به گزارش میراث آریا، ابوطالب شفقت روز دوشنبه در جریان بازدید محل مغازه های تخریب شده اطراف قلعه فلک الافلاک، گفت: در ماههای گذشته اقدامات موثری در راستای رفع موانع ثبت جهانی دره خرم آباد انجام شده که این مهم با همکاری بین بخشی صورت گرفته است.

استاندار لرستان ضمن تقدیر از مدیریت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان در خصوص هماهنگی های این اقدامات اظهار کرد: ساماندهی پارک شهید جلال الحسینی در عرصه قلعه فلک الافلاک، بهسازی و بازسازی سنگ فرش این مجموعه و بهسازی این پارک در کنار تخریب مغازه های یاد شده، منظر و نمایی خوبی از قلعه فلک الافلاک را درر کنار پل صفوی ایجاد کرده است.

او اضافه کرد: دفع آبهای سطحی روستای پشته جزایری، کانال گذاری کوچه و معابر این روستا و بهسازی و بازسازی خیابان های این منطقه نقش مهمی در بهسازی مسیر دسترسی به غار کنجی دارد.

شفقت خاطر نشان کرد: ثبت جهانی دره خرم آباد تاثیر مستقیم بر اقتصاد، توسعه فرهنگی و معرفی بیشتر لرستان به جهانیان دارد و باید با همکاری بین بخشی برای این رخداد کم نظیر تلاش کنیم.

شایان ذکر اینکه، در راستای رفع موانع ثبت جهانی دره خرم آباد و با پیگیری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان و دستور دادستان مرکز استان و همراهی شهرداری خرم آباد، در روزهای گذشته، سه باب مغازه پس از انجام امور کارشناسی و قیمت گذاری نهایی، با حضور مالکان مغازه ها در عرصه قلعه فلک الافلاک تخریب شده است.

انتهای پیام/

source

توسط irmusic4.ir