«امیر مشهدی‌عباس» دبیر بیست‌ و نهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان  همدان درخصوص برپایی جشنواره در این شهر و گزینش آثار به خبرنگار گروه فرهنگ و هنر برنا؛ گفت: برگشتن به همدان در حقیقت برای این است که جشنواره انسجام پیدا کند و حرفه‌ای پیش برود. در انتخاب آثار، تمرکز ما بیشتر بر کیفیت بوده است و بخش‌هایی که در دوره‌های گذشته بودند و بعضا دوستان حرفه‌ای نیز شرکت می‌کردند، حذف شده‌اند. هدف اصلی ما این است که روی دوستانی که به صورت تخصصی در حوزه تئاتر کودک و نوجوان کار می‌کنند، تمرکز کنیم. 

وی ادامه داد: بخش بین‌الملل با وجود اینکه رقابتی نیست، اما برای کسانی که خلاقیت بیشتری در آثارشان دارند؛ ۲ جایزه درنظر گرفته است. بخش‌های رقابتی شامل خردسال، کودک، نوجوان و نمایش‌های خیابانی است. همچنین، نمایش‌هایی مانند نقالی، پرده‌خوانی، شمایل‌خوانی، فضائل‌خوانی و خیمه‌شب‌بازی را نیز در برنامه داریم. 

مشهدی عباس با اشاره به ترکیب تیم داوری جشنواره بیان کرد: سعی کردیم تیم داوری و انتخاب را تغییر بدهیم. سال گذشته از تیم‌های دیگر استفاده می‌شد، اما امسال تمام تلاشمان این بود که سلیقه‌های مختلف را در نظر بگیریم و از دوستان جدیدتری استفاده کنیم. 

دبیر بیست و نهمین دوره جشنواره کودک و نوجوان همدان درباره همکاری شهرداری همدان با این دوره از جشنواره عنوان کرد: این جشنواره فرهنگی، به همدان تعلق دارد و برای برگزاری آن تعاملاتی با شهرداری و ارشاد همدان داشته‌ایم. خوشبختانه تاکنون همکاری‌ها خوب بوده و امیدواریم که به همین شکل ادامه یابد. در کل تمام تلاش ما این است که با همکاری شهرداری همدان و مسئولین یک سالن جدید بلک‌باکس را به شهر همدان اضافه کنیم. 

هنوز درمورد نشست‌ها به جمع‌بندی نهایی نرسیده‌ایم

وی ادامه داد: در مورد نشست‌های این دوره از جشنواره هم باید بگویم که هنوز به جمع‌بندی نهایی نرسیده‌ایم، اما در حال تلاش هستیم تا به تصمیم‌گیری قطعی برسیم. علاوه بر آن تاکید ما بیشتر بر نمایش‌های خیابانی است که به متون و آثار ایرانی توجه بیشتری داشته باشند.

مشهدی عباس در پایان درخصوص شعار امسال جشنواره گفت: شعار امسال جشنواره «تئاتر گفت‌گوی بدون مرز» است. تولید آثار با این موضوع و محتوا، قطعاً رنگ بهتری به این دوره از جشنواره می‌دهد. امسال بسیاری از کشور‌های مختلف یا با اثرشان در جشنواره شرکت کرده‌اند یا برای ایجاد گردهمایی حضور خواهند داشت بنابراین با این شعار امیدواریم که بتوانیم آثار بین‌المللی خوبی را در جشنواره ارائه بدهیم. 

انتهای پیام/

source

توسط irmusic4.ir