به‌گزارش میراث آریا، حسن شیری گفت: عملیات اجرایی فاز نخست احداث ساختمان نمازخانه و سرویس‌های بهداشتی مجموعه پایگاه ملی حسنلو به مساحت حدود ۸۰ مترمربع آغاز شده که این ساختمان شامل ۲ واحد نمازخانه و همچنین شش چشمه سرویس بهداشتی است.

مدیر پایگاه ملی حسنلو نقده با بیان اینکه اعتبار هزینه شده برای این پروژه ۱۳ میلیارد ریال است، افزود: خوشبختانه طی سال‌های اخیر با افزایش اعتبارات این مجموعه اقدامات عمرانی برای حفاظت، مرمت و ساماندهی محوطه تپه تاریخی حسنلو نقده به‌صورت مستمر در حال انجام است.

او با اشاره به اینکه روستای هدف گردشگری حسنلوی نقده به‌واسطه داشتن آثار شاخص طبیعی و تاریخی از قبیل محوطه‌های مهم تاریخی، سد و تالاب یکی از مقاصد مهم گردشگری استان آذربایجان غربی به شمار می‌رود لازم است که زیرساخت‌های گردشگری برای استفاده گردشگران و رفاه حال ایشان ایجاد و توسعه یابد و امید است با تخصیص اعتبارات لازم شاهد ایجاد امکانات رفاهی بیشتر در این مجموعه باشیم.

تپه تاریخی حسنلو در ۸۰کیلومتری ارومیه و ۹کیلومتری نقده قرار دارد که با قدمت حدود ۸هزار ساله یکی از مهمترین محوطه‌های باستانی ایران بوده که دارای شهرت جهانی بوده و جام زرین حسنلو یکی از مهمترین آثار مکشوفه از این محوطه تاریخی است که قدمت ۳هزار ساله دارد و هم‌اکنون در موزه ملی ایران باستان نگهداری می‌شود.

این اثر در سال ۱۳۴۴ به شماره  ۴۸۵ در فهرست آثار ملی ثبت شده و برای انجام فعالیت‌های علمی، فنی و پژوهشی به پایگاه ملی تبدیل شده است و یکی از آثار مهم گردشگری استان آذربایجان غربی به شمار می‌رود که همه‌روزه شاهد بازدید گردشگران داخلی و خارجی  از این مجموعه ارزشمند هستیم.

انتهای پیام/

source

توسط irmusic4.ir