برپایی بازارچه صنایع‌دستی فارس در مقابل ارگ کریم‌خان شیراز





مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس از برپایی بازارچه صنایع‌دستی و هنرهای سنتی این استان در شیراز خبر داد و گفت: این بازارچه هم‌زمان با برگزاری سوگواره بین‌المللی میراث مراثی در مقابل ارگ کریم‌خانی شیراز گشایش‌یافته است.

 به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی وزارت میراث فرهنگی، محمد ثابت اقلیدی در جمع خبرنگاران افزود: گشایش این بازارچه تخصصی باهدف معرفی هنرهای دست‌ساز هنرمندان استان مرتب با آیین‌های عاشورایی و مذهبی است.

مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس بابیان اینکه این بازارچه بیش از ۱۰ غرفه دارد و نزدیک به ۲۵ هنرمند صنایع‌دستی استان فارس هنرهای دست‌ساز و ارزشمند خود را در معرض دید عموم علاقه‌مندان قرار دارد گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده بازارچه مذکور تا آخر هفته در مقابل ارگ کریم‌خانی برپاست.

ثابت اقلیدی در ادامه گفت: تمامی غرفه‌های این بازارچه به‌صورت تخصصی به معرفی و عرضه تولیدات دست‌ساز هنرمندان استان مرتب با آیین‌های عاشورایی و مذهبی می‌پردازند و یکی از غرفه‌های بازارچه هم در اختیار مدد جویان بهزیستی قرارگرفته است.

او با اشاره به اینکه غرفه‌ها به‌صورت رایگان در اختیار هنرمندان قرار دارد افزود: برپایی این بازارچه و برگزاری سوگواره بین‌المللی میراث مراثی در شیراز یکی از ده‌ها پیش رویدادها و همایش‌های تخصصی سومین جشنواره بین‌المللی چندرسانه‌ای میراث فرهنگی است که قرار است نیمه آبان ماه در شیراز برگزار شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس ادامه داد: بی‌تردید طراحی و اجرای چنین رویدادهایی به معرفی و اطلاع‌رسانی دقیق داشته‌های گردشگری، میراث فرهنگی (آثار ملموس و ناملموس) همچنین هنرهای سنتی و صنایع‌دستی کمک شایانی می‌نماید.

ثابت اقلیدی از عموم علاقه‌مندان جهت شرکت در این رویدادهایی فرهنگی دعوت کرد و افزود: سوگواره بین‌المللی میراث مراثی تا دو شب دیگر در مقابل ارگ کریم‌خانی شیراز برپاست و در این برنامه گروه‌های آیینی عاشورایی و سوگواری ملی و بین‌المللی از ۸ استان و ۴ کشور خارجی به اجرای برنامه می‌پردازند.



انتهای پیام/


source

توسط irmusic4.ir