نشست تخصصی آشنایی با سینمای استراتژیک با حضور رامتین شهبازی و سعید الهی برگزار شد.

** سینمای استراتژیک سینمای مضمون گراست

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، رامتین شهبازی استاد یار دانشگاه سوره درباره سینما استراتژیک گفت: سینما استراتژیک سینمای فرم نیست بلکه سینمای مضمون است؛ کسی که در سطح بالاتر قانون تنظیم می‌کند باید به این موضوع توجه داشته باشد که ما در سینمای استراتژیک نباید سطحی کار کنیم و مخاطب متوجه این شود که چقدر این موضوع عیان است. مثلا سریال در انتهای شب به خوبی استراتژیک شرایط زندگی افراد با درآمد متوسط جامعه را به نمایش گذاشت. 

او درباره فیلم‌های کمدی سطحی نیز گفت: من با فیلم‌های کمدی مخالف نیستم، اما یک فیلم کمدی که حرفی برای گفتن دارد ارزشمند است.

سعیدالهی تهیه کننده و کارشناس فرهنگی نیز درباره چالش‌های سینمای استراتژیک بیان کرد: خیلی از مدیران ما بلد نیستند با سلبریتی‌ها ارتباط و در موضوع‌های مختلف از آنها کمک بگیرند در صورتی که سلبریتی‌های یک جامعه سرمایه آن جامعه به شمار می‌آیند.

او ادامه داد: برای مثال اگر بخواهیم نظر حاکمیت بر فرزند آوری را در سینمای استراتژیک پیاده کنیم، اول باید وزارت فرهنگ و ارشاد به هنرمندان نزدیک شود و به مرور آرام آرام، طی جلسه‌های هم اندیشی، آن‌ها را با فضای نظری خودشان همراه و آشنا کنند. زمانی که خود هنرمندان با این فضا آشنا شوند به خوبی سینمای استراتژیک رقم می‌خورد.

الهی تاکید کرد: متاسفانه مدیران میانی ما با سینمای استراتژیک آشنا نیستند. باید بدانند که سینمای استراتژیک سینمای مضمون گراست نه سینمای گیشه!

source

توسط irmusic4.ir