ایسنا/اصفهان امروز حضور پرشور و گسترده مردم اصفهان در مراسم تشییع و خاکسپاری پیکر مطهر سردار شهید عباس نیلفروشان، برگ زرین دیگری از حماسه‌آفرینی اصفهانی‌ها را در تاریخ ثبت کرد.

به گزارش ایسنا از اصفهان، از ابتدای صبح امروز پنجشنبه، ۲۶ مهرماه، خیابان‌های شهر اصفهان شاهد تردد خیل عظیم مردمی بود که مشتاقانه برای رسیدن به میدان بزرگمهر و شرکت در مراسم تشییع پیکر شهید نیلفروشان در تکاپو و عجله بودند.

امروز پیر و جوان، زن و مرد، دختر و پسر از قشرهای مختلف خود را به میدان بزرگمهر رساندند تا با شرکت در مراسم تشییع و خاکسپاری سردار شهید نیلفروشان، بار دیگر با آرمان‌های امام و رهبری و شهدا، برای تداوم راه جبهه مقاومت تجدید میثاق کنند. 

مراسم تشییع از ساعت ۸:۳۰ صبح در میدان بزرگمهر و پس از قرائت قرآن کریم و اجرای سرود جمهوری اسلامی ایران آغاز شد. 

پرچم سه رنگ جمهوری اسلامی ایران و پرچم حزب الله لبنان و همچنین تصاویر شهدای مقاومت از جمله شهید حاج قاسم سلیمانی، شهید سید حسن نصرالله و شهید نیلفروشان در سراسر میدان و خیابان‌ها و همچنین در دستان اقشار مختلف، جلوه‌ای خاص به این مراسم بخشیده بود. 

سردار سرلشکر حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سخنران این مراسم بود، وی در جمع مردم اصفهان و خطاب به رژیم صهیونیستی گفت: نمی‌توانید ملت‌های مسلمان را قتل عام کنید، ولی ایمن و آرام باشید. 

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: من سال‌ها با شهید نیلفروشان روزگار گذرندام و بخش کوچکی از شخصیت او را می‌شناسم. او از ۱۵ سالگی در میدان جهاد حاضر شد و لباس جهاد بر تن کرد و تا ششم مهرماه که در کنار سیدالشهدا مقاومت به آسمان پرکشید، یک لحظه از میدان جهاد دور نماند.

پس از آن خیل عظیم جمعیت با فریادهای “یا حسین” و “یا زهرا”، این شهید والامقام را با پای پیاده تا گلستان شهدا مشایعت کردند.

حضور هیئت‌های عزاداری و برپایی موکب‌ها و ایستگاه‌های صلواتی در سراسر مسیر، به چشم می‌خورد.‌ 

مردم اصفهان با شعارهای «مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آمریکا»، خشم و انزجار خود را از جنایت‌های رژیم کودک‌کش و جعلی صهیونیستی ابراز کردند. 

همزمان با اذان ظهر، پیکر مطهر سردار شهید نیلفروشان به گلستان شهدا رسید و این شهید والامقام در کنار همرزمان شهیدش از جمله شهید حاج حسین خرازی، سردار شهید حاج احمد کاظمی، سردار شهید زاهدی و … به خاک سپرده شد. 

پیکر مطهر سردار شهید نیلفروشان به همراه عبای اهدایی مقام معظم رهبری که برای موعد خاکسپاری این شهید ارسال کرده بودند، به خاک سپرده شد.  

علاوه بر فرماندهان نظامی و انتظامی و مسئولان استان اصفهان، محمد اسلامی، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی و همچنین محمدجواد ظریف، معاون راهبردی رئیس جمهور نیز در این مراسم حضور داشتند. 

انتهای پیام 

source

توسط irmusic4.ir