مسعود شجاعی طباطبایی، هنرمند کاریکاتوریست با اشاره به علت نام‌گذاری این مسابقه گفت: هولوکاست در فضای رسانه‌ای دچار سانسور می‌شود، ما از هولوساید استفاده کردیم تا بتوانیم از ظرفیت رسانه به خوبی استفاده کنیم.

هولوساید؛ رویدادی برای نشان دادن جنایات رژیم صهیونیستی
به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما نشست رسانه‌ای سومین مسابقه بین‌المللی کارتون، کاریکاتور و پوستر هولوساید امروز با حضور محمد حسین نیرومند، مسعود شجاعی طباطبایی، مسعود نجابتی و سید امیر ناصر جاوید همزمان با سالگرد طوفان‌الاقصی در حوزه هنری برگزار شد.

مسعود شجاعی طباطبایی هنرمند کاریکاتوریست با اشاره به جزئیات این دوره اظهار کرد: اگر همراهی و همدلی آقای نیرومند نبود این مسابقات شکل نمی‌گرفت. هنرمندان دنیا جسورانه و آزادمنشانه در مسابقات ما شرکت می‌کنند. ساعت ۶ عصر فراخوان جشنواره را در سایت بارگزاری می‌کنیم. 

این هنرمند با اشاره به دلیل نام‌گذاری این جشنواره یادآور شد: در رسانه‌های قالب، با محدودیت‌هایی مواجه هستیم. لازم بود ما از واژه‌ای استفاده کنیم تا بتوانیم در شبکه‌های اجتماعی هم از آن استفاده کنیم. هولوساید در ادامه جشنواره اول و دوم هولوکاست است. 

وی با اشاره به موضوع هولوساید توضیح داد: ما سه موضوع را در این جشنواره مطرح کردیم؛ نسل‌کشی و کشتار مردمی، جنایت هولناک رژیم صهیونیستی و محکوم نمودن این جنایات و استاندارد‌های دوگانه موضوعات این مسابقه خواهد بود. در بخش کاریکاتور به چهره سه شخص منحوس یعنی بنیامین نتانیاهو، گالانت وزیر دفاع اسرائیل و بن گویر خواهیم پرداخت. 

طباطبایی با اشاره به میزان جوایز این مسابقه گفت: کاری که میان اینها متمایز باشد جایزه بزرگ ۵ هزار یورویی اختصاص پیدا می‌کند. جایزه نفر اول سه هزار یورو و تندیس، نفر دوم ۲ هزار یورو و نفر سوم یک هزار یورو خواهد بود. جمع جوایز این مسابقه ۲۶ هزار یورو خواهد بود.

مسعود نجابتی طراح گرافیک و پوستر در ادامه این نشست گفت: هولوکاست در فضای رسانه سانسور می‌شود و جای تشکر دارد که آقای طباطبایی از واژه‌ای استفاده کردند که بتوان در رسانه از آن به راحتی استفاده کرد. آقای طباطبایی بانک اطلاعاتی خوبی از هنرمندان متعهد دنیا دارند و ارتباط‌های زیادی با آنها دارند. متاسفانه ما در گرافیک از این ظرفیت استفاده نکردیم. فضای گرافیک کمی از کارتون و کاریکاتوریست متفاوت است. هنرمندان گرافیک دنیا در انجمن‌هایی حضور دارند که در سیطره رژیم صهیونیستی و آمریکا است.

وی ادامه داد: در فضای گرافیک ترس و نگرانی وجود دارد. من خواهش کردم این بخش را اضافه کنیم تا طراحان گرافیک هم‌سو در دنیا را شناسایی کنیم. این اتفاق برای بنده مهم‌تر از خروجی کار است. 

برخی از آثار کارتون امکان تبدیل شدن به پوستر دارد. از این ظرفیت استفاده می‌کنیم تا هنرمندان کاریکاتور بتوانند با نوشته‌ای آثارشان را به پوستر تبدیل کنند.
امیر‌ناصر جاوید معاون رئیس امور بین‌الملل حوزه هنری در ادامه گفت: اینکه استاد سید مسعود شجاعی طباطبایی این روز رو انتخاب کردند برای اینکه ما در خدمت شما باشیم و فراخوان هم امروز منتشرشود هم گویای همین مسئله است.

وی ادامه داد: اتفاقات بزرگی که مجاهدین حماس و مردم فلسطین رقم زدند به تعبیر شهید بزرگوار سید حسن نصرالله اینه که پرونده رژیم صهیونیستی در عالم گشوده شده همه دنیا همه جهان همه ملت‌ها با این پرونده نسبت گرفتند و دیگر کسی نمی‌تواند بی‌تفاوت از کنار این موضوعات بگذرد. در این موضوع یا باید له عمل کرد و یا علیه. خیلی از اتفاقات عوض شد از اینکه کشور‌های عربی که دنبال عادی سازی با رژیم صهیونیستی بودن از این موضوع گذشتند و الان سعی دارند تا حداقل اینگونه جلوه بدهند که طرفدار مردم مظلوم فلسطین و لبنان هستند هم گویای همین مسئله است حالا استاد نیرومند نکات خیلی درستی رو اشاره کردند انشاالله هم با تلاش شما هم با تلاشی که حوزه هنری انقلاب اسلامی خواهد کرد سعی و تلاش می‌کنیم تا مخاطب اصلی این مسابقه که آزادگان عالم هستند و باز به شکل اختصاصی هنرمندان هستند حضور داشته باشند.

source

توسط irmusic4.ir