اسماعیلی گفت: سند موسیقی در اسفند ۱۴۰۲ ابلاغ شد. در این سند، تصریح شده مسئول تشخیص و صدور مجوز برای برنامه‌های موسیقی، وزارت فرهنگ و ارشاد است و این اتفاق مبارکی برای اصحاب موسیقی بود. نگاشت نهایی آن آماده است و اولین جلسه شورای موسیقی تشکیل می‌شود.

وی افزود: در سند موسیقی شیوه اصلاح و تغییر پیش بینی شده است و هیچ ملاحظه ای در این خصوص نیست و این سند، غیر قابل تغییر بشمار نمی‌رود.

وزیر فرهنگ با بیان اینکه برخی از شخصیت های عضو شورای جلسات شخصی برگزار کردند تا ابهامات برطرف شود، گفت: ابلاغ این سند مرهون صدق هنرمندان عزیز است و از اهالی موسیقی تشکر می کنم؛ در نزدیک به سه سالی که در این حوزه مسئولیت برعهده داشتم از لطف و همکاری گرم عزیزان برخوردار بودیم و انشاالله این ریل گذاری به ارتقای فعالیت های موسیقی در کشور منجر شود و موجباتی را فراهم آورد تا موسیقی به جایگاه اصلی که در فرهنگ ایرانی و اسلامی داریم بازگردد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: اسامی بزرگانی مثل فارابی در حوزه موسیقی تاریخ ایران ثبت شده است؛ در جایگاه بالای حکمی، فلسفی و در حوزه بزرگ اندیشه ورزی نام موسیقی در فرهنگ ما با این عزیزان گره خورده است و انشاالله این کار را با قدرت ادامه خواهیم داد.

حمیدرضا نوربخش مدیرعامل خانه موسیقی هم در این برنامه گفت: برنامه‌هایی وجود دارد در کشور که در جایی مجاز و در جای دیگر مجاز نیست و در برخی از شهرهای ما تناقض‌های جدی وجود دارد.

وی افزود: به هیچ عنوان اعتقاد نداریم که همه جزئیات و چالش‌های موسیقی در این سند حل شده باشد. اما تلاش کردیم همه مسائل موسیقی را در آن ببینیم.

نوربخش گفت: امروز گوش جامعه با موسیقی سنتی فاصله گرفته است و موسیقی و نواحی و اقوامی و مساله کپی ‌رایت از جمله مسائلی است که در سند آمده است.

 

source

توسط irmusic4.ir