وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور در آیین بازگشایی مدارس گفت: تلاش ما این است هر شهرستان بزرگ یک هنرستان داشته باشد.

وزیر ارشاد زنگ هنرستان کمال الملک را به صدا در آورد
به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما،  همزمان هنرستان‌های هنر‌های زیبای سراسر کشور با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در هنرستان کمال الملک تهران سال تحصیلی را آغاز کردند. 
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در جمع هنرجویان این هنرستان گفت: هنرستان‌های هنر‌های زیبای ایران زمین با ۱۵۰ سال سابقه برای خود تاریخی دارند و شما اکنون ادامه‌ی این تاریخید، چه استادانی که تدریس کردند چه بزرگان هنری که رشد کردند. خود من هم به اهمیت این هنرستان‌ها واقف بودم.
وی افزود: در دولت دوازدهم از ۱۶۰ هنرستان،۲۰ هنرستان در این دوره ساخته شد. برداشت من این است که هنرستان‌های کشور مهم هستند و ما در طول نظام آموزشیمان به هنرستان‌ها جفا کردیم.

وزیر ارشاد گفت:  هنرستان‌های هنر در بین هنرستان‌ها نگین هستند در طول این ۱۵۰ سال، چون به صورت نسبی به گوهر ایران زمین پرداختند.

صالحی افزود: اگر کمال الملک‌ها و علی اکبر‌ها همت کردند و هنرستان‌ها را تأسیس کردند با این نگاه بود که می‌خواستند از گوهر ایران دفاع کنند.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین گفت‌: برخی استان‌ها و شهرستان‌ها هنرستان نداشتند و این من را اذیت می‌کرد. هنرستان‌های هنر را جدی بگیرید. چقدر این فضا با ما حرف می‌زند، فهرست بلندبالایی است از بزرگانی که در این مدارس تدریس کردند. اگر می‌خواهیم آینده هنر ایران را داشته باشیم فقط در هنرستان‌های عمومی شکل نمی‌گیرد. غیر تخصصی هستند، باید به هنرستان‌ها هم به لحاظ کیفی و هم توسعه کمی برسیم.
وی افزود: در دولت دوازهم فکر کردیم هر استان دو هنرستان، اما در دولت چهاردهم فکر کردیم هر شهرستان بزرگ یک هنرستان داشته باشد.
در این مراسم از رتبه‌های برتر کنکور و برترین‌های هنرستان‌های هنر‌های زیبا و استادان برتر این هنرستان‌ها قدردانی شد.

source

توسط irmusic4.ir