رئیس سازمان سینمایی از استقبال ۱۸ میلیون مخاطب از سینما‌های کشور در سالجاری خبر داد.

استقبال ۱۸ میلیونی مخاطبان از سینما‌ها در سال جاری
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، محمد خزایی در جمع مدیران ستادی سازمان سینمایی گفت: استقبال از فیلم‌های روی پرده مطابق پیش‌بینی‌ها رقم خورده است، ما در «دفترچه سیاست‌ها، رویکرد‌ها و برنامه‌ها» حدود ۳۵ تا ۴۰ میلیون مخاطب پیش‌بینی کرده بودیم که این رقم، امروز در حال تحقق است و از ابتدای امسال تاکنون، آمار مخاطبان نزدیک به ۱۸ میلیون نفر رسیده است.

وی با تاکید بر راهبرد «احیای سالن‌های سینما و اعتماد مردم» به عنوان یکی از اولویت‌ها در این دوره تصریح کرد: چشم‌انداز آماری استقبال مردم و خانواده‌ها از سینما‌ها و فیلم‌ها، نشان می‌دهد که سینما به سبد نیازمندی‌های فرهنگی بخش قابل توجهی از مردم و جامعه بازگشته است.

رئیس سازمان سینمایی با اشاره به فروش ۱۰۰۰ میلیاردی سالن‌های سینما طی سال جاری، آن را یک وضعیت قابل توجه و شاخص مطلوب توصیف و خاطرنشان کرد: نظر به روند امیدوارکننده گیشه سینما‌ها در نیمه نخست سال، با توجه به تنوع و کیفیت فیلم‌هایی که در شش ماهه دوم سال به روی پرده خواهند رفت، پیش‌بینی می‌شود این رقم به عدد حدود دو هزار میلیارد تومان برسد؛ این در حالی است که در «دفترچه چشم انداز سازمان سینمایی» این رقم برای سال ۱۴۰۴ پیش‌بینی شده بود.

خزاعی در ادامه تصریح کرد: جمع کل فروش ۴۰ سینمای اول کشور در شش ماهه اول سال با ۲۵۵ سالن و ۳۹۰۳۱ عدد صندلی، بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان بوده است. این ۴۰ سینما در مجموع توانسته‌اند حدود ۱۰ میلیون نفر را در شهر‌های مختلف به سینما‌ها بکشانند. همچنین، جمع کل فروش سینما‌ها در شش ماه اول با ۷۳۴ سالن سینما و ۱۳۲۰۷۱ صندلی، رقم بیش از هزار میلیارد تومان بوده که نشان می‌دهد مجموع سینما‌های کشور در مدت یاد شده موفق شده‌اند حدود ۱۸ میلیون نفر مخاطب داشته باشند.

سینما در سفره فرهنگی شهرستان‌ها

خزاعی در ادامه با توضیح اینکه آنچه بیش از همه جلب توجه می‌کند استقبال چشمگیر و شاخص رشد مخاطبان از گوناگونی فیلم‌های اکران شده و تنوع جغرافیایی در سطح کشور است، گفت: در بین ۴۰ سینمای پرمخاطب، به جز تهران، شهر‌های شیراز، مشهد، کرج، اصفهان، رشت، ساری، قم، کرمانشاه، اسلامشهر و … نیز دیده می‌شود که نشان می‌دهد استقبال از فیلم‌های سینمایی تا چه اندازه رشد داشته و چقدر سیاست توسعه سینما در این شهر‌ها درست، اصولی و کارآمد بوده است. به نظر می‌رسد با توجه به سیاست‌های اعمال شده در توسعه زیرساخت‌ها و بهبود کیفیت اکران در شهر‌ها و استان‌های مختلف، استقبال از اکران فیلم‌ها در سینما‌های کشور ادامه پیدا خواهد کرد.

خزاعی اظهار امیدواری کرد با تداوم روند رونق سینما و استمرار اجرای طرح ملی توسعه زیرساخت‌های سینمایی و ارتقای فناوری‌های نوین از مصوبات شورای عالی سینما بیش از گذشته، شاهد رشد شاخص مخاطب و کیفیت فرهنگی و اجتماعی محصولات سینمایی باشیم.

source

توسط irmusic4.ir