فراخوان پنجاه و چهارمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم‌های علمی، آموزشی و تربیتی رشد اعلام شد.

فراخوان جشنواره فیلم رشد
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، شناسایی و معرفی برترین تولیدات علمی، آموزشی و تربیتی در عرصه فیلم و سینما با هدف کمک به ایجاد زمینه و بستری به‌منظور هدایت این تولیدات در سطوح ملی و بین‌المللی برای پشتیبانی از عرصه تعلیم و تربیت دینی و اخلاقی فضیلت‌محور و حمایت از آن‌ها؛
پشتیبانی هنری و تربیتی از جریان رسمی تربیت و یادگیری و گسترش نوآوری و خلاقیت و ارتقای سطح کیفی فیلم‌های علمی، آموزشی و تربیتی از جمله اهداف این جشنواره اعلام شده است. 

بخش‌های جشنواره:

الف) بین‌الملل
در این بخش آن دسته از فیلم‌ها و آثاری پذیرفته خواهند شد که دغدغه‌مندان عرصه تعلیم و تربیت تولید کرده‌اند و به لحاظ محتوا و شیوه روایت، مسائل مرتبط با نهاد مدرسه و تعلیم و تربیت دینی و اخلاقی فضیلت‌محور را به تصویر می‌کشند.

ب) معلمان فیلم‌ساز
در این بخش آثاری پذیرفته می‌شوند که معلمان شاغل(با هر نوع رابطه استخدامی با آموزش و پرورش) یا بازنشسته تولید کرده باشند.

ج) دانش‌آموزان فیلم‌ساز
در این بخش آثاری به هیئت انتخاب راه خواهند یافت که دانش‌آموزان تولید کرده و در جشنواره فیلم دانش‌آموزی معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش (فردا) انتخاب و تأیید شده باشند. فیلم‌هایی که در سایر جشنواره‌های تخصصی دانش‌آموزی انتخاب شده باشند یا به‌صورت آزاد ثبت‌نام کنند، در صورت دارابودن شرایط لازم، پذیرفته خواهند شد.

بخش‌های ویژه
مدرسه؛ مبدأ پیشرفت تمدن‌ساز ایرانی-اسلامی و الهام‌بخش برای جهان:
در این بخش آثاری که به مدرسه، به‌عنوان نهادی برای «هویت‌بخشی به فعالان عرصه تربیت در جهان » و «رشد نگاه جهانی‌اندیشی» نگاهی نو دارند، بررسی و از آن‌ها تقدیر ویژه می‌شود.

نشان ویژه‌ی معلم:
نشان ویژه‌ی این بخش به آثاری اهدا خواهد شد که به موضوع مقام و جایگاه معلمان سرافزار و تکریم آنان می‌پردازند.

نشان ویژه ایثار و ازخودگذشتگی:
در این بخش، به آثاری که به مفهوم «ایثار، ازخودگذشتگی، پاسداری از میهن و بذل جان برای حیات و نجات دیگران» تأکید کنند، نشان ویژه اهدا خواهد شد. دبیرخانة جشنواره در هر دوره‌ یک شخصیت یا مصداق خاص را به‌عنوان نماد این نشان ویژه انتخاب می‌کند. در این دوره این جایزه به مصادیق حمایت از جبهه مقاومت و ایستادگی در مقابل نظام سلطه اهدا خواهد شد.

قالب آثار:

داستانی (کوتاه/ بلند)؛
مستند (کوتاه/ بلند)؛
پویانمایی (کوتاه/ بلند)؛
فیلم‌نامه.

زمان برگزاری جشنواره:

آخرین مهلت ارسال آثار به دبیرخانة جشنواره 20 آبان 1403 خواهد بود.
– بارگذاری عکس کارمندی (پرسنلی) و یادداشت کارگردان دربارة فیلم، سرگذشت (رزومة هنری)، چند قطعه عکس از فیلم و پشت صحنة فیلم در سامانة ثبت‌ نام الزامی است.

این جشنواره یکم تا پنجم دی برگزار می شود. 

متقاضیان برای ارائة اثر خود ابتدا باید در سامانة جشنواره به نشانی eff.roshd.ir ثبت‌نام کنند. 

source

توسط irmusic4.ir