به‌گزارش میراث‌آریا، یاسر قندهاری روز یکشنبه ۸ مهرماه ۱۴۰۳ در حاشیه این رویداد صنعت قهوه و نوشیدنی را یک ظرفیت گردشگری دانست و گفت: صنعت قهوه و کافی‌شاپ‌ها به دلیل رشد سریع و تأثیرگذاری بالا، به یکی از عوامل مهم در توسعه صنعت گردشگری تبدیل‌شده‌اند. گردشگران اغلب به دنبال تجربه طعم‌های محلی و محیط‌های خاص هستند که این ۲ صنعت در ارائه آن‌ها نقش بسزایی دارند.

معاون گردشگری استان گلستان در خصوص بهبود صنعت قهوه و نوشیدنی و تأثیر آن روی صنعت گردشگری بیان کرد: مراکز سِرو غذا، خوراک و نوشیدنی‎‌ها از صنعت گردشگری جدا نیستند و قهوه می‌‎‌تواند یکی از مثال‎‌ها و وجه تمایز یک مجموعه گردشگری باشد، کما این‎که دیده می‌‎ شود بسیاری از استان‎‌های کشور به دلیل غذا، نوشیدنی و یا شیرینی معروف خود حجم زیادی از گردشگر غذایی را به خود جذب می‌‎کنند.

او با اشاره به این‎که قهوه به‌عنوان یکی از محبوب‌ترین نوشیدنی‌ها، بخشی از فرهنگ محلی مقاصد مختلف گردشگری است، تصریح کرد: کافی‌شاپ‌ها به جاذبه‌های گردشگری تبدیل‌شده‌اند، برخی از آن‌ها به دلیل قدمت یا طراحی خاص، مقصد گردشگران هستند.

قندهاری جایگاه ایران در صنعت قهوه را ویژه دانست و اظهار کرد: این جایگاه همانند گنجی است که روی آن از غبار پوشیده شده است و ما خود باید جایگاهمان را کشف کنیم. توجه به فرهنگ خوراک و نوشیدنی خاورمیانه و سنت‎‌ها چیزی است که دنیا به آن می‌‎پردازد و ما از آن غنی و سرشار هستیم.

رویداد تأثیر صنعت قهوه بر صنعت گردشگری در گلستان برگزار شد

انتهای پیام/

source

توسط irmusic4.ir