به‌گزارش میراث آریا، پنجمین جشنواره پایان برداشت محصولات کشاورزی و شکرانه روز شنبه ۳۱ شهریورماه ۱۴۰۳  با حضور تراب محمدی سرپرست استانداری آذربایجان‌شرقی، محمد مطهری فرماندار شبستر و علیرضا ‌بایرام‌زاده معاون گردشگری استان در شهر شندآباد از توابع شهرستان شبستر با استقبال گسترده علاقه‌مندان برگزار شد.

در این جشنواره، حدود ۱۰۰ غرفه مختلف شامل صنایع‌دستی، خشکبار، میوه، و محصولات مشاغل خانگی و کشاورزی برپا شده بود که غرفه‌داران، محصولات خود را به‌طور مستقیم به بازدیدکنندگان عرضه کرده و فرصت‌های جدیدی برای تعامل با مصرف‌کنندگان فراهم شد.

یکی از اهداف مهم جشنواره، حمایت از کشاورزان محلی و ایجاد زمینه مناسب برای معرفی محصولات بومی از جمله هلوی شندآباد بود. هلوی شندآباد به‌دلیل کیفیت بالا و طعم منحصربه‌فرد، از محصولات پرطرفدار این منطقه به شمار می‌آید و برگزاری چنین جشنواره‌ها و رویدادهایی، به توسعه گردشگری کشاورزی و به‌دنبال آن بازار این محصول را در سطح ملی کمک می‌کند.

برگزاری جشنواره‌های فرهنگی و کشاورزی، نه‌تنها باعث تقویت اقتصاد روستایی و محلی می‌شود، بلکه به ایجاد همبستگی اجتماعی، ارتقای روحیه جامعه و توسعه گردشگری نیز کمک شایانی می‌کند. 

انتهای پیام/

source

توسط irmusic4.ir