص هستیم. از آنچه در مطبوعات خوانده ایم ، این ادعاها خالی از لطف نیست. ما از مدت ها قبل سیاست بازپرداخت تبلیغ کنندگان را برای ترافیک نامعتبر داریم. همانطور که اخیراً اعلام کردیم ، این در حال حاضر است در حال گسترش است و شامل تبلیغاتی است که از طریق DoubleClick Bid Manager خریداری شده است. ” این اعلامیه در ماه سپتامبر اعلام شد.
گوگل احتمالاً با این پرونده مبارزه خواهد کرد. این شرکت انگیزه دارد بازیگران بد را از سیستم خود حذف کند تا اطمینان حاصل کند که موجودی تبلیغات خود از کیفیت بالایی برخوردار است و باعث می شود که تبلیغ کنندگان برای کارهای بیشتر بازگردند.
این غول جستجو سالها از شایعات بی اساس مبنی بر حفظ پول هزینه شده از طریق سیستم های تبلیغات خود در وب سایت هایی که قوانین آن را نقض می کنند ، رنج می برد. این شرکت معمولاً در توضیح علل دلیل ناكام گذاشتن ناشران از سیستم عامل خود با مشكل روبرو است زیرا انجام این كار سرنخ هایی را به اپراتورهای شرور در مورد چگونگی جلوگیری از تلاش برای شناسایی کلاهبرداری گوگل ارائه می دهد. گوگل همچنین گرفتار وب سایت ها و تبلیغ کنندگان بی کیفیتی است که سعی می کنند سیستم های خود را به نفع خود بازی کنند و شناخته شده است که این شرکت در مورد حذف آنها تهاجمی است.

* دادخواست را از اینجا بارگیری کنید. تقریباً 500000 دلار – از بین رفته است حدود 80 میلیارد دلار از درآمد سالیانه 90 میلیارد دلاری گوگل از طریق فروش تبلیغات حاصل می شود. خیلی ساده ، گوگل مجموعه گسترده ای از سیستم عامل ها را ارائه می دهد که از طریق آن تبلیغ کنندگان هزینه می کنند تا تبلیغات خود را در هزاران وب سایت موجود قرار دهند. تبلیغ کنندگان به سادگی نوع افرادی را که می خواهند هدف قرار دهند انتخاب می کنند – برای مثال بر اساس جنسیت یا مکان – و Google آن تبلیغات را به طور خودکار در وب سایت هایی قرار می دهد که متناسب با این مصوبه باشد. به همین ترتیب ، Google به ناشران وب سایت اجازه می دهد فضای تبلیغاتی خالی خود را برای فروش در آن سیستم ها ارائه دهند. این تجارت به اندازه ای سودآور و پیچیده است که شرکت های مدیریت آگهی برای کمک به تبلیغ کنندگان و ناشران برای دستیابی به بهترین معاملات پدید آمده اند.
AdTrader مستقر در نیوجرسی یکی از این شرکت هاست. ادعای دادگستری فدرال ایالات متحده هنگامی که آنها با یک مدیر تلفنی آنلاین با مدیر آنگونی گوگل ، آنتونی ناکاچه ، تماس تلفنی داشتند ، کارمندان این شرکت به این باور رسیدند که در پرداخت های آنها از Google اختلاف مالی وجود دارد. در این تماس ، ناكاچه ادعا كرد كه 476،622 دلار پرداخت شده توسط تبلیغ كنندگانی كه در سایت هایی كه از قوانین گوگل جلوگیری می كنند استفاده می شود ، به مشتریان تبلیغاتی AdTraders مسترد می شود. آنچه Nakache نمی دانست ، AdTrader ادعا می کند ، این است که AdTrader هم به عنوان خریدار و هم به عنوان فروشنده فضای تبلیغاتی برای مشتریان خود عمل می کرد و بنابراین می توانست بررسی کند که آیا این مبلغ 476،622 دلار واقعاً به حساب مشتریانش رسیده است یا خیر.
این ادعا ادعا می کند که این مبلغ هرگز توسط مشتریان از Google دریافت نشده است و در نتیجه AdTrader مبلغی را به مشتریان خود بازپرداخت می کند. “” از مدت ها قبل به تبلیغ دهندگان وعده داده شده بود اگر Google تشخیص دهد که نمایش یا کلیک روی تبلیغات آنها بی اعتبار است ، بازپرداخت یا اعتبار دریافت می کنند. به نظر می رسد که گوگل هرگز به این قول احترام نگذاشته است ، و این دادخواست برای این است که گوگل را مجبور کند تا مبلغی را که به تبلیغ دهندگان خود بازپرداخت می کند ، بپردازد. ”
تماس مخفیانه ضبط شده در 19 مه 2017 ، Google در یک ایمیل به AdTrader اطلاع داد که حساب DoubleClick Ad Exchange (AdX) خود را به حالت تعلیق درآورده است و 476،622 دلار از فروش آگهی متعلق به آن کسر می شود. این شرکت همچنین از سیستم عامل AdX شروع به کار کرد. ایمیل Google به طور خاص دلیل ممنوعیت AdTrader نبود ، اما در آن ذکر شده است که قرار دادن تبلیغات در سایتهایی با مشکلات “ناوبری گمراه” مانند “پیوند به محتوایی که وجود ندارد” ، به عنوان نمونه ای از تخلفاتی که AdTrader می تواند مرتکب شود.
طی پنج روز آینده ، AdTrader در تلاش بود تا دریابد که چرا Google پول نقد خود را نگه داشته است. در تاریخ 24 مه 2017 ، شخصی از کارکنان AdTrader شروع به ضبط یک تماس تلفنی با Google Nakache کرد. در این دادخواست آمده است که کارمند Google در ایرلند و کارمند AdTrader در آن زمان از ایالات متحده خارج شده اند ، بنابراین قانون حریم خصوصی ایالات متحده در این تماس اعمال نشده است. طبق متن تهیه شده برای دادخواست ، مکالمه به این صورت پیش رفت:
AdTrader: کل مبلغ به تبلیغ کنندگان بازپرداخت می شود؟
ناکاچه: بله
AdTrader: آیا این بدان معناست که هر برداشت و هر کلیک برای همه ناشران ما…
ناکاچه: دقیقاً. هرچیزی که در حساب است ، این حساب خط مشی ما را نقض می کند ، تبلیغات تحت تأثیر قرار گرفته اند و در نتیجه ما تصمیم گرفته ایم که به همه تبلیغ کنندگان و کلیه موارد اشتراک مجدد از Google بازپرداخت کنیم.
***
AdTrader: بنابراین ، هر تبلیغ دهنده ای که طی دو ماه گذشته از هر ناشر ما یک برداشت خریداری کرده است ، پول خود را پس می گیرد؟ درسته؟
ناکاچه: بله
***
AdTrader: می بینم خوب ، بنابراین ما نمی خواهیم چیزی دریافت کنیم مگر اینکه درخواست تجدید نظر موفقیت آمیز باشد به ما چیزی پرداخت نمی شود.
ناکاچه: نه ، پول به تبلیغ کنندگان بازپرداخت می شود.
AdTrader: بنابراین ، خواه درخواست تجدیدنظر موفقیت آمیز باشد یا نه ، باز هم پرداختی دریافت نخواهیم کرد ، آیا این درست است؟
ناکاچه: بله

* در اینجا به تماس تلفنی گوش دهید. با تعجب ، AdTrader از سایر مشتریان خود پرسید كه آیا تا به حال از Google بازپرداخت دریافت كرده اند. هیچ یک از آنها هیچ پولی دریافت نکرده اند.
شاکیان نمی گویند هر ساله چه مقدار پول از ناشران در اختیار گوگل می گیرد. گوگل میزان درآمد حاصل از محصولات مختلف تبلیغات آنلاین خود را که شامل DoubleClick Ad Exchange ، DoubleClick Bid Manager ، AdWords ، AdSense و غیره است ، مشخص نمی کند. بنابراین ارزیابی اینکه چه مقدار پول در معرض خطر است در صورت از دست دادن یا حل و فصل پرونده گوگل دشوار است.
گوگل صدها برنامه و سیستم عامل مختلف دارد که فروش آن را تولید می کند ، اما درآمد آن را فقط به 5 بخش بزرگ تقسیم می کند. برخی از محصولات مانند AdX و Bid Manager می توانند برای خرید تبلیغات Google در بیش از یک بخش استفاده شوند.
گوگل طبق گزارش سالانه خود ، سال گذشته 15.5 میلیارد دلار از بخش “اعضای شبکه Google” خود که شامل ناشران وب است ، درآمد کسب کرد.
مشخص نیست که چند درصد از طریق AdX هزینه می شود یا چند درصد توسط Google در شرایط مناقشه هزینه می شود. برایان ویزر ، تحلیلگر ارشد تحقیقات در Pivotal Research Group که سالها تحت پوشش Google بوده است ، معتقد است که 14 میلیارد دلار ممکن است از طریق سیستمی که AdTrader از آن استفاده می کرد ، عبور کند. اما او این را “حدس خام” می نامد زیرا “دانستن آن با دقت بسیار دشوار است.”
به طور جداگانه ، گوگل در ماه آگوست گفت که پس از کشف کلیک های نامعتبر بر روی تبلیغات خریداری شده در Q2 2017 از طریق DoubleClick Bid Manager ، 7-10٪ از کل خریدها را به تبلیغ دهندگان بازپرداخت می کند.
به دادخواست دیگری وضعیت عمل طبقاتی اعطا شده است. ادعاهای AdTrader شباهتی به مجموعه موارد مشابهی دارد که در سال اینجا 2014 مطرح شد ، زمانی که گوگل توسط حداقل هفت ناشر وب متهم شد که میلیون ها هزینه تبلیغات را که سایت های خود با استفاده از برنامه AdSense گوگل به دست آورده اند ، اشتباه گرفته است . همه سایت ها ادعا می کنند که از قوانین سختگیرانه تبلیغات گوگل پیروی می کنند و برخی می گویند که توسط کارمندان فروش گوگل تشویق شده اند که به کار خود ادامه دهند. اما پس از آن حساب های AdSense آنها ناگهان لغو شد و تمام پول ادامه مطالب حساب های آنها برداشته شد. Google درخواستهای تجدیدنظر آنها را رد کرد و جزئیات کمی در مورد آنچه باعث لغو شده است ، ارائه نداد.
سه شرکت شکایت کردند. یکی از آنها ، Free Range Content Inc ، یک قاضی فدرال در شمال کالیفرنیا را ترغیب کرد که در ژوئیه سال جاری وضعیت دادرسی خود را به صورت کلاس کلاس صادر کند. طبق این حکم ، این کت و شلوار اکنون شامل همه ناشران AdSense در آمریکا از سال 2013 به بعد است که ممکن است بدهی داشته باشند. این کلاس احتمالاً شامل هزاران مشتری است. پرونده ادامه دارد. گوگل این ادعاها را رد می کند.
چرا گوگل ناشران و مدیران آگهی را از سیستم خود بیرون می کند ، درصورتی که به این شرکت ها برای تولید موجودی آگهی نیاز دارد درآمد گوگل به آن وابسته است؟ AdTrader در دادخواست ادعا می کند که جوابی را یافته است.
Balint Torok ، یک مدیر شریک استراتژیک مستقر در Google در دوبلین ، به AdTrader گفت که برخی از شرکت ها هنگامی که به نرخ درآمد مشخصی دست می یابند ، مثلاً 4 تا 5 میلیون دلار ، در رادار گوگل ظاهر می شوند. کارمندان خود AdTrader اعتقاد داشتند که در آن سطح ، ممکن است مشتریان آن درآمد کافی ایجاد کنند که گوگل بخواهد واسطه را قطع کند و مستقیماً با آنها کار کند ، به گفته این دادخواست.
چند روز پس از خاتمه گوگل در 19 مه AdTrader ، این شرکت با یکی از مهمترین مشتریان AdTrader ، یک شرکت برجسته بازی های ویدیویی به نام DingIt ، تماس گرفت تا یک رابطه مستقیم را آغاز کند ، دادخواست ادعا می کند.
برای اعلان های Insider ثبت نام کنید! با آنچه می خواهید بدانید به روز باشید. برای اطلاع رسانی های فشرده مشترک شوید

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *