به گزارش خبرنگار گروه فرهنگ و هنر برنا؛ این روزها فیلم سینمایی «قلب رقه» به کارگردانی خیرالله تقیانی‌پور روی پرده سینماها در حال اکران است. فیلمی با مووضعی عاشقانه که در دل التهابات روایت می‌شود. این فیلم داستان رضا (با بازی شهرام حقیقت دوست) یک ایرانی در بین اعضای گروهک تروریستی داعش است که مسئولیت رسانه این گروه را برعهده دارد. او در پی جست‌وجو درباره یک ایرانی اسیر توسط داعش، با همسر خود (با بازی شادی مختاری) که گمان می‌کرد کشته شده است، رو به رو می‌شود.

به بهانه اکران این فیلم با کارگردان آن گفتگوی کوتاهی داشته ایم. خیرالله تقیانی‌پور درخصوص تهدید‌های داعش حین فیلمبرداری این فیلم توضیح داد: به یاد دارم که در حین فیلمبرداری مردم می‌آمدند و با ما عکس می‌گرفتند، روز‌های آخر فیلمبرداری ما فهمیدیم که در یک کانال تلگرامی مسلح، عکس‌های ما پخش شده و داعش می‌خواهد که شرایط تولید را برای ما ناامن کند که البته موفق نشدند. برای اینکه من بتوانم فیلمنامه این فیلم را تکمیل کنم با عزیزانی صحبت کردم که در بازجویی با داعش بوده اند؛ اما خودم با هیچ داعشی برخوردی نداشتم.

تقیانی‌پور:

واقعیت داعش را نمی‌توان نادیده گرفت

وی با اشاره به علت ساخت فیلم سینمایی «قلب رقه» گفت: ایده اولیه این فیلم یک درام عاشقانه بود که با اتفاق معاصر و موضوع داعش که نمی‌توانیم آن را نادیده بگیریم، تلفیق شد. موضوع داعش، اتفاقی است که مردم با گوشت، پوست و استخوان آن را لمس می‌کنند و دوست داشتم که در این زمینه یک فیلم بسازم.

تقیانی پور درخصوص همکاری با شهرام حقیقت دوست در فیلم سینمایی «قلب رقه» بیان کرد: من افتخار همکاری با شهرام حقیقت دوست را در تئاتر داشتم و دوستی من با او در نمایش «کلنل» شکل گرفت و دوست داشتم همکاری با او بار دیگر اتفاق بیافتد. زمانی که ساخت این فیلم قطعی شد، سوژه و نقش را با او در میان گذاشتم و او هم پذیرفت. کم کم در مورد فیلمنامه و شکل گیری نقش با هم صحبت می‌کردیم و در نهایت به آنچه که می‌خواستیم، رسیدیم.

تقیانی‌پور: داعش موفق به اختلال در فیلمبرداری «قلب رقه» نشد/ اجازه کوتاهی کردن در کارگردانی نداشتم!

اجازه کوتاهی کردن در کارگردانی نداشتم!

وی در پاسخ به این سوال که آیا ترس ورود داعش به پروژه باعث نشد هیچ یک از عوامل از فیلم جدا شوند؟ گفت: خیر. اینگونه نبود و من وقتی سر صحنه می‌آمدم و می‌دیدم که همه در تکاپو هستند که یک فیلم خوب ساخته شود، به عنوان کارگردان به خودم اجازه نمی‌دادم که اندکی کوتاهی کنم. همه با اشتیاق و امنیت و همدلی هر روز سر فیلمبرداری می‌رفتیم و شب‌ها اگر فرصتی بود در چمن مجموعه‌ای که بودیم، با هم فوتبال بازی می‌کردیم. دوباره استراحت می‌کردیم و صبح سر صحنه حاضر می‌شدیم. این میزان همدلی نشان دهنده اشتیاقی بود که در دل تک تک اعضای گروه وجود داشت و به اجازه نمی‌داد که اندکی کوتاهی کنم.

تقیانی‌پور:

قشر جوان از «قلب رقه» استقبال کردند

این کارگردان از استقبال مخاطبان از فیلم «قلب رقه» ابراز خوشحالی کرد و گفت: برای من جای خوشحالی است که قشر جوان به تماشای این فیلم نشستند. عمده مخاطبان که در اکران مردمی می‌دیدم از قشر جوان بودند و فیلم را دوست داشتند. فکر می‌کنم فروش این فیلم تا این حد که به عنوان پرفروش‌ترین فیلم غیر کمدی در این روز‌ها بوده، گویای این صحبت باشد.‌

انتهای پیام/

source

توسط irmusic4.ir