به گزارش میراث آریا، سید محمدصادق رضویان گفت: باهدف افزایش همکاری‌ها میان دو دستگاه در حوزه‌های مرتبط، هم‌افزایی و آسیب‌شناسی مشکلات و تبیین راهکارها در حوزه‌های کاری مرتبط اعم از میراث‌فرهنگی و گردشگری نشست مشترک اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان شاهرود و رئیس حوزه قضایی بخش بسطام روز شنبه ۱۰ شهریورماه ۱۴۰۳ برگزار شد.

سرپرست اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان شاهرود افزود: در این جلسه بر لزوم حفظ مواریث تاریخی و طبیعی و تأکید بر نقش حاکمیتی میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی، توجه ویژه و سامان‌دهی سایت جهانی جنگل ابر به‌عنوان سایت موزه طبیعی و تاریخی و توجه به موضوعات مربوط به حوزه میراث فرهنگی بالأخص مجموعه تاریخی و فرهنگی بسطام و خرقان تأکید شد.

او گفت: حمایت از فعالیت تأسیسات و فعالان رسمی و دارای مجوزهای قانونی و برخورد با فعالان غیرمجاز گردشگری در این شهرستان از دیگر موارد مطرح‌شده در این نشست بود.

در ادامه رئیس حوزه قضائی بخش بسطام گفت: بی‌تردید اسلام تأکیدی ویژه به گردشگری دارد و این دستور خداوند است که به‌صورت تأکید انسان را به سفر دعوت می‌کند، همچنین توجه به ظرفیت‌های فرهنگی و اعتقادی و احترام به جامعه میزبان و حفظ سرمایه‌های ملی و طبیعی و تاریخی در رأس برنامه‌های توسعه گردشگری باید قرار بگیرد.

 او افزود: یکی از راه‌های توسعه گردشگری،طراحی نظام گردشگری تعالی‌بخش است و برای رسیدن به این هدف، نیاز به وجود نقشه راه مناسب برای جلب مشارکت‌های مردمی و پشتیبانی از فعالیت‌های قانونی است.

انتهای پیام/

source

توسط irmusic4.ir