به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ورایتی، «بعد از ظهرهای تنهایی» ساخته آلبرت سرا کارگردان اسپانیایی که یک بررسی جدی درباره گاوبازی معاصر و تنها مستند حاضر در بخش رقابت اصلی جشنواره فیلم سن سباستین امسال بود، برنده صدف طلایی بهترین فیلم جشنواره شد.

«بعد از ظهرهای تنهایی» با محوریت آندره ری روکا، گاوباز مشهور پرویی که به صراحت خشونت این بازی‌ها را تصویر می‌کند با وجود مخالفت حزب حقوق حیوانات اسپانیا که خواستار حذف فیلم از جشنواره شده بود، در این جشنواره به نمایش درآمد تا وحشت، پوچی و تماشایی بودن این بازی را به رخ بکشد.

این فیلم هفته آینده در جشنواره فیلم نیویورک اولین اکران بین‌المللی خود را خواهد داشت.

جایزه ویژه هیئت داوران جشنواره هم که معمولاً به یک فیلمساز داده می‌شود، این بار به کل گروه بازیگران فیلم «آخرین دختر نمایش‌دهنده» اهدا شد که فیلمی تکان دهنده درباره یک رقصنده کهنه‌کار است که در جستجوی مسیر جدید زندگی‌اش است.

جوایز بازیگری رسمی هیئت داوران که برمبنای جنسیت تقسیم بندی نشده برای بهترین نقش اول و بهترین نقش مکمل به ترتیب به پاتریشیا لوپز آرنیز ستاره اسپانیایی برای فیلم «درخشش‌ها» و پیر لوتین بازیگر کمیک فرانسوی برای بازی در نقش یک کلاهبردار سابق روستایی در درام روانشناختی فرانسوا اوزون با عنوان «وقتی پاییز می‌آید» اهدا شد. اوزون و فیلیپ پیاتزو برنده بهترین فیلمنامه این جشنواره هم شدند.

جایزه بهترین کارگردانی هم برای اولین بار به صورت مشترک به ۲ فیلمساز اهدا شد؛ لورا کریرا کارگردان پرتغالی برای «در حال سقوط» درباره یک کارگر انبار مهاجر در اسکاتلند، و پدرو مارتین-کالرو اسپانیایی برای «شیطان»، فیلمی ترسناک از نظر مفهومی.

در بخش مسابقه کارگردانان جدید که به اولین فیلم یک کارگردان اهدا می‌شود، هیئت داوران کارگردان سوئیسی پیت بامگارتنر برای فیلم «مثلث غمگینی» را شایسته دریافت بهترین جایزه دانستند.

دئا کولومبگاشویلی کارگردان گرجستانی که ۴ سال پیش با اولین فیلمش «شروع» برنده صدف طلایی شد، در بخش رقابتی آثار آوانگارد و تجربی، برای فیلم دومش «آوریل» جایزه برتر را به دست آورد و «کشتن جوکی» کمدی لوئیس اورتگا، فیلمساز آرژانتینی در بخش افق‌های لاتین جشنواره جایزه برد.

جایزه تماشاگران با رای مردم به فیلم فرانسوی «گروه راهپیمایی» به کارگردانی امانوئل کورکول درباره برادران گمشده‌ای رسید که عشق به موسیقی دوباره آنها را به هم می‌رساند. جایزه دیگر تماشاگران برای بهترین فیلم اروپایی هم به فیلم «دانه انجیر معابد» محمد رسول‌اف اهدا شد که از سوی آلمان به رقابت بهترین فیلم بین‌المللی اسکار معرفی شده است.

هفتادو دومین دوره جشنواره سن سباستین از ۲۰ سپتامبر شروع شد و شب پیش (۲۸ سپتامبر) با معرفی برندگان این دوره به کار خود پایان داد.

source

توسط irmusic4.ir