به گزارش میراث آریا، محمد ثابت اقلیدی در حاشیه بازدید از نخستین رویداد کارگاه دست‌بافت‌ها در ارگ کریم‌خانی شیراز گفت: این کارگاه تخصصی یکی از پیش رویدادهای سومین جشنواره بین‌المللی چندرسانه‌ای میراث فرهنگی است که قرار است نیمه دوم آبان ماه در شیراز برگزار شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس با مثبت ارزیابی کردن چنین رویدادهای تخصصی بر لزوم استمرار این دست برنامه‌ها تأکید کرد و افزود: خوشبختانه استقبال عموم مردم از این رویدادهای آموزشی تخصصی بسیار گسترده و چشمگیر بوده است که این موضوع نشان از علاقه‌مندی آن‌ها به مباحث صنایع‌دستی و میراث فرهنگی این مرزوبوم دارد.

ثابت اقلیدی گفت: برگزاری سومین جشنواره بین‌المللی چندرسانه‌ای میراث فرهنگی در شیراز فرصت طلایی برای استان فارس است چراکه در جریان این رویداد با برگزاری پیش رویدادها و برنامه‌های آموزشی تخصصی میراث ملموس و ناملموس این استان به‌صورت تخصصی به عموم مردم معرفی می‌شود.

او ادامه داد: تاکنون بیش از ۱۰ رویداد تخصصی آموزشی با محوریت معرفی صنایع‌دستی و میراث فرهنگی در سطح استان برگزارشده است و این روند همچنان تا نیمه دوم آبان ماه (زمان برگزاری جشنواره چندرسانه‌ای میراث فرهنگی) ادامه خواهد داشت.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری فارس افزود: برگزاری این رویدادها باهدف آشناسازی و تأکید بیشتر بر مباحث حوزه میراث فرهنگی (ملموس و ناملموس و هنرهای سنتی وصنایع‌دستی) استان است.

نخستین کارگاه صنایع‌دستی باهدف معرفی دست‌بافت‌های استان فارس پنج‌شنبه گذشته در ارگ کریم‌خان شیراز و با حضور بیش از 10 نفرازهنرمندان فارسی برگزار شد که در این کارگاه علاقه‌مندان با مراحل صفرتا صد تولید محصولات متنوع دست‌بافت‌های استان (از نخ‌ریسی تا تولید محصول) آشنا شدند. دست‌بافت‌های داری چون قالی، جاجیم، گلیم و گبه و… است که در تمامی شهرستان‌های استان هنرمندان به تولید این محصولات اقدام می‌نمایند همچنین در این شاخه هنری می‌توان به تولید گیوه، ملکی و روآردوزی هم اشاره کرد.

انتهای پیام/

source

توسط irmusic4.ir