به گزارش میراث آریا، حمیدرضا حسنی گفت: زنگ گردشگری و صلح به مناسبت هفته گردشگری روز یکشنبه ۸ مهرماه ۱۴۰۳ در مدارس منتخب استان سمنان با حضور جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی به صدا درآمد.

رئیس حوزه گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان افزود: از  جمله برنامه‌های این آیین، آشنایی دانش آموزان با جاذبه‌های طبیعی، تاریخی و گردشگری استان سمنان، فرهنگ سفر، مشاغل حوزه گردشگری و مسائل مرتبط با آن بوده است.

او اظهار داشت: باهدف آشنایی بیشتر دانش آموزان بافرهنگ گردشگری، بازدید رایگان از موزه‌ها و برگزاری تورهای نیم روزه برای آنان در نظر گرفته‌شده است.

حسنی بیان کرد: دانش‌آموزان نسل سرنوشت‌ساز کشور هستند و باید فرهنگ گردشگری درزمینه‌ های مختلف از دوران نوجوانی و جوانی در ذهن آنان نهادینه شود.

رئیس حوزه گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان بابیان اینکه امیدواریم بافرهنگ‌سازی در زمینه گردشگری و مشارکت بیشتر مردم به‌ویژه دانش‌آموزان شاهد رونق گردشگری در استان باشیم، تصریح کرد: باید فرهنگ گردشگری و احترام به طبیعت و چگونگی محافظت از بناهای تاریخی را آموزش دهیم زیرا فرهنگ‌سازی به‌خصوص برای کودکان و نوجوانان برای شناخت مزایا و ظرفیت‌های گردشگری و جایگاه این صنعت در دنیا، از اهمیت بالایی برخوردار است.

او افزود: با توجه به مسئله مهم صلح در جهان کنونی، شعار سال هفته گردشگری نیز با عنوان گردشگری و صلح انتخاب‌شده است تا اهمیت گردشگری را در ایجاد صلح جهانی نمایان سازد.

در این آیین، به دانش آموزان برگزیده مدارس منتخب استان، هدایایی تقدیم شد.

انتهای پیام/

source

توسط irmusic4.ir