مشاوره سئو سایت
حتی اگر چند شرکت معروف سئو کارمزد خوبی به مبلغ 10 هزار دلار در ماه دریافت می کنند و به طور متوسط ​​سالانه 120000 دلار به ازای هر مشتری دریافت می کنند، بیشتر شرکت ها و مشاوران سئو کمتر ارزش گذاری می شوند. پس چرا کسب‌وکارها مایلند به Google PPC بیش از 40 هزار دلار در ماه بپردازند، اما وقتی نوبت به سئو می‌رسد، از قیمت 5000 دلار در ماه استفاده می‌کنند؟ چرا شرکت های سئو کمتر ارزش گذاری شده اند؟ پاسخ این است…

در واقع پاسخ های کمی وجود دارد.

* درک PPC آسانتر است و بنابراین … اگر مشتری بالقوه گیج نشود، به جای SEO، استراتژی PPC را خریداری می کند.

* درک سئو بسیار دشوار است و اکثر شرکت‌های سئو فکر می‌کنند که برای فروش باید «تهاجمی» باشند

* مردم دوست ندارند برای نتیجه منتظر بمانند. گوگل ساده و سریع است. یک "تبلیغ" ایجاد کنید و در عرض چند دقیقه آماده و اجرا می شود

من شرکت‌هایی را می‌بینم که هر ماه حدود 20 هزار دلار در Google خرج می‌کنند، جایی که بازارشان هنوز برای رتبه‌بندی در نتایج طبیعی آسان است. اما وقتی می شنوند که سئو بیش از 3000 دلار در ماه هزینه دارد، در تنفس با مشکل مواجه می شوند.

مشکل در هزینه سئو نیست، بلکه درک افراد است. با وجود اینکه ما این روزها "خیلی باهوش" هستیم، هنوز بر اساس منطق عمل می کنیم… من به تو 3 موز می دهم و تو 4 سیب به من همین الان، نه فردا.

سئو کاملاً برعکس است. "3 موز به ما بده تا 5 ماه دیگر 30 سیب به تو بدهیم… شاید". آیا یک "گارانتی" می تواند کمک کند؟ این می شود اما همچنین دروغ است.

من شخصا با حدود 30-40 شرکت سئو در 2 ماه گذشته صحبت کردم. از این تعداد حدود 3-4 نفر مشاور خصوصی بودند. بله… من با برخی از افرادی که ممکن است این پست را بخوانند صحبت کردم. در اینجا چیزی است که من در مورد شما فکر می کنم. (مشتریان احتمالی شما ممکن است موافق باشند).

برخی از سئوها خیلی قوی عمل می کنند. شما دروغ می گویید و سعی می کنید شرکت خود را به افرادی مانند مت کاتس (مهندس گوگل و مهماندار و سخنران مکرر کنفرانس) متصل کنید، انگار که او بهترین دوست شماست و هر آخر هفته با او برنزه می شوید. اوه و او همچنین الگوریتم مخفی گوگل را با شما به اشتراک می گذارد فقط به این دلیل که شما لبخند زیبایی دارید.

شما مردم را با گزینه‌ها، برنامه‌ها، استراتژی‌های بسیار گیج می‌کنید و اوه، شما همچنین PPC (تبلیغات پرداخت به ازای کلیک) را انجام می‌دهید؟ متوجه منظور من شدی؟ تماس گرفتم و در مورد خدمات سئو سوال کردم. در عرض 5 دقیقه در مورد PPC و سایر خدماتی که شما انجام می دادید صحبت می کردیم. حوصله ام سر رفته بود، ممکن است مشتری شما قبلاً دستگاه شنوایی خود را خاموش کرده باشد.

چیزی که بیش از همه مرا شگفت زده کرد این است که یک فروشنده سئو پس از گذشت تنها 2 دقیقه از مکالمه شروع به مشاوره جدی می کند. اگر ابتدا چند سوال در مورد صنعت و آنچه انجام می دهیم از من می پرسیدید توجه من را جلب می کردید. مردم دوست دارند احساس کنند که خدمات "شخصی" / "سفارشی" دریافت می کنند. هیچ کس رویکرد کوکی برش را دوست ندارد، به خصوص زمانی که صحبت از سئو وب سایتش می شود.

نکته آخر این است که وقتی یک انسان گیج می شود، کیف پولش باز نمی شود. مردم «ساده و آسان» را دوست دارند. آنها از "سخت و گیج کننده" متنفرند.

در واقع، بهینه سازی موتور جستجو (SEO) 10 برابر ارزشمندتر از PPC است (در موارد بیشتر)، حتی اگر من همیشه هر دو را (فضای املاک و مستغلات) اجرا می کنم. با گذشت زمان، کسب و کارها تمایل بیشتری به انتخاب یک شرکت SEO و پرداخت هزینه "منصفانه" به آن خواهند داشت.

هنگامی که رند فیشکین از SEOmoz هزینه های سئو خود را در وبلاگ خود منتشر کرد، حتی از سوی دیگر شرکت ها و مشاوران سئو نیز واکنش متفاوتی دریافت کرد. برخی از اینکه شرکت او اینقدر هزینه پرداخت کرده تعجب کرده بودند و برخی دیگر او را به خاطر تیراندازی بالاتر تحسین کردند.

نکته دیگری که باید در نظر گرفت این است که … هزینه سئو بر اساس چه چیزی است؟ هزینه هر ساعت؟ هزینه هر نتیجه؟ توضیح اینکه هزینه 5000 دلار در ماه از کجا می آید آسان نیست. لینک سازی، تحقیق، ساعت ها کار سخت؟

من حدود 7 ماه پیش با یک شرکت سئو صحبت کردم و پیشنهادی دریافت کردم "در ابتدا 4000 دلار و سپس 300 دلار در ماه تعمیر و نگهداری". 3 هفته پیش زنگ زدم ببینم قیمتش تغییر کرده یا نه. اوه خیلی تغییر کرد کل هزینه هر سرویس تغییر کرد. اکنون 1500 دلار در ماه با قرارداد 1 ساله بود. چرا؟ آنها استراتژی SEO خود را از ساختن لینک به انتشارات روابط عمومی تغییر دادند.

در اینجا یک راه حل ممکن برای رفع "جامعه سئوی کم پرداخت" وجود دارد.

1. درک اینکه دقیقاً چه کاری انجام می دهید و چگونه آن را انجام می دهید آسان کنید

2. با هزینه کمتر شروع کنید. اجازه دهید مشتریان بالقوه شما با مشارکت کمتری شروع به ایجاد رابطه کنند. این کار به این دلیل انجام می شود که حداقل احساسی در مورد کار با شما داشته باشند. (گاهی اوقات مردم فقط می خواهند ببینند که چگونه پیش می رود)

3. تمرکز بر یک سرویس در یک زمان. سعی نکنید همه چیز را بفروشید. اگر چیزی که آنها می خواهند سئو است، به آنها سئو بدهید

4. آنها را با این جمله نترسانید که "اوه، صنعت شما برای بهینه سازی آن سخت است". چه کسی می خواهد با یک SEO که به توانایی های خود اطمینان ندارد کار کند؟

5. هزینه های بالقوه خود در PPC را با SEO خود مقایسه کنید. اگر این کار را درست انجام دهید، آنها را به دست خواهید آورد.

نکته پایانی …… سعی کنید به حرف مشتری گوش دهید. درباره آنها و خودتان صحبت نکنید. گوش کن

توسط irmusic4