به گزارش میراث آریا، سید محمدصادق رضویان روز یکشنبه 11 شهریورماه 1403 در دیدار با فرماندهی ناحیه مقاومت بسیج سپاه شاهرود گفت: شهرستان شاهرود شهرستانی با آثار متعدد طبیعی و تاریخی است که همواره حفظ و معرفی جاذبه‌های تاریخی و طبیعی شهرستان شاهرود در دستور کار قرار دارد.

سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان شاهرود افزود: حوزه‌های مربوطه به گردشگری و صنایع‌دستی ضمن کمک به اقتصاد بومی، اشتغال پایدار را در این شهرستان به همراه دارد.

او گفت: صنایع‌دستی مصداق عینی شعار سال مبنی بر جهش تولید با مشارکت مردم است که ما به دنبال تقویت آن هستیم.

در ادامه سرهنگ پاسدار اسماعیلی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شاهرود افزود: ازآنجاکه شهرستان شاهرود یک شهرستان در مسیر زوار امام رضا (ع) است اگر فضا و مکان مناسب با رویکرد ایرانی اسلامی، قابل‌دسترس و ارزان‌قیمت برای تمامی اقشار جامعه وجود داشته باشد، مردم علاقه‌مند هستند از این مکان‌ها و فضاها استفاده کنند.

اسماعیلی گفت: در حوزه ترویج گردشگری ایرانی اسلامی، با رویکرد توانمندسازی و حمایت از جامعه محلی و با هدف ایجاد رونق اقتصادی و ترویج شورونشاط بیشتر در بین اقشار جامعه می‌بایست توجه بیشتری به گردشگری شهرستان شاهرود شود.

او با بیان اینکه کار همگی ما به‌ویژه در حوزه گردشگری، فرهنگی است و لذا بر اساس جهاد تبیین، همگی موظفیم تا گردشگران را با اصول فرهنگ ملی و دینی خود آشنا کنیم، افزود: ظرفیت فعال شهرستان شاهرود در زمینه گردشگری تعالی‌بخش نیاز به باز تعریف دارد که با همکاری نهادهای مرتبط با این موضوع ازجمله اداره‌ میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان شاهرود و بسیج این مهم نهادینه می‌شود.

انتهای پیام/

source

توسط irmusic4.ir