داور جشنواره موسیقی جوان:

نوازندگان جوان «عود» نزد استادان صاحب نظر بروند





فیروزی (نوازنده عود و مدرس موسیقی) گفت: جشنواره ملی موسیقی جوان تریبونی است برای معرفی هنرمندان جوان به جامعه موسیقی و نهادهای فرهنگی تا از آن‌ها در عرصۀ اجرای صحنه‌ای استفاده کنند و آن‌ها نیز به ادامه مسیر دلگرم شوند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، هفدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان به دبیری حمیدرضا اردلان، چند روزی است کار خود را آغاز کرده است. این رویداد که از روز سه شنبه بیست و هفتم شهریورماه شروع شده را باید آزمونی آکادمیک برای تایید کیفیت کار نوازندگان نوجوان تا رده بزرگسال دانست. 

جشنواره ملی موسیقی جوان را باید رویدادی برای استعدادیابی دانست. کم نیستند تعداد نوازندگان و آهنگسازان حرفه‌ای که حال در رده سنی سی تا چهل سال قرار دارند و در گذشته‌ای نه چندان دور شرکت کننده و برگزیده این رویداد بوده‌اند. اختتامیه این رویداد قرار است روز پنجشنبه پنجم مهرماه در تالار وحدت برگزار شود. 

محمد فیروزی، نوازنده پیشکسوت عود که به عنوان یکی از داوران بخش عود در هفدهمین دوره جشنواره ملی موسیقی جوان حضور دارد، طی گفتگویی با ایلنا از اتفاقات رخ داده در چند روز گذشته گفت. 

فیروزی درباره کیفیت اجراها در این دوره از جشنواره گفت: اجراها خوب بود، ولی نسبت به دوره‌های قبل تعداد کمتری به مرحله دوم راه پیدا کرده بودند. 

وی در رابطه با نقاط قوت و ضعف نوازندگان شرکت‌کننده بیان کرد: اکثر شرکت‌کنندگان این جشنواره سال‌های زیادی نیست که نوازندگی می‌کنند و به همین دلیل نمی‌توان از آن‌ها انتظار بالایی داشت. فعلاً در مرحله کسب تجربه و آموزش هستند. 

این نوازنده عود ادامه داد: پیشنهادم به نوازندگان جوان این است که بروند نزد اساتید بهتری که در این حوزه صاحبنظرهستند، و از لحاظ درک ردیف و وزن ردیف آموزش ببینند. تکنیک‌شان بد نیست و قابل قبول است ولی باید روی جمله‌بندی‌ها بیشتر کار کنند. 

فیروزی در پایان به نقش جشنواره ملی موسیقی جوان در رشد و پیشرفت نوازندگی جوانان اشاره کرد و گفت: امیدوارم این جشنواره ادامه پیدا کند؛ چراکه واقعا تأثیرگذاراست. 

او اذعان داشت: زمان نوجوانی ما تعداد نوازندگان بسیار کم بود ولی در حال حاضر تعداد آن‌ها به واسطه مشوق‌هایی مانند جشنواره ملی موسیقی جوان بسیار زیاد شده است. 

فیروزی در پایان تاکید کرد: جشنواره ملی موسیقی جوان تریبونی است برای معرفی هنرمندان جوان به جامعه موسیقی و نهادهای فرهنگی تا از آن‌ها در عرصۀ اجرای صحنه‌ای استفاده کنند و آن‌ها نیز به ادامه مسیر دلگرم شوند.



انتهای پیام/


source

توسط irmusic4.ir