به‌گزارش میراث‌آریا، فرزاد شریفی گفت: امروز ۱۰ مهرماه نشست هم اندیشی رفع موانع و مشکلات گردشگری در راستای سامان‌دهی تأسیسات گردشگری با حضور نمایندگان اداره‌کل اماکن، فرماندهی نیروی انتظامی و دستگاه امنیتی و نمایندگان بخش خصوصی حوزه گردشگری در سالن جلسات اداره‌کل برگزار شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام با بیان اینکه صنعت گردشگری فرابخشی است و حمایت ویژه از آن ضروری است، افزود: بسیاری از مشکلات گردشگری استان تا حدودی برطرف شده و برگزاری این جلسات به‌منظور رفع کامل آن‌ها انجام می‌شود.

او به نشست با کردهای فیلی عراق مقیم ایلام در راستای سامان‌دهی مرز بین المللی مهران برای ورود گردشگران عراقی به استان اشاره کرد و گفت: مرز مهران و همچنین توجه به زیرساخت‌ها باعث شده که استان ایلام در این زمینه موردتوجه قرار گیرد و انتظار از بخش‌خصوصی این است که بیشتر فعالیت‌های خود را با آنچه شرایط امروزی جامعه می‌طلبد هماهنگ کند.

شریفی تصریح کرد: در راستای سامان‌دهی مرز مهران و عدم حضور دلالان فرصت‌طلب در مرز، انتظار می‌رود که متولیان امر راهکارهایی را در نظر بگیرند که بتوانیم دراین موضوع خروجی مناسبی داشته باشیم.   

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام از سامان‌دهی خانه‌های استیجاری بدون مجوز خبر داد و تصریح کرد: به عنوان دستگاه‌های حاکمیتی و نظارتی باید نظارت دقیق بر خانه‌های استجاری و دیگر مراکز اقامتی بدون مجوز داشته باشیم و آنها را شناسایی و در صورت انجام تخلف با آنان برخورد قانونی شود.

او عنوان کرد: خوشبختانه اقامتگاه‌های رسمی تحت نظر این اداره‌کل به نحو مستمر توسط معاونت گردشگری و حوزه نظارت مورد بازدید قرار می‌گیرند و تا کنون هیچگونه تخلفی انجام نگرفته است.

شریفی همچنین به آموزش بخش خصوصی حوزه گردشگری توسط دستگاه نظارتی و اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اشاره کرد و گفت: امیدواریم با تشریک مساعی دستگاه‌های مرتبط بتوانیم مسائل و موارد مرتبط با تأسیسات گردشگری استان را به نحو مطلوب پیش ببریم و اگر استان ایلام به عنوان استان نوظهور گردشگری معرفی شد ماحصل زحمات این اداره‌کل، معاونت گردشگری، بخش خصوصی و… بوده است.  

انتهای پیام/

source

توسط irmusic4.ir