امین حسین‌پور، نویسنده و کارگردان سریال «بازنده» که اکران خصوصی آن در تاریخ ۲۶ شهریورماه در باغ کتاب برگزار شد، در گفت‌وگویی با خبرنگار گروه فرهنگ و هنر برنا درباره ایده اولیه این سریال که تهیه‌کنندگی آن را احسان ظلی‌پور برعهده دارد، توضیح داد: سریال بازنده تقریبا از ۴ سال پیش بر اساس برداشت آزاد از رمان «شاری لاپنا» شکل گرفت. البته این برداشت کاملا آزاد است و آن زمان تصمیم گرفتم از آن رمان ایده بگیرم و برداشت خودم را انجام دهم. چند سالی درگیر نوشتن بودم و اولین جایی که این کار را ارائه دادیم، پلتفرم فیلیمو بود. کار کردن با فیلیمو تجربه خوبی بود، چرا که قبلاً در پروژه «درمانگر» با آنها همکاری داشتم و این همکاری مجددا تکرار شد.

وی درباره انتخاب عنوان «بازنده» برای این سریال توضیح داد: وقتی پیشنهاد ساخت یک سریال بلند مطرح شد، اولین ایده‌ای که به ذهنم رسید، بازنده بود. به این خاطر که فکر می‌کنم همه کاراکتر‌های این سریال به نوعی بازنده‌اند. البته ابتدا قرار بود سریال با نام دیگری تحت عنوان «قبل از فردا» ساخته شود و دو فصل و چند قسمت داشته باشد. اما بعد‌ها تصمیم گرفتیم نام آن را تغییر دهیم.

حسین‌پور در خصوص رو کردن تمامی بازیگران چهره، از جمله صابر ابر، سارا بهرامی و علیرضا کمالی، در قسمت اول سریال توضیح داد: ما تصمیم گرفتیم که در قسمت اول همه شخصیت‌های اصلی را معرفی کنیم تا بینندگان از ابتدا با تمامی کاراکتر‌ها آشنا شوند. این انتخاب به ما این امکان را می‌دهد که ریتم و ساختار داستان را به خوبی تنظیم کنیم و در نتیجه تجربه‌ای جذاب و هماهنگ برای تماشاگران به همراه داشته باشیم.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا این بازیگران از زمان نگارش فیلمنامه در نظر گرفته شده بودند یا در مراحل بعدی انتخاب شدند، توضیح داد: برخی از بازیگران از همان ابتدا مدنظر ما بودند و خوشبختانه همان‌ها نیز تایید شدند. اما در مواردی دیگر، با توجه به شرایط و نیاز‌های پروژه، بازیگران متفاوتی انتخاب شدند. در نهایت، ترکیب نهایی بازیگران به‌گونه‌ای بود که به بهترین شکل با نقش‌ها هماهنگ شدند و این اتفاق خوبی برای پروژه بود.

این کارگردان در خصوص بهره‌گیری از موسیقی برای پیش‌برد داستان بیان کرد: موسیقی در این سریال، با آهنگسازی پیام آزادی، نه تنها به عنوان یک عنصر تزئینی، بلکه به عنوان بخشی از روایت به کار گرفته شده است. پیام آزادی برای تک‌تک دیالوگ‌ها موسیقی ساخته و ما از این موسیقی برای تقویت حس و حال صحنه‌ها و ایجاد ارتباط عمیق‌تر با مخاطب استفاده کردیم. موسیقی کمک می‌کند تا فراز و نشیب‌های داستان تأثیرگذاری بیشتری داشته باشند و به پیش‌برد جریان روایت کمک می‌کند.

وی افزود: موسیقی، با توجه به فضای رازآلود و معمایی سریال، نقش کلیدی در پیشبرد داستان داشته است. حتی در برخی مواقع از المان‌های موسیقی تریلر، معمایی و جنایی نیز استفاده کرده‌ایم تا به تقویت تنش و هیجان صحنه‌ها کمک کنیم.

حسین‌پور با اشاره به سختی‌های ساخت فیلم در ژانر جنایی-پلیسی بیان کرد: ساخت فیلم در این ژانر به دلیل نیاز به دقت بالا در جزئیات و تحقیق دقیق، چالش‌های خاص خود را دارد. هر صحنه و دیالوگ باید به‌طور کامل با فضای جنایی و پلیسی هماهنگ باشد و این امر نیازمند کار زیادی است. همچنین، ایجاد تنش و هیجان مداوم در داستان و حفظ تعلیق برای جذب تماشاگران به مهارت و توجه زیادی نیاز دارد. با وجود این سختی‌ها، نتیجه کار می‌تواند بسیار رضایت‌بخش باشد.

امین حسین‌پور در پایان درخصوص فعالیت این روزهایش بیان کرد: هر کارگردانی دوست دارد فیلم سینمایی بسازد و فکر می‌کنم وقتش رسیده باشد که من هم وارد این حوزه شوم. در حال حاضر یک سریال جدید در دست دارم که مانند اکثر کار‌های من در ژانر جنایی، تریلر و وحشت است.

خبرنگار: تبسم کشاورز

انتهای پیام/

source

توسط irmusic4.ir