به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی رادیو صبا، «نوبت عاشقی» نام ویژه برنامه اذانگاهی این شبکه رادیویی است، که هر روز به مدت ۲۰ دقیقه در لحظات نورانی پیش از اذان ظهر همراه شنوندگان می‌شود.

این برنامه هر روز پیش از اذان ظهر با بخش ها و آیتم های متنوع دعا خوانی، پخش احکام، گزارش مردمی و بخش های مختلف کارشناسی درباره مسائل روز جامعه به استقبال اذان ظهر می رود.

آتوسا برهانی‌نژاد درباره تهیه برنامه‌ اذانگاهی «نوبت عاشقی» بیان کرد: برای ترویج فرهنگ نماز در جامعه، متناسب با اهداف هر شبکه یک برنامه اذانگاهی تهیه می شود، که می‌توان گفت، جزء حساس ترین برنامه های رادیویی است. در این برنامه تهیه کنند علاوه بر تهیه محتوایی مناسب با زمان اذان به عنوان زنگ شروع اوقات شرعی و به جا آوردن فریضه الهی نماز و نیایش با موسیقی و کلام گوینده باید حال و حوای عرفانی آن لحظه را برای مخاطبان فراهم کند.

وی پخش به موقع اذان را یکی از مهمترین اصول برنامه‌های اذانگاهی دانست و اظهار کرد: در ویژه برنامه‌های اذانگاهی تهیه کننده باید دقت داشته باشد که «الله اکبر» اول اذان سر زمان مشخص شده و به صورت هماهنگ با سایر شبکه‌های رادیویی و سیما پخش شود.

این تهیه کننده درباره بخش‌های مختلف برنامه «نوبت عاشقی» توضیح داد: در این برنامه هر روز رهنمودهای مقام معظم رهبری را درباره مسائل مختلف تقدیم مخاطبان می‌کنیم و متناسب با هر موضوع یک بخش کارشناسی پخش می شود، که با توجه به بحران جمعیت این روزها در بخش کارشناسی به مسائل مربوط به تحکیم خانواده و فرزندآوری می‌پردازیم. ما در این برنامه تلاش می‌کنیم، با پخش قرائت‌های زیبا و ترتیل، به توسعه فرهنگ قرآنی نیز توجه بیشتری داشته باشیم و نیایش‌های پس از اذان نیز پرمحتوا و متناسب با روحیات مخاطب در آن زمان باشد.

«نوبت عاشقی» هر روز حوالی اذان ظهر به تهیه کنندگی آتوسا برهانی نژاد و با اجرای مهسا حق پناه و کارشناسی حجت الاسلام والمسلمین علی آقابابا پخش می‌شود.

source

توسط irmusic4.ir