به گزارش میراثآریا، مسلم شجاعی با حضور در نشست روسای تشکلهای بومگردی سراسر کشور که روز چهارشنبه، ۲۵ تیرماه در محل معاونت گردشگری برگزار شد، گفت: به دنبال اعمال خسارت وارده به بخشهای مختلف صنعت گردشگری کشور و تحمیل بار مالی به تاسیسات مربوطه از جمله اقامتگاههای بومگردی، بازیابی هویت و بازارسازی نیاز مهم و اساسی شرایط اکنون به شمار میآید.
او افزود: در بحران و رکود حال حاضر در کنار اینکه به دنبال بازاریابی هستید، بازارسازی را به دست بگیرید.
شجاعی با اشاره به اینکه مزیت رقابتی واحدهای بومگردی هویت و روایت روشن از فرهنگ و اصالت منطقه مورد نظر است، افزود: عرضه محصولات شما به عنوان صاحبان بومگردی القای حس ناب مهماننوازی ایرانی است.
فعالیت اجتماعی و بومی زنان و کودکان و نیز انعکاس ظرفیتهای بومی در تولید محتوا و نوع روایتهای واحدهای بومگردی نقش موثری در انعکاس برقراری امنیت در ایام حاضر دارد.
مدیرکل بازاریابی و توسعه گردشگری خارجی همچنین اتصال واحدهای بومگردی به شبکههای بینالمللی، زمینه سازی برای حضور در نمایشگاهها و رویدادهای خارجی و ارتباط با سفارتخانهها به منظور ایجاد زمینه میزبانی از آنها را نیز در دستور کار قرار داد.
مسلم شجاعی در پایان از روسای بومگردی کشور خواست در فرآیند الگوهای توسعه، شبکهای از ذینفعان درگیر شوند و به جای ارائه اقامت صرف در روستا، با ایجاد فعالیت های مختلف در پهنه جغرافیایی، به تجربه گردشگران در مقاصد گردشگری بیافزایند.
انتهای پیام/
source